T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 16:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2011, 20:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 marca 2011, 16:31
Posty: 56
Lokalizacja: Trojmiasto
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam pytanko odnosnie alternatora. 2 dni temu jechalem sobie autem w dosyc mocnej ulewie i nagle zaczal mi wariowac obrotomierz z jakies 5 sek + zaczela migotac dioda ladowania, po tych 5 sek spuscilem noge z gazu i wszystko wrocilo do normy, ale przejechalem z jakies 10km i znow to samo. Po powrocie do domu sprawdzilem napiecie ladowania i wynosilo 12.2V a po przygazowaniu wzroslo do 12.6V. Nastepnego dnia po dluzszej jezdzie sprawdzilem ladowanie i wynioslo 13.6V. Nadal mi to nie dawalo spokoju i dzis znow sprawdzalem ladowanie zaraz po odpaleniu auta napiecie wynosilo 12.2V a po minucie pracy silnika i przygazowaniu wynioslo 13.6V, zrobilem takie 3 proby i wyszlo identycznie. Pasek klinowy napiety odpowiednio. Moze ktos wie jaka to przyczyna. Moze alternator sie juz konczy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2011, 20:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Szczotki/Regulator napięcia i ewentualnie komutator zjedzony :P


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2011, 21:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 15 stycznia 2011, 21:31
Posty: 931
Lokalizacja: Plymouth
opis: INITIALE PARIS
model: Grand Espace IV
silnik: 3,5 PB 241hp

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 29 razy
kmicic-lt u mnie po dużym deszczu jest to samo, a lubię sobie poszaleć po głębokiej wodzie , alternator zalewa woda i wyłącza się na moment . A z tym napięciem to stawiam na regulator napięnia


_________________
Główny problem w kłóceniu się z idiotami, polega na tym ,że idioci również są przekonani że, kłócą się z idiotami


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 maja 2011, 21:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Regulator napięcia wraz z szczotkami i powinno pomóc...


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 czerwca 2011, 23:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 marca 2011, 16:31
Posty: 56
Lokalizacja: Trojmiasto
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wlasnie wymienilem regulator wraz z szczotkami, no i poprawilo sie ladowanie bo wzroslo do 14,3V. Zastanawia mnie tylko fakt, dlaczego jest tak ze przy odpaleniu auta - na poczatku jest ladowanie rzędu 12,3V, a po uplywie nie spełna 3 min rosnie do 14,3V. Czy to jest normalny objaw dla tego typu alternatora, czy cos mi szwankuje?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 czerwca 2011, 23:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
kmicic-lt napisał(a):
Wlasnie wymienilem regulator wraz z szczotkami, no i poprawilo sie ladowanie bo wzroslo do 14,3V. Zastanawia mnie tylko fakt, dlaczego jest tak ze przy odpaleniu auta - na poczatku jest ladowanie rzędu 12,3V, a po uplywie nie spełna 3 min rosnie do 14,3V. Czy to jest normalny objaw dla tego typu alternatora, czy cos mi szwankuje?



z tymi 3 min to chyba troszkę na wyrost ale tak to normalny objaw


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 czerwca 2011, 08:43 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
przez około 3 minuty podgrzewane są jeszcze świece i dlatego pokazuje niższe napięcie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 czerwca 2011, 21:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 marca 2011, 16:31
Posty: 56
Lokalizacja: Trojmiasto
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Heh moze i na wyrost ale tak było od 2-3 min, mozliwe ze masz racje. Dzieki za wszelkie info :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 czerwca 2011, 18:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2011, 09:11
Posty: 40
model: t4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
a ja mam inne pytanko jaką moc daje ten alternator ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2011, 10:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 września 2010, 11:36
Posty: 22
model: Caravelle
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
w innych tematach widzialem ze przy tych silnikach byly alternatory 90 i 120A po rozkodowaniu naklejki wychodzi ze moj altek daje tylko 65A byly takie montowane czy to mozliwe ? na samym alternatorze jest jakies oznaczenie jaki prad daje ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 października 2011, 17:23 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jest to możliwe choć tych altków nie montowano zbyt dużo. Na obudowie alternatora jest naklejka z oznaczeniem typu i mocy, niestety z czasem mogła stać się nieczytelna.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2011, 19:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 września 2010, 11:36
Posty: 22
model: Caravelle
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
no wlasnie probowalem cos tam dojrzec oczywiscie bez skutku senkju za odpowiedz :) teraz mam dylemat czy mi doladuje aku 74 Ah bo cos czuje ze zimy nie pociagne na starym ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB