T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 02:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 sierpnia 2022, 18:37 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Witam
mam pewien problem z alternatorem ,szukałem na forum odpowiedzi ale nie znalazłem, otóż mam silni AAB 2.4 D z 93'' i tu jest zamontowany alternator z napędem na pasek klinowy 13'' ( nie na wielorowkowy) gdy są włączone światła radio i jakieś drobne odbiorniki nie ma problemu altek daje 14.4 v w momencie załączenia klimy nawiewów ,i automatycznie załączają się wiatraki na chłodnicy (standard) niestety brakuje prądu aku jest niedoładowany ,szukałem wydajniejszego lecz wszystkie osiągalne alternatory są napędzane wielorowkiem ,i teraz pytania czy możliwa jest zmiana koła pasowego ,czy ktoś ma może wiedzę z jakiego silnika zaadaptować alternator tak aby dużo nie rzeżbić ,myślę że 120A to najlepsze rozwiązanie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 sierpnia 2022, 20:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Jeśli średnica wewnętrzna jest taka sama na koła to wolałbym przełożyć same koła. Jak nie to podkładka na wałek o średnicy większej niż otwór w kole pasowym ( od strony alternatora), redukcja do środka koła i podkładka z nakrętką aby zacisnąć zestaw. Ważne aby wszystko w osi było i bedzie działać.



Za ten wpis autor maja podziękował: mjanusz69 (poniedziałek, 29 sierpnia 2022, 21:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 sierpnia 2022, 14:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja mam altek 120A (co prawda na pasek wielorowkowy) i prądu zawsze starcza


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 sierpnia 2022, 17:12 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Piotrze ja też bym chciał 120A ale jak zastosować takowy gdzie napęd jest na pasek klinowy a wszędzie są na wielorowek dostępne,pewne rozwiązanie podrzucił kolega wyżej lecz czekam może ktoś zaadaptował jakiegoś altka do AAB


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 sierpnia 2022, 19:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
To co wczoraj przeglądałem to tylko 65A,więc słaba moc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 sierpnia 2022, 20:25 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Znalazłem coś takiego https://www.rozrusznik-sklep.pl/alterna ... 11903.html ale to 100A


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 sierpnia 2022, 21:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Jeśli nie jesteś zadowolony z obecnego to 100A także może być za słabe .
Sprawdziłbym średnice na wałku i wtedy masz większe pole możliwości niż tylko 120A czy też dostęp późniejszy do szczotek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 września 2022, 08:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 11 czerwca 2022, 14:17
Posty: 34
Lokalizacja: Wroclaw
model: vw t4 california
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Witam !
A jak po wygladzie alternatora wiedziec jaki ma amperaz. B o u mnie jest na karteczce zatarte. Czy sa jakies charakterystyczne szczegoly ???
Pozdrawiam
Marek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 września 2022, 11:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Januszu, akurat w T4 typu alternatora nie zmieniałem (tylko wymieniam sukcesywnie na kolejny zregenerowany z roczną gwarancją w stosownym zakładzie), ale w innych moich struclach jak najbardziej. Pierwsza rzecz to ja bym sprawdził wielkość kółka pasowego, bo może da się znaleźć jakieś mniejsze i wtedy altek będzie się od razu kręcił szybciej. Druga droga to sprawdzenie czy da się podmienić koło pasowe wielorowkowe altka 120A na zwykle, choćby przy drobnej pomocy tokarza. Jeśli tak, to pozostaje tylko ustawić oba kola paska klinowego w jednej płaszczyźnie, a to już nie jest taki duży problem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB