T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 czerwca 2022, 19:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 kwietnia 2022, 09:27
Posty: 24
model: transporter
silnik: 2.5 benz

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Szukam aku na rozruchowy, na razie bez dodatkowego i bez bajerów w samochodzie. Chętnie poznam "za" lub "przeciw" zakupowi akumulatora o takich parametrach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 czerwca 2022, 23:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
niszka napisał(a):
Szukam aku na rozruchowy, na razie bez dodatkowego i bez bajerów w samochodzie. Chętnie poznam "za" lub "przeciw" zakupowi akumulatora o takich parametrach.


tańsze rozwiązanie - TOPLA
droższe - OPTIMA

wielkość wedle uznania i miejsca pod maską :) Jedyne dwie marki, które mogę z ręką na sercu polecić. Na markę Topla bardzo przypadkowo trafiłem bo taki aku był w Gran Cherokee którego kiedyś kupiłem w 2015. Wymieniłem go po czasie na większy (Centrę) a Toplę wrzuciłem do agregatu spalinowego 25kV takiego na przyczepce jako tymczasowe rozwiązanie. Skończyło się tak, że jak Jeepa sprzedawałem w 2019 to już miał kolejny aku (Forse) a ta Topla w agregacie chodzi do dzisiaj, choć sprzęt czasem po kilka miesięcy w roku stoi nieużywany. Od tego czasu na Toplę wymieniałem akumulatory w autach, koparkach, dźwigach itp. nigdy z żadnym nie miałem problemu. Żółtą OPTIMĘ ma mój ojciec w zabytkowym aucie którym wyjeżdża z garażu maksymalnie raz na rok i przez 10 lat ani razu nie doładowywał akumulatora co mówi samo za siebie ;)

Kiedyś zadowolony byłem także z akumulatorów FORSE ale jeden mi padł w pickupie i jakoś się zniechęciłem. Mam nadal jeden aku firmy FORSE , co ciekawe, akurat w T4 i nadal po 4 latach działa, ale jakbym wymieniał to na bank TOPLA albo OPTIMA.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 sierpnia 2022, 20:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 10 sierpnia 2019, 21:24
Posty: 5
model: T4 MAXI
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Polecam zrobić ładowanie manualne załączane przełącznikiem. Cała elektryka niech idzie przez przekaźnik (ważne aby był wysoko amperowy np. 12v 70-80A). 2 piny są na 12v do sterowania pod przycisk. Ważne aby przekaźnik bez zasilania był rozłączony, a po "przełączniku" zaczął zwierać. W tym momencie akumulatory łączą się i alternator ładuje oba. Kable trzeba poprowadzić grube od alternatora pod fotel lub gdziekolwiek macie dodatkowy aku. Kable grube ponieważ podczas wyrównywania napięcia powstaje spory prąd, który przepaliłby cieńkie kabelki. [Czasami jak zostawie światła i nie ma siły palić to łączę na chwilę akumulatory i odpala.] Do właściwego ładowania powinniśmy mieć również ekran/miernik napięcia. Taka opcja ratuje tyłek w pochmurne dni gdy solary słabo ładują. Dla chętnych mógłbym cyknąć jakieś fotki. Jeżdżę tak od 3 lat i wszysko działa. Ogólnie jest to najtańsza z możliwych opcji. Te wszystkie "CAMPEROWE" ustrojstwa są drogie. Mam aku rozruchowe i dodatkowe po 100Ah z czego jeden pod fotelem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 sierpnia 2022, 11:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@neuros007 a ja bardzo odradzam taki ręczny pstryk bo pamięć ludzka jest zawodna. Żeby wspomóc aku rozruchowe drugim aku ja mam kable rozruchowe, dostatecznie do tego długie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 sierpnia 2022, 23:23 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2013, 22:39
Posty: 136
Lokalizacja: Stalowa Wola
opis: DOGRZEWACZE i OGRZEWANIA POSTOJOWE: EBERSPACHER I WEBASTO
model: Sharan, Cordoba
silnik: AUY, ASZ

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 33 razy
Trzeba zamontować przekaźnik 12v 40 A i sterowanie nim przez podanie na cewkę D+ alternatora, tak jak w oryginale gdzie są fabrycznie dwa akumulatory. Czyli akumulatory są rozłączone, a po zapaleniu silnika połączone, gdy alternator zaczyna pracować pojawia się napięcie 12 V, D+ /niebieski kabelek na kostce alternatora/ i tym wysterować przekaźnik. Będzie ładowanie drugiego aku, tylko podczas pracy silnika i o to chyba chodzi. Po wyłączeniu silnika, przekaźnik się rozwiera i drugi akumulator jest separowany. Wykonuję takie 'mostki' przy dokładaniu webasta, ogrzewania postojowego. Można wtedy czerpać do woli z tego dodatkowego aku, np. może być też lodówka, bez ryzyka rozładowania się pierwszego aku, bo jest na postoju rozłączony.


_________________
Dogrzewacze i Ogrzewania postojowe: Eberspacher - Webasto, tel. 601052155


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 405 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB