T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 06:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 maja 2010, 10:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
Ręce opadają normalnie. Ostatnio mój licznik zaczął żyć swoim własnym życiem, Objawy:

1. Drgająca wskazówka prędkościomierza w zakresie 20(czyli od 0)-50km/h. Amplituda drgań to jakieś 5-10km/h. Powyżej 50 uspokaja się, a powyżej 60km/już jest w normie. Zaczęło się tak dziać po powrocie auta z warsztatu, gdzie wyjmowano skrzynię między innymi. Co może być przyczyną tych drgań?

2. Wskaźnik temperatury wody jest cały czas poniżej 90 stopni a w czasie jazdy w trasie to nawet potrafi do 70 stopni zejść. Czasami w ogóle nic nie wskazuje, podobnie jak wskaźnik paliwa, jednak to spowodowane jest osłabionym lutem w liczniku - to wiem. czy takie dziwne wskazania temperatury mogą być powiązane w jakiś sposób z wyciekami płynu chłodzącego?


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 maja 2010, 10:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Wskazówka - wydzierasz zegary i w linke prędkościomierza lejesz WD 40 :mrgreen:
Z temperaturą przerabiałem temat. Jeżeli wentelatory się włączają a na wskaźniku jest 70* to padnięty jest czujnik temperatury na węzu 4-pinowy. Niestety obudowe silnika musisz ściągnąc żeby go wymienić :mrgreen: Czujnik kosztuje 65zł firmy EPS. Wymienilem i spokój.
Może też być stabilizator w liczniku padnięty i też wskazówki będą wariować... ale jak paliwo pokazuje dobrze a temperature źle to ewidentnie czujnik :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 maja 2010, 11:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
Srtabilizator jest padnięty - to wiem na pewno, ale faktycznie, jak już wskazuje cokolwiek (najczęściej po pacnięciu łapą od góry :mrgreen: ) to paliwo ok, natomiast temperatura niekoniecznie :ugeek:

Ja coś czuję, że większość napraw to chyba na zlocie zrobię, jak mi paluchami pokażecie co i jak ;) Tylko się jeszcze dopytam, jakie części i narzędzia ze sobą zabrać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 maja 2010, 11:51 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Kup stabilizator, weź zapas piwa a reszta niezbędnych sprzętów się znajdzie.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
zawsze możesz mnie odwiedzić to użyje swojego palucha i pokaże co i jak :lol:


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 maja 2010, 12:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
Kenobi napisał(a):
zawsze możesz mnie odwiedzić to użyje swojego palucha i pokaże co i jak :lol:



Ale cały czas o samochodach rozmawiamy, prawda??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 maja 2010, 19:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
A może impulsator uszkodzili w skrzyni jak ją naprawiali?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 maja 2010, 20:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
Probe041 napisał(a):
A może impulsator uszkodzili w skrzyni jak ją naprawiali?


A może... A jak to ustrojstwo działa? Tzn. jak mierzona jest prędkość i jak to się przekłada na wskazania licznika?


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 maja 2010, 23:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Myślę że u Caravana nie ma impulsatora.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 maja 2010, 08:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
Właśnie dzwoniłem do warsztatu i potwierdzili, że tam jest linka. W wolnej chwili sprawdzę jej prowadzenie i ułożenie. Być może gdzieś się coś haczy, albo jest za mocno wygięta.


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 maja 2010, 22:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
Caravan napisał(a):
Właśnie dzwoniłem do warsztatu i potwierdzili, że tam jest linka. W wolnej chwili sprawdzę jej prowadzenie i ułożenie. Być może gdzieś się coś haczy, albo jest za mocno wygięta.


stawiam na to ze za moment ją wymienisz na nową mialem ten sam objaw a po kilku dniach juz minął jak na nową wymienilem bo stara się ukreciła 8-)


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 maja 2010, 11:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
andrewa1 napisał(a):
Caravan napisał(a):
Właśnie dzwoniłem do warsztatu i potwierdzili, że tam jest linka. W wolnej chwili sprawdzę jej prowadzenie i ułożenie. Być może gdzieś się coś haczy, albo jest za mocno wygięta.


stawiam na to ze za moment ją wymienisz na nową mialem ten sam objaw a po kilku dniach juz minął jak na nową wymienilem bo stara się ukreciła 8-)


No więc byłem dzisiaj w warsztacie, gdzie odpięli linkę, wyjęli, przesmarowali i założyli (tym razem poprawnie). Efekt końcowy - działa :mrgreen:


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 stycznia 2011, 16:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Mam T4 93rok 2.0 benzyna+gaz Kod silnika aac i mam pytanie na temat wskazników temp i paliwa. Sa one wychyłowe wiec dowiedziałem sie ze trzeba wymienic regulator napiecia na płytce ze wskaźnikami. Zrobiłem to i tylko wskazówka paliwa mi sie podniosła, temp ani drgnie. Wczesniej wymieniłem czujnik temp silnika. A na dodatek do tego swiecą mi sie diody własnie od temp i oleju non stop nawet po wyłączeniu zapłonu. doszedłem do tego ze po wyciagnieciu zegarów świecenie ustaje. Po przekreceniu kluczyka jest git. swieca diody tak jak ma byc. Rozebrałem zegary i wiem ze drut oporowy od temp silnika jest delikatnie przygrzany. moze to byc przyczyna ze sie wskazówka nie podnosi i do tego przekazuje ,,Fałszywy" prad na diody ktore nawet po wyciagnieciu kluczyka świeca. A tak w ogóle to skąd moze sie brac prad na tej płytce. Dodam ze mam zegar ktory działa bdb bo do niego prad musi byc non stop. Prosze o pomoc.


Ostatnio edytowano sobota, 29 stycznia 2011, 00:13 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 stycznia 2011, 21:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
matmaz24 napisał(a):
Witam. Mam T4 93rok 2.0 benzyna+gaz Kod silnika aac i mam pytanie na temat wskazników temp i paliwa. Sa one wychyłowe wiec dowiedziałem sie ze trzeba wymienic regulator napiecia na płytce ze wskaźnikami. Zrobiłem to i tylko wskazówka paliwa mi sie podniosła, temp ani drgnie. Wczesniej wymieniłem czujnik temp silnika. A na dodatek do tego swiecą mi sie diody własnie od temp i oleju non stop nawet po wyłączeniu zapłonu. doszedłem do tego ze po wyciagnieciu zegarów świecenie ustaje. Po przekreceniu kluczyka jest git. swieca diody tak jak ma byc. Rozebrałem zegary i wiem ze drut oporowy od temp silnika jest delikatnie przygrzany. moze to byc przyczyna ze sie wskazówka nie podnosi i do tego przekazuje ,,Fałszywy" prad na diody ktore nawet po wyciagnieciu kluczyka świeca. A tak w ogóle to skąd moze sie brac prad na tej płytce. Dodam ze mam zegar ktory działa bdb bo do niego prad musi byc non stop. Prosze o pomoc.


prawdopodobnie masz zimne luty na liczniku zwarcie lub problem ze stacyjką ale to mało prawdopodobne jednak to ona odcina napięcie do licznika



diody są na jednym obwodzie sterowane więc obie świecą


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB