T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 01:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 lipca 2011, 21:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam- od jakiegos czasu walczę z naprawą wentylatora ,który sie nie załancza .... wentylatory są sprawne (działaja na krótko)załancza sie tez jak silnik temperaturę wysoka złapie, jak spinam duże styki na kablach od sterownika oznaczenie pin 30 i 3 -> ruszają na dużej predkości jak sprawdzam sterownie na małej wtyczce pin 31 jest napięcie po stacyjce z załączoną klimą --> co oznaczaja PINY T1 T2 T3 byc może ta informacja mnie naprowadzi lub schemat układy sterowania wentylatorami ??
Jak sprawdzic rezystory które sie znajdują pod zderzakiem (wystarczy sprawdzenie przejścia ) ? pozdrawiam
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- teraz własnie walczyłem z elektryka i stwierdziłem że :
1.rezystory są ok --sprawdziłem miernikiem a potem zamieniłem miejscami wtyczki --wentylator działa 1szt.
2.brak jest 2 biegu wentylatorów --spinałem we wtyczce na chłodnicy piny --rusza tylko 1 bieg na jednym z wentylatorów, jak zapinam na drugi bieg słyszę tylko pykanie przekaznika w sterowniku nad lampa przednia lecz wentylatory oby dwa martwe .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lipca 2011, 12:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
sprawdź jeszcze po zmostkowaniu pinów kostki czujnika w chłodnicy, czy masz prąd na kostkach przy samych wentylatorach ( na wyłączonej stacyjce ) - jeśli tam dochodzi prąd to może padły wentylatory
rezystory/opornice pod zderzakiem mają dwie opcje
1 - na pierwszym biegu prąd idzie przez uzwojenie ( podłączenie po przeciwnych stronach opornicy )
2 - na drugim biegu prąd omija uzwojenie ( podłączenia po tej samej stronie opornicy ) u mnie tak było, że w jednej z opornic jedna z dwóch nóżek po tej samej stronie się ułamała i jeden wentylator działał tylko na pierwszym biegu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lipca 2011, 14:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi napisał(a):
sprawdź jeszcze po zmostkowaniu pinów kostki czujnika w chłodnicy, czy masz prąd na kostkach przy samych wentylatorach ( na wyłączonej stacyjce ) - jeśli tam dochodzi prąd to może padły wentylatory
rezystory/opornice pod zderzakiem mają dwie opcje
1 - na pierwszym biegu prąd idzie przez uzwojenie ( podłączenie po przeciwnych stronach opornicy )
2 - na drugim biegu prąd omija uzwojenie ( podłączenia po tej samej stronie opornicy ) u mnie tak było, że w jednej z opornic jedna z dwóch nóżek po tej samej stronie się ułamała i jeden wentylator działał tylko na pierwszym biegu

dziekuje za odp.
własnie rozebrałem sterownik wentylatorów -- stan agonia w srodku --wszystkie cewki i i piny powypalane --reanimuje te które sie da(czyszczenie nadlutowywanie) żeby jezdzic do czasu zakupu nowego lub rozwiązania jakoś inaczej tego defektu --- po oględzinach i próbach ustaliłem....
1. T1 --wolne obroty wentylatora przez opornice-- klima i 1 bieg chlodzenia -po zmostkowaniu na wtyczce chlodnicy
2. T2 -- 2 bieg wentylatorów i znacznie szybsze obroty --> po zmostkowaniu na wtyczce chłodnicy
3. T3 -- całkowita petarda wentylatorów --huragan w srodku --- co ten bieg załancza nie wiem !!! ??? i tu prosze o podpowiedż

ma ktos taki sterownik 100 % sprawny ??? nr . 701 919 506 A SHO ??


Ostatnio edytowano czwartek, 7 lipca 2011, 16:25 przez kentos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lipca 2011, 15:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
kentos napisał(a):
3. T3 -- całkowita petarda wentylatorów --huragan w srodku --- co ten bieg załancza nie wiem !!! ??? i tu prosze o podpowiedż

na trzeci stopień wentylatory włącza włącznik termiczny F165 klimatyzacji (włącza przy 112C, wyłącza przy 108C) jest on zintegrowany z wyłącznikiem F163 który w przypadku nie wychłodzenia się układu nawet na trzecim biegu rozłącza klimę w ogóle
jest to ogólnie czujnik czteropinowy znajdujący się na grubym wężu od chłodnicy, u mnie tak to wygląda:

Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lipca 2011, 16:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi napisał(a):
kentos napisał(a):
3. T3 -- całkowita petarda wentylatorów --huragan w srodku --- co ten bieg załancza nie wiem !!! ??? i tu prosze o podpowiedż

na trzeci stopień wentylatory włącza włącznik termiczny F165 klimatyzacji (włącza przy 112C, wyłącza przy 108C) jest on zintegrowany z wyłącznikiem F163 który w przypadku nie wychłodzenia się układu nawet na trzecim biegu rozłącza klimę w ogóle
jest to ogólnie czujnik czteropinowy znajdujący się na grubym wężu od chłodnicy, u mnie tak to wygląda:



przy jakiej temperaturze wyłączy klimę ....??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lipca 2011, 17:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
wyłączanie klimy przy 119C chłodziwa, ponowne włączanie przy 112C


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lipca 2011, 22:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 lipca 2011, 18:32
Posty: 126
Lokalizacja: WLKP
model: T4
silnik: AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
temat uznaje za zakończony --awaria usunięta definitywnie, sterownik przywrócony do zycia jednak na krótką chwile --> taksądze ponieważ upalonych styków kropki cyny i czyszczenie oraz doginanie nie zastąpią na długo ale na pewno usterka wyleczona !!!!
dziekuje Panie Kenobi za cenne informacje..... pozdro

jak by ktoś potrzebował zdjęcia środka tego sterownika to takowe posiadam ...... np celem przygotowania sie co go czeka <32>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 lipca 2012, 15:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

Moderator skierował mnie do tego tematu - jeżeli ktoś może pomóc...

Ogólnie problemy z wiatrakami - nie włączają się po włączeniu klimy. Po podłączeniu "na krótko" zamiast przekaźnika wentylatorów - kręcą na maksa.

Czy jest gdzieś schemat / opis podłączeń trzech kostek cztero-pinowych (moduł 701 919 506 A SHO) ?

Czy jeżeli będą padnięte opornice wentylatory mogą nie ruszyć???


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 lipca 2012, 15:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
albert_slask napisał(a):
Czy jeżeli będą padnięte opornice wentylatory mogą nie ruszyć???


na pierwszym biegu nie ruszą zaraz po włączeniu klimy, bo tylko on jest od niej - kolega kentos to wyjaśnił w postach wyżej
na drugim ruszą dopiero jak w chłodnicy temperatura przekroczy 90st
sprawdzałeś mostkując wtyczkę na czujniku w chłodnicy ?? jeśli i tam nie ruszą na pierwszym biegu tylko na drugim to praktycznie na 100% padnięte opornice lub okablowanie do nich
choć jak kentos napisał sterownik też takie objawy powoduje
ogólnie wszystko wyżej masz wyjaśnione - czytałeś ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 lipca 2012, 10:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Czytałem całość. Próbuję to sobie jakoś poukładać.

Żeby sprawdzić pierwszy i drugi bieg muszę zwierać we wtyczce, tej która podłączona jest do czujnika w chłodnicy? Trzy piny - jeden mały, dwa duże? Które z którymi zwierać?


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 lipca 2012, 12:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
albert_slask napisał(a):
Które z którymi zwierać?


http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... ory#p21047


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 lipca 2012, 08:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Już potestowałem.
1. Zwieranie przewodu koloru czerwonego do czerwono-białego lub czerwono-czarnego, we wtyczce czujnika temperatury chłodziwa nie przynosi efektów - wentylatory nie ruszają.
2. Opornice w stanie tragicznym (pilne wezwanie do huty) - zwieranie przewodu +12V do bliższego lub dalszego przewodu opornicy powoduje włączenie wentylatora (chyba na maxa) - mimo użycia kabla 6mm2 do zwierania, kabel robi się nieco ciepły i czerwony ;)

Czy z powyższego wynika jednoznacznie, że opornice są walnięte i ich wymiana spowoduje całkowite usunięcie usterki???
Czy jeszcze coś powinienem sprawdzić?


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 lipca 2012, 09:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ogólnie prąd idzie od bezpieczników do czujnika w chłodnicy z czujnika na sterownik nad lampą lewą potem do opornic i z opornic na wentylator
więc
-musisz sprawdzić czy przy wtyczce na czujnik w chłodnicy masz na czerwonym kablu w ogóle plus
-jak masz to po zwieraniu powinieneś usłyszeć klikanie przekaźników w sterowniku, jeśli nie klikają to musisz rozebrać sterownik i go sprawdzić tak jak to opisał kentos
-jak klikają to sprawdź czy do opornic na jedną z dwóch stopek tych obok siebie ( koloru kabla nie pamiętam ) dochodzi napięcie - jeśli nie to prawdopodobnie coś w sterowniku jest padnięte jeśli dochodzi a wentylatory nie działają to opornice są uszkodzone


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 sierpnia 2012, 14:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 sierpnia 2012, 20:48
Posty: 9
model: t4
silnik: 1,9

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
witam mam taki problem nie załaczają mi się wentylatory chłodnicy są dobre czujnik w chłodnicy też zmieniłem na nowy bo był zepsuty.
Ktoś mi powiedział ze t4ka tak ma gdy jest nieszczelna uszczelka pod głowicą...macie może jakieś pomysły.
1.9tdi
p.s kolego "kentos''mogłbyś podrzucić te materiały związane z sterownikiem wentylatorów??


Ostatnio edytowano sobota, 18 sierpnia 2012, 09:35 przez arek żet, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 sierpnia 2012, 15:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
arek żet napisał(a):
witam mam taki problem nie załaczają mi się wentylatory chłodnicy są dobre czujnik w chłodnicy też zmieniłem na nowy bo był zepsuty.
Ktoś mi powiedział ze t4ka tak ma gdy jest nieszczelna uszczelka pod głowicą...macie może jakieś pomysły.
1.9tdi
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=3634


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 sierpnia 2012, 14:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 sierpnia 2012, 20:48
Posty: 9
model: t4
silnik: 1,9

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Bezpieczniki są dobre. Chodzi mi o ten sterownik, gdzie on się znajduje? Jakiś schemat może?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 stycznia 2021, 14:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 maja 2020, 22:02
Posty: 6
Lokalizacja: W-wa
model: Multivan
silnik: 2,5 AFF

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Hej wszystkim!
Przeszperałem tematy związane z wentylatorami jednak nie znajduję rozwiązania mojego problemu, u mnie również nie załączają się wentylatory, temperatura dochodzi do środkowej kreski (90*) wiatraki nic sobie z tego nie robią. Sprawdziłem na kostce przy czujniku chłodnicy, działają na krótko bez zapłonu i na zapłonie, zarówno 1 jak i 2 bieg, słychać działający przekaźnik. Czujnik ten w chłodnicy wymieniłem, niestety brak poprawy. Zamówiłem termometr do mierzenia cieczy ale podejrzewam, że to nie jest problemem, temp. łapie dość szybko, ogrzewanie też działa.
Termostat, wyjęty sprawdzony, działa poprawnie.
Niestety takie auto już nabyłem i teraz walczę powoli ze wszystkimi jego ułomnościami...
Będę wdzięczny za pomoc co i jak dalej sprawdzić aby je przywrócić do właściwego działania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 stycznia 2021, 19:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Jakbyś wszystko przeczytał to byś wiedział, że w T4 opieranie jakiejkolwiek diagnozy na wskazaniu temperatury w zegarach jest naiwnością, bo 90 st na zegarach wcale nie oznacza nawet 86 stopni odpalenia wiatraków na chłodnicy. Tylko pomiar w zbiorniczku wyrównawczym da pojęcie o rzeczywistej temperaturze chłodziwa.
Jaki silnik i który rocznik ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: grzeninio (sobota, 2 stycznia 2021, 22:43)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 stycznia 2021, 20:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 maja 2020, 22:02
Posty: 6
Lokalizacja: W-wa
model: Multivan
silnik: 2,5 AFF

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzięki za odpowiedz, tak zapoznałem się z tryliardem wątków odnośnie wentylatorów i jak pisałem czekam na zamówiony termometr cieczy aczkolwiek wydaje mi się to wątpliwe aby temperatura chłodziwa po 2h jazdy nie osiągnęła optymalnej.. Ok, jak już sprawdzę temp. i napiszę jakie są parametry względem zegarów. Silnik jak w profilu, 2,5 AAF 92r.


Ostatnio edytowano sobota, 2 stycznia 2021, 22:43 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
edytuj...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 stycznia 2021, 11:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
W benzynie fakt po mieście powinny się włączać, a po trasie już nie koniecznie gdyż przepływ powietrza jest wystarczający do chło0dzenia, jeszcze pytanie na ile stopni masz termostat 80C czy 87C


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB