T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 19:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2011, 11:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Witajcie
Potrzebuję drobnej porady.
W mojej zmocie 2.5 benzyna/automat jest obecnie zamontowany mechaniczny licznik napis 830 pod wskazaniem kilometrów. Licznik kilometrów i wskazanie prędkości oczywiście nie działa. Zacząłem sprawdzać co i jak no i wyszło, że jakiś magik chciał go na elektroniczny przerobić(taki zresztą posiadam - licznik z golfa4 benzyna/automat bez i z 1/2 fis). Do skrzyni zamiast linki jest włożony impulsator, niestety chyba nie od tej skrzyni bo wystaje i się nie mieści <32>
Teraz pytanie - czy ktoś może mi podpowiedzieć jaki impulsator powinien się tam znajdować i czy przy moim busiku zmiana na taki licznik od golfa wogóle jest możliwa, czy mam to sobie darować, wywalić do śmieci i kupić nową linkę i tak to podłączyć?
Zapomniałem dodać, że jeden z tych nowych liczników jest bez fis a jeden z takim małym 1/2.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2011, 13:25 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jeśli masz liczniki nowego typu tan niebieskie (skoro piszesz o 1/2 FIS to zapewne takie posiadasz) to problemem będzie nie tylko wskazanie poziomu paliwa ale także szyna CAN której Twoje auto najprawdopodobniej nie posiada. Licznik z golfa ma zakodowane zupełnie inne wartości rezystancji czujnika poziomu paliwa i przez to nijak nie daje się dopasować do czujnika z busa. Wyjściem jest wymiana płytki rezystora w zbiorniku paliwa. Co się tyczy impulsatora to nie wiem czy jest jakiś jeden uniwersalny do T4 dlatego najlepiej jakbyś podał typ skrzyni to wtedy się się wymyśli. Zastanawia mnie jak działa ASB bez wskazań prędkości?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2011, 14:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Co do typu skrzynki to podam jak z naprawy wróci:)
A jeżeli chodzi o licznik to ja się nie upieram przy tym z fisem, wystarczyłby mi jakikolwiek działający, może pokombinuję z tym zwykłym, okrągłym bez fis.
Dzięki za info
---------------------------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2011, 23:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Moja skrzynia to CUG
A dla zobrazowania tego o co mi chodzi z tymi licznikami to fotka.
Obrazek
Wyjaśnienie:
Nr 1 to ten licznik, który teraz jest zainstalowany, ma wejście na linkę, pokazuje pozycję biegów (kilometrów i prędkości nie pokazuje bo brak linki, a w skrzyni, w miejscu wejścia linki jest chyba impulsator ale tak jak pisałem raczej nie od tego samochodu bo jest za długi) wygląda mi na oryginał od t4
Nr 2 ten nie pokazuje kilometrów i prędkości bo także nie mam go do czego podłączyć, ten chyba powinien być pod impulsator???
Nr 3 to jest chyba od golfa bo ma napisane że golf IV 1.6 automat (flamastrem ktoś to napisał więc nie wiem jak jest faktycznie, karteczki z numerami brak)
Nr 4 Na tym jest napisane T4 2.5 automat, także flamastrem i także brak numerków

Powiedzcie co mogę z tym zrobić i w którą stronę dalej ruszyć??
_________________________________________________________
Chciałem slimaka trochę na pw pomęczyć z tymi zegarkami moimi ale słusznie zauważył, że przeniesienie tematu na forum będzie lepsze.
To co na dzisiaj ustaliłem:
Numery 4, 3 i 2 licznik jest padnięty i do wywalenia, pozostał mi ten 1, wywaliłem impulsator i włożyłem linkę, kilometry pokazuje, obroty także, paliwo i temp nie działa i nie będzie - pod spodem wygląda jakby było popalone. Teraz pytanko, szukać takiego samego czy jak już mam do wymiany to może spróbować wymienić na taki po lifcie - jest to możliwe, czy sobie odpuścić? Myślałem o takim, http://allegro.pl/licznik-predkosciomierz-vw-t4-7d0920802p-i1594315093.html obroty i prędkość wyskalowane jak u mnie no i ma wyświetlacz od skrzyni/aktualny bieg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 czerwca 2011, 21:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
No to wreszcie się udało.
Niebieski o numerach 7D0 920 802 P z CAN założony i wszystko działa. Najwięcej problemów było szybkościomierzem i kalibracją wskaźnika paliwa.
Najważniejsze, że działa <cudzysłów> <cudzysłów>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB