T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 maja 2020, 23:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 lipca 2016, 23:19
Posty: 17
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam kolegów, przeszukalem forum i nie znalazłem odpowiedzi. W moim.multivanie fabrycznie jest alternator 120a. Akumulator rozruchowy fabrycznie to chyba 74ah. Obecnie pod maską wylądował 100ah I druga instalacja pod fotel kierowcy które będzie zasilać webasto itp. Chciałbym zapytać jaki mogę zainstalować największy drugi akumulator pod siedzenie kierowcy.? Mowa o ah. Gabarytowe wiem.ze potrzebuje wysoki na 175mm. Drugie moje pytanie. Gdzie wpisać wzbudzenie lądowania drugiego akumulatora???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 maja 2020, 23:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Do zasilania webasto nie są potrzebne jakies wybitnie pojemne akumulatory. Ja mam rozruchowy 100Ah a dodatkowy - 74. I altek 120A. Starcza i na lodowkę i na webasto jesli sie w miare regularnie jeździ. Natomiast drugiego pytania nie rozumiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 maja 2020, 23:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 lipca 2016, 23:19
Posty: 17
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za odpowiedź. Chodzi mi o wpiecie instalacji drugiego akumulatora. Gdzie wpiac wzbudzenie drugiego akumulatora.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2020, 00:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Wzbudzenie to może mieć alternator ale nie aku. Chyba że masz na myśli ładowanie aku z alternatora. Schemat jest na Wiki. Fabrycznie drugi akumulator jest polaczony z pierwszym tylko gdy altenator się kreci. Wtedy oba aku się ladują a jak tylko silnik się zatrzyma to drugi akumulator jest autonomiczny czyli zasila tylko to co jest do niego podpięte. Dzieje sie to bo pierwszy aku ma plus polaczony z plusem drugiego przez przekaźnik. Cewką tego przekaźnika steruje tzw. niebieski przewod idący z alternatora. Na tym przewodzie pojawia się plus tylko gdy silnik pracuje czyli obraca alternator.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2020, 00:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 lipca 2016, 23:19
Posty: 17
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Oczywiście rozumiem tylko nie wiem jak znalezc ten niebieski przewód w skrzynce.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2020, 01:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Szukaj na t4-wiki.de, tam jest wszystko. Ja np. mam pompkę obiegowa dla odmiany odpinaną od zasilania tym samym sygnałem wiec wziąłem go z podstawk przekaźnika pompki. Znajdz na Wiki rozpiskę wszystkich tylnych złączy skrzynki to znajdziesz i ten przewód. Ale najpierw znajdź artykuł o dodatkowym aku żebyś wiedział czego szukać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2020, 02:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 lipca 2016, 23:19
Posty: 17
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wertuje temat na Wiki od paru dni. Wszędzie na Wiki pisza ze bardzo możliwe że przewód niebieski D+ jest wyprowadzony za skrzynka bezpiecznikow.. I rzeczywiście znalazłem jest zakończony wtyczka samiczka w której jest wprowadzona wtyk samiec bez przewodu. Więc to chyba jest to
Reasumując: jeżeli to będzie ten przewód. To 12v pojawi się w nim.NIE w momencie przekrecenia kluczyka w pozycję zapłonu lecz dopiero po odpaleniu silnika i zgasnieciu diody lądowania na liczniku???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2020, 02:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Tak, dopiero jak alternator daje napięcie (czyli silnik kreci) to wtedy na niebieskim przewodzie jest napięcie zdolne wysterować przekaźnik


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2020, 06:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Zobacz przekaźnik CYRIX CT.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2020, 17:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 lipca 2016, 23:19
Posty: 17
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie zrobione. Tetaz tylko pomysł co tam.wsadzic ile ah pod siedzenie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2020, 17:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 kwietnia 2018, 10:48
Posty: 63
model: Caravelle
silnik: 1.9 TDi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 6 razy
Skoro się pytasz to wsadź tyle ile potrzebujesz i tyle ile się zmieści.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2020, 20:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 16 sierpnia 2018, 13:49
Posty: 20
Lokalizacja: Genewa
model: T4 Westfalia
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Ja mam taki jak poniżej i pasuje jak ula.
Victron energy 110A/h-12V AGM Deep Cycle
330 x 171 x 224 mm (L x W x H)
32 kg

Do tego Ctek D250SE DC/DC Converter 12V

Lodówka fajnie pasuje między siedzenia
1 x Dometic CoolFreeze CDF 11 (10.50l)

Drogie ale wszystko pasuje i działa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2020, 21:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 lipca 2016, 23:19
Posty: 17
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A powiedz mi proszę. Jaki masz alternator i.jaki główny akumulator pod maską,???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2020, 21:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Kolega @Kenobi mówi że to ja rozbijam goowno na atomy, ale widze że zaczynam mieć poważną konkurencję
Ja mam pod maską 100Ah (wchodzi na wcisk), ale z tym pod tyłkiem nie przesadzam bo to zwykly kwasiak. Dwa razy mi tylek uratował bo przez 4-metrowe kable odpalałem silnik.
Kup coś taniego 70+ i potestuj.
Chyba że od razu zakładasz że głownie stoisz i korzystasz intensywnie z prądu. Jeśli tak to Ci nie pomogę bo na wczasach stacjonarnych byłem ostatni raz jeszcze z Rodzicami i wtedy to nawet nie myślałem o prawie jazdy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2020, 22:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 lipca 2016, 23:19
Posty: 17
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja pod maską mam również 100ah. Ozbijam gowno na atony z powodu niewiedzy. Czy nom jeżeli będę miał 2x Alu 100ah. Czy tym nie załatwię alternatora???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 maja 2020, 22:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
Ja powiem tak. W starym multivanie 1,9 td miałem alternator 70A, pod maską akumulator 95Ah, pod siedzeniem też podobnie, a na długie wyjazdy gdzie potrzebowałem prądu do elektronarzędzi dokładałem jeszcze 180Ah. Alternator chodzi w nim do dziś :P wszystko kwestia czasu w którym to się naładuje. Alternator nie chodzi na maksymalnej mocy, bo dosyć szybko rośnie napięcie na akumulatorach i regulator nie podaje wtedy nominalnego prądu, tylko zmniejsza go do potrzebnego poziomu. Lepiej mieć większe akumulatory by nie rozładowywać ich do przysłowiowego zera. Akumulatory dłużej podziałają, a i alternator ma mniej do roboty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 maja 2020, 19:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 16 sierpnia 2018, 13:49
Posty: 20
Lokalizacja: Genewa
model: T4 Westfalia
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
roksc33 napisał(a):
A powiedz mi proszę. Jaki masz alternator i.jaki główny akumulator pod maską,???
Aku rozruchowy mam jakiś standardowy kwasiak. Tak samo alternator. W moim wypadku to nie ma znaczenia, bo ten CTEK i tak ładuje inteligentnie. Po prostu oba aku są oddzielone.

Poprzednio miałem standardową instalacje. To mi słabo trzymało energie i po prostu zagotowało baterie na wakacjach i było kiepsko na trasie.

Czytałem, że na tej oryginalnej instalacji akumulatory powinny być identyczne, bo są ładowane równolegle. Czyli tak jak ja miałem, że dodatkowy aku był zupełnie rozładowany i miał dużo poniżej 10V, może nawet 6... W momencie rozruchu nawet aku rozruchowy może być uszkodzony.

Ja po prostu chciałem mieć nowoczesne rozwiązanie i zapomnieć o niańczeniu tego systemu.

Lodówka także ma sprytną opcję ochrony aku. LO MID i HI. Czyli po spadku napięcia poniżej jakiegoś poziomu już nie ciągnie prundu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 maja 2020, 22:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
Jak Ci zagotowało akumulator to musiał być już trafiony i pobierał za dużo energii. W tysiącach aut jest standardowa instalacja i nie robi problemów. Ja w nowym busie tylko wymieniłem standardowy przekaźnik na cyrixa, bo dzięki niemu mam ładowanie w dwie strony. Mam dwa pokładowe akumulatory 95 i 100Ah ładowane z solarów, i dzieki temu przekaźnikowi doładowuje mi też na postoju akumulator silnikowy. działa to już jakiś czas, a pokładowe mają co robić bo mam wstawioną lodówkę domową na 230V, do tego oświetlenie, ładowarki do zabawek, a zdarza mi się też korzystać z opiekacza do kanapek :P


Ostatnio edytowano środa, 20 maja 2020, 09:48 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
nie cytuj w całości postu poprzedniego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 maja 2020, 01:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 16 sierpnia 2018, 13:49
Posty: 20
Lokalizacja: Genewa
model: T4 Westfalia
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
To ja się nie znam i się dałem złapać jak głupi szwajcar.


Ostatnio edytowano środa, 20 maja 2020, 09:47 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
nie cytuj w całości postu poprzedniego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 maja 2020, 07:41 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 6 września 2010, 10:40
Posty: 436
Lokalizacja: Kowary
model: syncro long, króciak
silnik: acv

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 37 razy
Qrczaq A jak często zdarzało Ci się rozładować akumulator pokładowy do przysłowiowego zera ? Zostawał w stanie dużego rozładowania? Bo nawet najlepsza ładowarka musi mieć czas na naładowanie akumulatora :P Ja od wielu lat nie używam ładowarek tylko właśnie różnej maści separatory. Pierwszym był oryginalny przekaźnik, potem sla40, teraz cyrix, i nie mam problemów z akumulatorami. Szczególnie teraz jak zamontowałem solary na dachu to wszystko działa :P Wyleczyłem się też z cudownych akumulatorów żelowych itp. Zamiast inwestować w takie cuda lepiej zwiększyć pojemność zwykłych kwasowych. Dużo dłużej podziałają :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB