T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 11:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 maja 2022, 13:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 marca 2022, 21:13
Posty: 25
model: Caravella
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Szukam przyczyny braku zasilania na elektrozawór pompy wtryskowej (immobilizer) T4 Caravella 1996r. 2.4 D AAB Dodam że zauważyłem że jeden z przekaźników czuć spalenizną z nr. 102 ale nie wiem za co odpowiada.Proszę o pomoc


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 maja 2022, 18:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 marca 2022, 21:13
Posty: 25
model: Caravella
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 0 razy
Wymieniłem kostkę stacyjki oraz ten przekaźnik i dej brak zacilania na elektrozawór pompy :( Proszę o pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 czerwca 2022, 10:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Stawiam że padła elektronika sterująca tym zaworem albo przestał się kumać immo (czarna skrzyneczka koło zegarów) z tym sterownikiem. Najprostsza i chyba jedyna skuteczna metoda to demontaż tego pudełeczka nad zaworem i podawanie na zwór napięcia po stacyjce.
Ponieważ tam są dwie śruby zrywane (chyba M6), to bez demontażu pompy chyba pozostaje tylko metoda niszcząca (przecinak i młotek).

Ale możesz wyjąc chłodnicę i zobaczyć czy podejdziesz tam jakoś wiertlem. Jeśli moja diagnoza jest prawidłowa to sterownik do kosza bo nigdzie nie znalazłem ŻADNEJ literatury na jego temat.



Za ten wpis autor Adampio podziękował: slawek. T4 (środa, 1 czerwca 2022, 22:46)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 czerwca 2022, 12:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 marca 2022, 21:13
Posty: 25
model: Caravella
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 0 razy
Przyczyną jest moduł imobilajzera , nie podaje masy na czujnik. Znalazłem tanio takie moduły w sieci . Czy teki moduł używany z innego auta trzeba programować?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 czerwca 2022, 15:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Na jaki czujnik?
Ja mówię o tym co na fotce. W środku jest dosyć skomplikowany układ elektroniczny, który podaje plusa na zawór paliwowy jeśli dostanie prawidłowy sygnał z centralki immo. To znaczy jeśli cewka immo wokół stacyjki wykryje właściwy kluczyk.
Ja proponuje zdemontować tę skrzynkę (rozwiercić śruby w tych dwóch okrągłych otworach), po czym znaleźć gdzieś plus po stacyjce i podłączyć go do śrubki (wkręta, chyba M4) na gorze zaworu. A wtedy możesz jeździć i sobie w wolnej chwili testować immo.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor Adampio podziękował: slawek. T4 (piątek, 3 czerwca 2022, 21:59)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 czerwca 2022, 15:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 marca 2022, 21:13
Posty: 25
model: Caravella
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 0 razy
Właśnie tak zrobiłem wywaliłem te ustrojstwo i podałem plusa . Auto odpaliło tylko się zastanawiam na przyszłość czy tą skrzynkę imo trzeba programować jeśli chciałbym powrócić do poprzedniej wersji ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 czerwca 2022, 15:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
O tej sprawie nie mam bladego pojęcia i nie pomogę, bo kupiłem Teczkę bez tego sterownika, a cewkę i centralkę immo wywaliłem przy ostatnim grzebaniu przy zegarach. Miałem sterownik z innej pompy wtryskowej, ale że kluczyki mam zwykłe i dodatkowo za głupi jestem w elektronach więc odpuściłem zabawę bo mam blokadę skrzyni.



Za ten wpis autor Adampio podziękował: slawek. T4 (piątek, 3 czerwca 2022, 21:59)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 czerwca 2022, 00:43 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Mialem motor 2,4D ale nie mialem tego ustrojstwa. Chyba 1,9 tez czasami to ma.
Jesli na pewno to szwankuje i nie mozna tego reanimowac to po prostu to zdemontuj. Imo odinstaluj,wlasnie ale skad,przeciez 2,4 nie ma ECU. Cewka potrzebuje zasilania i bedzie auto hulac.



Za ten wpis autor peters podziękował: slawek. T4 (piątek, 3 czerwca 2022, 22:00)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 czerwca 2022, 21:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 marca 2022, 21:13
Posty: 25
model: Caravella
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 0 razy
na elektrozawór na pompie idą dwa kable + i - umnie nie podawało minusa .Zdemontowałem cewkę na pompie i podałem samego plusa na elektrozawór. Auto hula aż miło ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2022, 00:44 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
To dobrze. To prosta budowa silnika. Trochę prostej elektyki razem z motorem. Minus u mniej był od silnika, a na czupku cewki przykrecany na małą nakrętke biegun dodatni. Dołożenie tam immo komplikuje sprawę ,dlatego ja zaczyna nam to szwankowac i wiemy ze to na pewno te ustrojstwo to się tego pozbywamy. Ale nie zawsze jest tak prosto.



Za ten wpis autor peters podziękował: slawek. T4 (niedziela, 5 czerwca 2022, 23:58)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2022, 20:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Według Wiki to jest tak jak na dolnym obrazku. N109 to zawór paliwowy, J366 to elektronika na tym zaworze (ma swoją własną masę), a J362 to immo.
Czyli J366 puszcza plusa na N109 tyko jak z J362 przyjdzie właściwy sygnał i nie bardzo wierzę, żeby tak skomplikowany układ elektroniczny potrzebował do załączania plusa na zawór tylko umasienia jednego z zewnętrznych przewodów.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor Adampio podziękował: slawek. T4 (wtorek, 7 czerwca 2022, 16:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 lutego 2023, 23:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 listopada 2021, 10:11
Posty: 14
model: Multivan
silnik: AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Szukając przyczyny nieodpalania auta znalazłem przewód od zasilania pompy wiszący luźno drugim końcem w okolicach akumulatora, do tego żyła brązowa jest na tym końcu skręcona razem z niebieską.

Jak rozumiem mam tu do czynienia z jakimś druciarstwem, gdzie to powinno być prawidłowo podłączone?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lutego 2023, 11:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@ste-ve ten wątek dotyczy silnika AAB, a Ty masz chyba inny, wiec nic nie pomogę ;)

P.S. co do zasady wisząca luzem goła masa niczym nie grozi, bo może się zewrzeć tylko do... masy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB