T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2017, 19:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Twój czujnik G2 jest zespolony z F95 czy G62. Jeżeli z F95 to link ten http://t4-wiki.de/wiki/Schalter_F95_(K%C3%BChlmittelnachlauf) , a jak z G62 to link ten http://t4-wiki.de/wiki/Geber_G62_(K%C3%BChlmitteltemperatur).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lipca 2017, 00:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 maja 2017, 21:26
Posty: 32
Lokalizacja: FZG
model: T4 2002r
silnik: 2.5 TDI 151KM AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
niestety z językiem niemieckim mam naprawdę mało wspólnego...
mój czujnik G2 jest 4ro pinowy, silnik 2.5 TDI. Czujnik G2 i G62 to wg podanych zdjęć z niemieckiej wikipedii dwa osobne czujniki, znajdujące się niedaleko siebie (G2 czarny 4ro pinowy, G62 niebieski, dwupinowy). VAG pokazuje temperaturę silnika 88/91 stopni czyli G62 działa poprawnie, natomiast wskazówka temp na liczniku "leży". Czy te czujniki mają jedynie wspólną masę...?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lipca 2017, 01:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Włącz tłumaczenie strony i po sprawie. trochę to kulawe tłumaczenie, ale idzie zrozumieć. Jakie masz litery silnika. Jak AXG to masz czujnik 059 919 501 A . A dla 100% pewności podaj kolory kabli jakie dochodzą do tego czujnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lipca 2017, 11:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:40
Posty: 20
Lokalizacja: Midsund, Norge
model: Transporter
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam rowniez podepne sie pod temat, otoz przy wymianie swiec zarowych , wykreceniu czujnika i ponownym zamontowaniu zaczal dziwnie pracowac tzn raz dziennie (nie za kazdym razem)po kilku minutach od wlaczenia silnika, przy czym kiedy silnik nie jest jeszcze nagrzany do 90 st czujnik daje sygnal dzwiekowy i miga przez okolo jedna minute potem gasnie , wskaznik temp cieczy pokazuje wartosci prawidlowo jesli cos sie komus kojarzy bardzo prosze o odpowiedz bo jakos nie mam pomyslu pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lipca 2017, 12:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jeśli już coś miga to zapewne nie czujnik, a kontrolka w zegarach co robi ogromną różnicę w zrozumieniu o co ci chodzi. Mruganie kontrolki oznacza zbyt niski poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym, tam szukaj problemu - też jest tam czujnik poziomu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lipca 2017, 12:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Kontrolka ta też mruga jak jest zbyt wysoka temperatura silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lipca 2017, 12:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
bigos1966 napisał(a):
Kontrolka ta też mruga jak jest zbyt wysoka temperatura silnika.
W którym roczniku i skąd dostaje sygnał do mrugania?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lipca 2017, 14:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Sygnał idzie z komputera.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lipca 2017, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 maja 2017, 21:26
Posty: 32
Lokalizacja: FZG
model: T4 2002r
silnik: 2.5 TDI 151KM AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Tak, kod silnika AXG.
Kolory kabli idących do czujnika:
niebiesko-żółty
brązowo-zielony
brązowy
żółto-czerwony

na początku wskazówka temp na liczniku działa bez problemu, po jakimś czasie zaczęła sporadycznie "opadać" całkowicie, teraz sporadycznie pokazuje 90stopni, zazwyczaj leży całkowicie. Padnięty całkowicie czujnik pokazywałby chyba jakieś głupoty, tutaj wygląda to jakby niełączył. Jednak oprócz przetarcia izolacji na dwóch kabelkach przy wtyczce żadnych innych uszkodzeń nie widać. Sporadycznie wyskoczy także na vagu błąd czujnika G62 mimo że pokazuje on ciągle prawidłową temperaturę w parametrach silnika. Ktoś tu wspominał na forum że problemem może być masa. Przy wypiętym czujniku na pinie 1 i 3 powinna być masa?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lipca 2017, 22:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Widocznie szwankuje Ci ten czujnik wewnątrz. Tak jak pisałem wcześniej numer tego czujnika to 059 919 501 A. Sprawdzić go możesz omomierzem. Piny 1i2 to G2 przewody (żółto-czerwony i brązowy). Opory względem temperatury tego czujnika to:
[°C] [Ohm]
0 3.500
10 2.250
20 1.490
30 975
40 650
50 460
60 345
70 248
80 175
90 132
100 100
Natomiast piny 3i4 to przewody (niebiesko-żółty i brązowo-zielony).Opory względem temperatury tego czujnika to 30°C: 1500 bis 2000 Ohm, 50°C: 700 bis 950 Ohm, 80°C: 275 bis 375 Ohm. Na pinie 1 powinieneś mieć masę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 lipca 2017, 17:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 maja 2017, 21:26
Posty: 32
Lokalizacja: FZG
model: T4 2002r
silnik: 2.5 TDI 151KM AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
dostęp do czujnika od góry jest naprawdę słaby, po odchyleniu maksymalnie chłodnicy miejsca jest na tyle, że ledwo idzie zdjąć wtyczkę z czujnika. Jak tam dojść miernikiem..? i odnośnie ewentualnej wymiany - czujnik jest po prostu wciskany?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 lipca 2017, 17:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wykręć wentylatory ale uwaga na śrubki, bo lubią pękać


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 lipca 2017, 17:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Luqe napisał(a):
na początku wskazówka temp na liczniku działa bez problemu, po jakimś czasie zaczęła sporadycznie "opadać" całkowicie, teraz sporadycznie pokazuje 90stopni, zazwyczaj leży całkowicie.

Klasyczne objawy uszkodzonego czujnika, szkoda roboty na sprawdzanie. Czujnik jest na wcisk, ma oring i zawleczkę. Trzeba spuścić płyn chłodniczy. Kupuj tylko i wyłącznie oryginał.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 lipca 2017, 17:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 maja 2017, 21:26
Posty: 32
Lokalizacja: FZG
model: T4 2002r
silnik: 2.5 TDI 151KM AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
tak też zrobię. Jakiś najprostszy sposób na spuszczenie wody z chłodnicy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 lipca 2017, 17:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Luqe napisał(a):
tak też zrobię. Jakiś najprostszy sposób na spuszczenie wody z chłodnicy?

http://www.t4-wiki.de/wiki/K%C3%BChlsystem_(K%C3%BChlmittel_ablassen/auff%C3%BCllen)#Arbeitsschritte


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 lipca 2017, 20:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
U siebie boję się tą śrubę ruszyć <38> . Ja spuszczam poprzez wyjęcie czujnika na grubym wężu pod chłodnicą ( pod warunkiem, że masz klimę oryginalną ) - przy okazji będziesz miał lekcje demontażu bo jest tam ten sam system.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 lipca 2017, 20:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
A tu się okaże że kabel jest gdzieś przetarty lub kabel albo wtyczka gubi kontakt. A nawet w skrzynce bezpiecznikowej może być przerwa. Właśnie w sobotę u brata zdiagnozowałem taką usterkę. Zamówiona nowa skrzynka bezpiecznikowa, w sobotę będzie montaż.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 lipca 2017, 14:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:40
Posty: 20
Lokalizacja: Midsund, Norge
model: Transporter
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Podziekowania dla Kenobi Bigos i calej reszty- pewnie te podziekowania nie powinny byc tutaj i zaraz ktos mnie za to opierniczy ale nie znalazlem jak i gdzie je zamiesciec wiec biore to na klate- po wymianie plynu wszystko jest ok, tzn plynu faktycznie bylo troche malo i jak zdazalo sie ze auto stalo pod nachyleniem wtedy wyla kontrolka Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam m


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 lipca 2017, 14:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nikt za to Cię nie opierniczy. Najważniejsze że problem rozwiązany, to jest największą satysfakcją dla nas pomagających. Podziękowania za wpis na forum robi się tak, wciskasz ikonkę ręki z podniesionym kciukiem, znajduje się w prawym dolnym rogu postu i to wszystko. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 lipca 2017, 15:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 10 maja 2017, 21:26
Posty: 32
Lokalizacja: FZG
model: T4 2002r
silnik: 2.5 TDI 151KM AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 2 razy
Czujnik kupiony wg info podanego przez bigos1966, wymieniony wg sposobu Kenobi (polecam wszystkim w ten sposób spuszczać wodę).
Błąd czujnika G2 nie powraca, wszystko działa jak należy. Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB