T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 00:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 stycznia 2021, 10:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2021, 22:40
Posty: 10
model: T4 1998
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
To mój pierwszy post więc dziękuję za przyjęcie i dzień dobry wszystkim :).

W końcu udało mi się kupić T4. Konkretnie jest to model z 1998 roku, z silnikiem 1.9TD. Egzemplarz jest ładny, zadbany, więc mam nadzieję, że mi posłuży. Aktualnie powoli robię generalny przegląd i zaczynam dostosowywać auto do swoich potrzeb.

Chciałbym także założyć alarm. Z tego co widzę potrzebuję podłączyć następujące (podstawowe) punkty w aucie:

  • stałe napięcie +12V
  • masa
  • +12V po zapłonie
  • prawy kierunkowskaz
  • lewy kierunkowskaz
  • krańcówki
  • obwód przerywający

Gdzie najlepiej się podłączyć z tymi sygnałami? Mam schematy elektryczne, ale chodzi mi o fizyczne miejsca podpięcia.

W przypadku silnika 1.9 TD co najlepiej sterować obwodem przerywającym?

Szukałem podobnego wątku na forum, ale nie znalazłem. Mam nadzieję, że nie dubluję.

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam! :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 stycznia 2021, 14:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
Jeżeli masz fabryczny centralny zamek, to krańcówki i kierunki możesz wziąć z modułu centralnego zamka. Jeżeli nie, to krańcówkę obojętnie jaką - kabelek wychodzący z krańcówki kierowcy jest nieźle dostępny. Kierunki wziąłbym z wyłącznika awaryjnych. Stałe napięcie i masę ciągnąłem u siebie bezpośrednio z akumulatora. Masę możesz też wziąć z punktu masowego, na prawo od skrzynki bezpieczników, pod osłoną kierownicy. +12 po zapłonie np. ze stacyjki, albo kostki radia.



Za ten wpis autor Micky podziękował: Smith007 (czwartek, 28 stycznia 2021, 15:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 stycznia 2021, 14:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 17:39
Posty: 335
model: T4 DIY POP-TOP
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 55 razy
Praktycznie wszystko jest dostępne za skrzynką bezpieczników.
Zblokować w tym aucie możesz rozrusznik albo zawór na pompie wtryskowej tak więc szału nie ma bo obydwie blokady można obejść w niespełna minutę ;)


_________________
Moja Teczka <57> http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t ... t=nasz+bus



Za ten wpis autor maxtz podziękował: Smith007 (czwartek, 28 stycznia 2021, 15:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 stycznia 2021, 15:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2021, 22:40
Posty: 10
model: T4 1998
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki piękne za wskazówki Micky i maxtz.

Zacznę od podłączenia alarmu, centralnym zajmę się potem. Muszę najpierw zobaczyć dlaczego u mnie centralny nie działa. Na razie, gdy otwieram kluczykiem drzwi kierowcy, to słysze pracę silniczka, ale nic się nie dzieje. Ale po kolei.

Coś wolałbym zablokować - łatwiej rozrusznik, czy zawór pompy? (taki zawór pewnie musiałbym dołożyć?)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 stycznia 2021, 16:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Zwróć uwagę jak w twoim alarmie mają być podłączone wyłączniki drzwiowe. W innym przypadku zastosuj przekaźnik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 stycznia 2021, 20:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2021, 22:40
Posty: 10
model: T4 1998
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Chodzi Ci o krańcówki? czy o sterowanie zamkiem centralnym?


Ostatnio edytowano czwartek, 28 stycznia 2021, 22:56 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
nie ma potrzeby cytować w całości post znajdujący się bezosrednio nad Twoim i na który odpowiadasz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 stycznia 2021, 22:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 17:39
Posty: 335
model: T4 DIY POP-TOP
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 55 razy
Nic nie musisz dokładać zawór (elektrozawór) znajduje się na pompie wtryskowej i wystarczy przeciąc odpowiedni przewód tak jak i w przypadku rozrusznika.
Co do krańcówek drzwi to są sterowane masą tak jak praktycznie w każdym aucie alarmy też w standardzie są przygotowane na sterowanie masą ;)


_________________
Moja Teczka <57> http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t ... t=nasz+bus


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 stycznia 2021, 22:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2021, 22:40
Posty: 10
model: T4 1998
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Super. To co lepiej odcinać: rozrusznik, czy zawór? czy bez znaczenia?

No to jestem coraz bliżej :). Muszę tylko rozkminić jak się dostać za skrzynkę bezpieczników - albo dać sobie spokój i podłączyć się do punków, które wskazał Micky.


Ostatnio edytowano czwartek, 28 stycznia 2021, 22:55 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 2 razy
nie ma potrzeby cytować w całości post znajdujący się bezosrednio nad Twoim i na który odpowiadasz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 stycznia 2021, 12:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
https://t4-wiki.de/wiki/Zentralelektrik
Tutaj masz instrukcję jak dostać się za bezpieczniki. Żeby wyjąć kostki ze skrzynki musisz odblokować jeszcze zapadkę z prawej strony skrzynki, ale wszystko jest opisane.
Rozpiskę co jest gdzie znajdziesz tutaj:
https://t4-wiki.de/wiki/Mehrfachstecker
http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html



Za ten wpis autor Micky podziękował: słowik (piątek, 29 stycznia 2021, 14:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 stycznia 2021, 22:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2021, 22:40
Posty: 10
model: T4 1998
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję raz jeszcze Micky. Planuję w przyszłym tygodniu się za to zabrać. Dam znać jak poszło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 lutego 2021, 11:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2021, 22:40
Posty: 10
model: T4 1998
silnik: 1.9TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dopiero teraz mam czas zabrać się za podłączanie alarmu. Który z tych punktów (za skrzynką rozdzielczą) będzie najlepszy do podpięcia się pod kierunkowskazy:

https://translate.google.com/translate? ... achstecker

Myślałem o H2 4a / 6a

?

EDIT: Działają K 1 / 7 - i to jest chyba lepszy punkt podpięcia. Wygląda, że te idą bezpośrednio do - odpowiednio - lewego i prawego obwodu żarówek kierunkowskazów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB