T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 24 kwietnia 2024, 02:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problemy z ESP
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 lutego 2021, 16:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 21 stycznia 2021, 20:23
Posty: 2
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Mam VW T4 2.5 TDI 151 km. Wszystko działa bardzo dobrze do czasu kiedy samochód nagrzewa się do blisko 90C. wtedy wyskakuje kontrolka ESP i odcina cały system. Podczas diagnostyki nie pojawiają się żadne błędy, do teraz żaden z mechaników nie był w stanie mi pomóc. Silnik nie traci mocy po pojawieniu się kontrolki. Kiedy wyłączę i włączę samochód, kontrolka na chwile się wyłącza, ale po paru chwilach pojawia się znowu.
Czujniki ABS i koronki są w porządku, tak samo jak czujnik kąta skrętu.

Czy ktoś miał kiedyś taki problem i udało się go rozwiązać? Teraz, podczas zimy bez trakcji trochę niebezpiecznie, mam też nadzieję, że to nic poważniejszego.
Z góry dziękuję za pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 lutego 2021, 09:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Esp ABS to tak naprawdę kompletnie osobny układ. Nie jest połącząny żadnymi współnymi czujnikami z innymi układami auta. Masz dwie pompy w okolicy akumulatora. Jednostkę sterującą na nagrzewnicy pod deską rozdzielczą. Czujnik G na prawym nadkolu i czujnik skrętu w kierownicy. Ja bym zaczął od tego czy to się dzieje zawsze przy tej samej temperaturze ale nie na oko na liczniku tylko trzeba zbierzyć vcds lub czymś innym co do stopnia. Chodzi mi o to czy przegrzewa się albo pompa albo jednostka sterująca. Pompa od silnika a jednostka sterujaca od nagrzewnicy. Jeśli dzieje się to plus minus 90 stopni czyli czasem 80 czasem 95 to któryś z układów padł. Sterownik jest tani. Pompa niestety nie. Jeśli np dzieje się to zawsze co do stopnia np. Przy 88 to obstawiam albo wysypany soft w ecu esp albo uszkodzony sterownik. Na prawym nadkolu tam gdzie pasażer trzyma nogi jest g- sensor. Zobacz czy nie jest zalany bo tam często cieknie woda z góry.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB