T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 18:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 lipca 2011, 22:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Witam posiadam zwykły licznik na jedną wtyczkę , i mój problem to gdzie wpiąć sygnał prędkości od czujnika, drugie pytanie myślę nad zmiana licznika na nowy model z podświetleniem raczej niebieskim bez CAN od czego taki licznik będzie pasował, czy może być z jakiejś osobówki 4-cylindrowej??? albo czy licznik z CAN podejdzie???


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 lipca 2011, 23:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Co do licznika to nie do końca mi to pasuje. Jak masz licznik stary prostokąt z jedną wtyczką to jest on na linkę, jak elektronik bez linki to ma dwa złącza, białe i czarne. Sygnał z impulsatora nie jest podawany do licznika bezpośrednio tylko do skrzynki - Wtyczka G1 pin 11, licznik dostaje sygnał prędkości ze złącza niebieskiego U1 pin także chyba 11. Widziałem także stary elektronik z jedną wtyczką, i jak nie było kabelka pomiędzy U1-11 a złączem bezpiecznika to musisz sobie dorobić ten kabelek niebieskie U1-11 do 7 przy liczniku.
Co do zmiany to popatrz sobie na moje fotki w moja zmota - to jest licznik z CAN, trochę roboty było ale warto.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lipca 2011, 10:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Licznik mam na jedną wtyczkę bez linki , wiązkę od impulsatora zrobiłem nową sam, bo to tylko 3przewody, sygnał już mam w kabinie tylko nie wiem gdzie podłączyć, według twojego opisu to do pinu 7 we wtyczce licznika dobrze rozumiem???A co do zmiany na licznik z CAN to może być obojętnie jaki czy musi być od 5cyl??? i jak to podłączyłeś żeby działało

Podpięty przewód sygnałowy pod pin 7 w liczniku nie dział

edytuj posty


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lipca 2011, 11:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Co do tego, że nie działa to opcji jest kilka, albo uwalony impulsator, musiałbyś sprawdzić czy wychodzi z niego jakiś sygnał, ewentualnie źle podłączone piny na nim, albo źle podłączyłeś do kostki licznika. Z tego co piszesz rozumiem, że puściłeś to bezpośrednio do licznika? W kostce licznika na 100% to jest pin 7. Napisz albo najlepiej wstaw fotki, jaki masz impulsator, gdzie go podłączyłeś itp. coś wymyślimy. Możesz także mieć uwalony licznik. Nie napisałeś nic o liczniku, jaki miałeś wcześniej czy miałeś na linkę i zmieniasz na elektronika czy twój się uwalił i zmieniasz (ale raczej nie bo byś miał instalację). Napisz coś więcej to zaradzimy.
Co do licznika z can, to na ilość cylindrów nie patrz, patrz na to czy jest od pb czy on, i szukaj wyskalowanego jak twój, będzie mniej problemów. Najlepiej poszukaj od multika oryginalnego - ja przerabiałem kilka sztuk, min od golfa ale nie zdało egzaminu.



Za ten wpis autor olek podziękował: LewyT4 (czwartek, 4 listopada 2021, 17:19)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lipca 2011, 12:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Co do licznika to raczej właściciel przede mną zmieniał bo wiązki do impulsatora nie było, dał mi tylko do reki impulsator twierdząc że jest zepsuty, ale na kanale zobaczyłem że wiązki nie ma więc zrobiłem ją, mase bezpośrednio do akumulatora, zasilanie pod plus po stacyjce , no i sygnałowy do licznika, i teraz ciekawostka bo nie dało mi to spokoju znalazłem na internecie takowy opis http://www.vwgolf.pl/porady/pinout-licz ... po-89roku/ i wychodzi że pin 27 też jest do licznika i jeżeli złączymy pin 7 i 27 i damy sygnał nie działa, ale jeśli sygnał damy tylko do pin-u 27 to licznik działa, więc problem rozwiązany, i teraz patrząc na schemat to pin 7 idzie do ecu silnika i daje jemu sygnał że samochód jedzie,
A teraz licznik z CAN dlaczego musi być od benzyny??? chodzi o sygnał obrotów??? i dlaczego od golfa nie zdał egzaminu, napisz coś więcej, bo jak dobrze pójdzie w poniedziałek już będę miał jakieś liczniki do wyboru,

A taki licznik może być??http://moto.allegro.pl/vw-golf-iv-licznik-1jo-919-861-nowy-i1699353846.html

edytuj posty


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lipca 2011, 13:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Nie wiem czy od golfa nie zda egzaminu, napisałem, że mnie się nie udało. Inne obroty, inne skalowanie paliwa, abs i poduszki także wariowały walczyłem z tym 2 tygodnie i ciągle coś nie pasiło. Kupiłem od multika i problemy zniknęły.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lipca 2011, 13:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A jak rozwiązałeś komunikację z CAN


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lipca 2011, 14:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Zmieniłem instalację <55>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB