T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 17:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 czerwca 2011, 19:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2011, 21:21
Posty: 8
model: carawelle
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam , mam dziwny objaw z grzaniem swiec , wlanczam zaplon kontrolka mignie i zgasnie za 2-3 sekundy słychac tykniecie przekaznika rozlanczajacego swiece to sie dzieje po wymianie przekaznika , i tylko na lekko cieplym silniku jak silnik zgasze po dluzszj jezdzie to kontrolka pali sie ze 40 sek. ale tykniecie przekaznika wylanczajace swiece nastepuje po paru sek. co jest grane jak powinno byc prawidlowo?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 czerwca 2011, 19:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
w innym temacie piszesz, że masz coś kompletnie zamieszane w instalacji czujników temperatury zegarów i grzania świec, więc najpierw trzeba doprowadzic wszystko do oryginału, a potem zobaczyc co będzie
normalnie załączeniem i czasem grzania świec steruje przekaźnik pod wpływem dwupinowego czujnika, jeżeli masz pod ten czujnik podpięte inne urządzenie to powoduje to zmianę przepływu prądu i wariowanie przekaźnika


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 czerwca 2011, 20:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2011, 21:21
Posty: 8
model: carawelle
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Do czujnika dwupinowego podlaczony jest wskaznik ktory dziala , odloczylem go zeby sprawdzic , i nic nie pomoglo, mam takie podejrzenie ze przyczyna moze byc w kostce stacyjki ,ale nie wiem jak to sprawdzic , pozatym czy w t-4 oprocz przekaznika jest jeszcze jakis aparat od swiec? bo kiedys w renówce taki miałem , a tu nic nie widze , i jakie elementy skladaja sie na uklad grzania swiec? , niestety na schematach sie nie znam. A jeszcze mam pytanie czy przekaznik od swiec musi miec oznaczenie 102 bo stary przed wymiana miał 60 a ten nowy na wierzchu nie ma nic styki i numery na nich pasuja ale czy napewno niczym sie nie rozni ? co oznacza liczba 102 , czy 60 na przekazniku, wiele pytan a za mało informacji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 czerwca 2011, 20:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
w oryginale możesz miec zarówno 102 jak i 60 ( taki miałem w swojej starej T4 2,4D z 91r ) różnica jest w czasie dogrzewania świec po uruchomieniu silnika - ekologia
60 grzeje świece max 30 sek i rozłącza, 102 grzeje rozruchowo pod dyktando czujnika dwupinowego w zależności od temperatury zew. potem jeszcze w ramach ekologi i poprawy działania zimnego silnika grzeje świece około 2 min.,
przekaźnik bez numeru jest jakimś zamiennikiem którego parametry zna zapewne tylko jego producent

w t4 instalacja grzania świec składa się tylko z przekaźnika, czujnika dwupinowego, i bezpiecznika - nic więcej nie ma

poza tym zarówno czujników dwu jak i czteropinowych jest kilka rodzajów różniących się kolorami, trzeba kupic dokładnie taki jaki był w oryginale w danym roczniku, tu potrzebny ktoś z działającą ETKĄ co by sprawdził


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 czerwca 2011, 20:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2011, 21:21
Posty: 8
model: carawelle
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
dzięki kolego podsunełeś mi pomysł mam sąsiada z t 4 ten sam silnik i rok mam nadzieje ze bedzie chciał wspołpracowac, ten moj czujnik to tez jakiś zamiennik niby producent podaje te same parametry , ale orginał był niebieski a ten jest czarny , wiec musze go sprawdzic na sąsiedzie sprawdze tez odrazu działanie mojego przekażnika świec .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 czerwca 2011, 21:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
osobiście jestem zwolennikiem kupowania takich elementów jak czujniki i przekaźniki tylko oryginalnych bez względu na koszty, które wbrew pozorom nie są takie ogromne
do mojego oryginał czteropinowy 85zł zamiennik 50zł - więc podczas wymiany nawet się nie zastanawiałem nad wyborem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 czerwca 2011, 21:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2011, 21:21
Posty: 8
model: carawelle
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
może masz racje ,ale teraz trudno okreslic co orginal a co zamiennik, wiele niedrogich czesci firmy zakładają na pierwszy montaz , np elektronike made in taiwan ,orginal to przekaznik z 92 roku ktory był wyprodukowany w niemczech, a nie w chinach pod marką np, bosch.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 czerwca 2011, 21:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
to zostaje tylko szrot <01>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 czerwca 2011, 21:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2011, 21:21
Posty: 8
model: carawelle
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
nie ma idealnego rozwiązania czasem treba isc z zakupami na czuja , mialem pare samochodow i ciezko powiedziec co sie nadaje a co nie dlatego są fora ,żeby uczyc sie na cudzych doswiadczeniach i czasem błedach,.Dobra, fajnie sie filozofuje a tu autko trza naprawic i tyle..DOBRZY LUDZIE POMÓZCIE...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 czerwca 2011, 22:21 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
bodzio68 napisał(a):
nie ma idealnego rozwiązania czasem treba isc z zakupami na czuja , mialem pare samochodow i ciezko powiedziec co sie nadaje a co nie dlatego są fora ,żeby uczyc sie na cudzych doswiadczeniach i czasem błedach,.Dobra, fajnie sie filozofuje a tu autko trza naprawic i tyle..DOBRZY LUDZIE POMÓZCIE...


Ja myślę że Kenobi dość jasno opisał ten temat
sprawdź sobie ten czujnik


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB