T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 23:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 listopada 2012, 22:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
W serii nie było dodatkowej instalacji ,wiec musiałeś mieć 2 ako.
Ten ucięty kabelek powinien iść do klemy od 2 aka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 listopada 2012, 22:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
wyznacznikiem będzie czy masz w podstawie fotela zamontowaną podstawę drugiego aku
dodatkowo przy twojej gołej wersji ( bez urazy ) drugi aku kompletnie nie wiem do czego by służył
chyba, że miał jakieś niestandardowe dodatkowe wyposażenie które ktoś wymontował


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 listopada 2012, 00:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Kenobi napisał(a):
wyznacznikiem będzie czy masz w podstawie fotela zamontowaną podstawę drugiego aku
dodatkowo przy twojej gołej wersji ( bez urazy ) drugi aku kompletnie nie wiem do czego by służył
chyba, że miał jakieś niestandardowe dodatkowe wyposażenie które ktoś wymontował

No właśnie jest podstawa pod fotelem kierownika na dodatkowy akumulator.
Też nie wiem co by mógł obsługiwać w mojej gołej wersji, chociaż z tyłu jest jakaś instalacja (przy lewej tylnej lampie), która jest podejrzana.
Myślałem, że to tylko instalacja do haka, ale być może że coś jeszcze było podpięte zwłaszcza, że tych kabelków jest moim zdaniem za dużo i nie wyglądają oryginalnie. Pozwolę sobie jutro zrobić zdjęcie, to może ktoś coś podpowie, bo ja elektryki nie ogarniam.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 listopada 2012, 11:02 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Rafflex, jakiej mocy masz alternator? 90 czy 120A (patrząc od góry na altek powinieneś zobaczyć nalepkę z podana mocą)


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 listopada 2012, 11:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Pójdę do auta i zobaczę (zrobię też fotkę).

--------------------------------------------------------------------
EDIT:
Fotka jest nieczytelna bo ciemno pod maską, ale wyraźnie widać, że alternator jest 90A.

natomiast plątanina kabli przy tylnej lewej lampie wygląda tak jak na zdjęciu poniżej.
------
I jeszcze pytanko: gdybym chciał w przestrzeni ładunkowej zrobić np. jedno-dwa dodatkowe gniazda (takie jak zapalniczki) to czy akumulator podstawowy da radę czy lepiej jest doposażyć auto w akumulator dodatkowy? Domyślam się, że lepiej mieć więcej niż mniej (podobnie jak z pieniędzmi :D ) ale nie bardzo orientuję się jak sprawa ma się w praktyce. Myślałem o podłączeniu w dodatkowe gniazda np. lodówki turystycznej na wyjazdach wakacyjnych, przenośnej lampki, ładowarki do telefonu czy zasilacza komputerka, ewentualnie nawet przetwornicy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 sierpnia 2013, 15:06 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Dobra sprawa miec prad na postoju z tylu na pace( np. przy klapie,bo na scianie grodziowej) to mozna szybciej zrobic.I tak mam zrobione.
Moze ktos ma jakies patent jak to zrobic w miare fachowo.Gdyz lodowka roznie wedruje w aucie,zaleznie od ladunku.
Odosnie zasilania lodówki samochodowej (przenosnej,nie orginalnej).
Moze jakos by pociagnal przewody gora,pod podsufitka ?

Skad kolega BOGUSS ma schemat ze strony 3 :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2013, 23:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 4 sierpnia 2013, 10:37
Posty: 41
Lokalizacja: Glinianka
model: T4
silnik: 1.9 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Gadałem kiedyś z elektrykiem który robił przy camperach to radził zawsze samą górą puszczać przewody, bo jeśli dołem to mogą zgnić na połączeniach. A jeśli już ciągniemy przewody do dodatkowej zapalniczki to warto kupić rozgałęziacz na trzy gniazda (na alledrogo jest ich od groma) i wtedy sobie to gdzieś zamocować. <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 października 2013, 08:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Mam pytanie do osob ktore dokladaly dodatkowy akumulator ale nie na oryginalnej wiazce,bo mam juz metlik w glowie
Jak w koncu zrobic prawidlowo i bezpiecznie instalacje drugiego akumulatora
1 Na zwyklym przekazniku a sterowanie jego cewki zrobic z kabelka wzbudzenia alternatora?
2 Na przekazniku nr 96 z dioda zenera o ktorym byla mowa wczesniej w watku
Na allegro znalazlem tylko cos takiego i nie wiem czy to jest to samo http://allegro.pl/vw-sharan-96r-przekaz ... 56196.html
3 Na przekazniku reagujacym na wzrost napiecia np cos takiego http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p15 ... iecia-7nrp
Kabelek 6 mm2 przez teczke puscilem juz jakis czas temu,2 zbedne sprawne aku po garazu sie plataja,zalozylem 2 tzw webasto wiec pasowaloby w koncu instalacje drugiego aku zrobic


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 października 2013, 08:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
BEN napisał(a):
Jak widzisz na boku tego przekaźnika jest pokazana dioda. Przekaźnik załącza się dopiero gdy napięcie w instalacji osiągnie odpowiedni poziom.
1) Dba o to by w pierwszej kolejności został doładowany akumulator rozruchowy a potem dopiero drugi.
2) Załączenie obu naraz do ładowania jeśli są lekko rozładowane może uszkodzić alternator (przede wszystkim szczotki)
3) Mogą wystąpić za duży prąd ładowania i akumulator to przeżyje ale kable mogą spłynąć.

Na schematach ma on oznaczenie J7


Na pewno z w/w powodów lepiej i bezpieczniej jest na przekaźniku z diodą jak w orginale tym bardziej, że nie kosztuje on dużo (15 zł na alegro). Też myślę o dołożeniu 2 aku i rozbudowaniu dogrzewacza.
W orginalnej wiązce są bodajże 3 bezpieczniki pod siedzeniem, jeden zapewne odpowiada za webasto suche, a dwa pozostałe??


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 października 2013, 09:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Daj linka jak mozesz bo pod nr 96 wynajduje tylko zwykle przekazniki a nie z dioda Zenera

Edit
Teraz patrze to oznaczenie na przekazniku o ktorym wspominal Boguss i Ben wskazuje ze siedzi tam zwykla dioda a nie Zenera
Jesli tak to jest jednak nazwyklejszy przekaznik za kilka pln nowka a nie jakis madrzejszy reagujacy na wzrost napiecia
Zwykla dioda w przekazniku wedlug googli ma za zadanie zabezpieczać układ sterujący przed napięciami indukującymi się w uzwojeniu cewki z chwilą jej wyłączenia

Podpialem zarowke 21W pod aku zeby wydoic go do zera
Zepne potem ten rozladowany z naladowanym kablem i zmierze jaki prad pojdzie
Jesli taki z ktorym przewod 6 mm2 da sobie rade to robie instalacje na zwyklym przekazniku bo zima sie skonczy a ja drugiego aku nie zaloze


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 października 2013, 09:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=165906381

Ja jednak skłaniałbym się robić jak w orginale, bo nic to nie kosztuje więcej, a zawsze lepiej jak będzie ładowany aku dodatkowy dopiero po naładowaniu aku głównego.
Po coś jest ta dioda i rezystor.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2013, 12:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Ja tez bym wolal ale oznaczenie na przekazniku o ktorym pisali przedmowcy wskazuje ze jest to zwykly przekaznik a nie reagujacy na wzrost napiecia
Nie wiem tylko po co w tym oryginalnym przekazniku jest 5 pin omijajacy wlasnie diode

Cytuj:
Po coś jest ta dioda i rezystor.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1062919.html

Edit

Rozladowalem akumulator 92Ah 760 A rozruchowego do zera,a nastepnie podpialem go do w pelni naladowanego (12.8V) drugiego akumulatora
Podczas wyrownywania potencjalow miedzy obydwoma aku przez ulamek sek max prad jaki plynie to 43.8 A,potem leci na leb na szyje i zatrzymuje sie na 7 A
Bezpiecznik 30A tez nie zdazyl sie przepalic
Po mojemu taki prad to zadne wyzwanie dla przewodu 6mm2


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2013, 12:46 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
Co do magicznego przekaźnika J7 można go zastąpić automatem do świateł dziennych. Może nie będzie to oryginał ale załączy drugi akumulator dopiero jak odpali auto i pokaże się ładowanie. Oczywiście on musi sterować (zwykłym) przekaźnikiem załączającym prąd na drugi akumulator.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2013, 12:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Z podlaczeniem sobie dam rade
Probuje tylko ustalic czy w oryginale ladowanie drugiego aku nastepuje napewno po wzroscie napiecia powyzej ustalonego poziomu czy ordynarnie po uruchomieniu silnika,a napiecie w instalacji nie ma na to zadnego wplywu


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 listopada 2013, 17:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 14 lipca 2013, 21:50
Posty: 376
Lokalizacja: Miesbach Niemcy
opis: Das beste ist meine Bulli
model: Imprezobus
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 4 razy
Czyli jakie oznaczenie ma ten przekaźnik, który zapobiega temu żeby alternator nie fiknął ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2013, 19:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
u mnie w oryginalnej zakupionej instalacji drugiego aku wraz z instalacją webasta D2L przekaźnik ma numer 214 i jego sterowanie jest ze wzbudzenia alternatora:
Obrazek
teoretycznie wystarczy pod fotel pociągnąc dwa kable:
jeden z aku głównego, drugi ze skrzynki bezpieczników
masy czepiamy do śruby fotela lub klemy minus i tyle
u mnie zrobione tak ( strzałki to te kabelki ):
Obrazek

reszta kabloteki to webasto, muzyczka, dodatkowe gniazdka zapalniczek

ale np. u Jabluszka w oryginale jest przekaźnik 96:
Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2013, 20:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Proponuję połaczyć ten wątek i "SEPARATOR AKUMULATORÓW układ ładowania akumulatora" mowa o tym samym w dwóch wątkach.


Dzisiaj już nie dałem rady, ale na jutro obfotografuje oryginalne instalacje i przekaźniki drugiego aku z T4 Westfalia. Ma ze 3 sztuki z różnych roczników. W jednej na pewno przekaźnik 96 w drugiej 4-sta coś tam i mam tez chyba jak tu pokazany na zdjęciu 214. Myślę , ze one są identyczne


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2013, 20:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Przekaznik 96 ma napewno 5 nozek
Ten u Kenobiego chyba 4
Ja sie poddaje bede wozil jak do tej pory jeden aku luzem I kable rozruchowe :)


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 grudnia 2013, 20:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
co do nóżek swojego to zobaczę jak dojdę do teczki
ale zarówno z mojego 214 jak i Jabłuszka 96 ( w oryginale ) z podstawy wychodzą cztery kable:
- dwa grube czerwone
- jeden cienki brązowy
- jeden cienki czarno żółty


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2013, 10:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
obiecane foty oryginalnych przekaźników do drugiego akumulatora:
Przekaźnik 214:
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Przekaźnik 96, na drugim zdjęciu widać numer:

Obrazek

Obrazek


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB