T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 20 kwietnia 2024, 07:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 sierpnia 2020, 18:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 stycznia 2019, 00:50
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
model: Multivan
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich

Ostatnimi czasy zaczął mi "brzęczeć" przekaźnik o numerze 140 - klimatyzacja. Było to jakieś druciarstwo z przewodem i scalakiem wystającym poza obudowę więc zmieniłem na inny (używany) - nic to nie zmieniło. No może dzieje się to teraz trochę rzadziej.
Brzęczenie to zdaje się szybkie załączanie i rozłączanie przekaźnika - w krótkich seriach po 3.4 sek. Dzieje się to przy nagrzanym silniku i w 99% po zatrzymaniu np. na światłach.
Dodatkowo czuć, że przekaźnik jest ciepły oraz na chwilę zanim się to staje silnik zaczyna głośniej pracować, trochę trzęsie budą - może włącza się wtedy wentylator - tego nie sprawdzałem jeszcze bo ciężko na światłach wyjść i grzebać pod maską ;) Sam przekaźnik jest też dość ciepły wtedy.

Pytanie czy zacząć od wymiany przekaźnika np na Topran 110846 czy szukać raczej problemu gdzie indziej ?
Buda to multivan z klimatronikiem zielonym, 97 rok, 2.5 TDI ACV 102hp.

Jeśli wymiana przekaźnika nie pomoże to zna ktoś kogoś w Szczcienie i okolicach kto może mieć pojęcie jak to dalej diagnozować ?

pozdrawiam,
Marcin


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 sierpnia 2020, 07:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Z tego co piszesz to wygląda mi na czujnik F163, gdy jest za duża temperatura płynu rozłącza on przekaźnik 140https://t4-wiki.de/wiki/Schalter_F163_(Thermoschalter_f%C3%BCr_Klimaanlagenabschaltung) . Jak wygląda temperatura cieczy nie jest czasami za wysoka. Ewentualnie sam czujnik szwankuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 sierpnia 2020, 09:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 stycznia 2019, 00:50
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
model: Multivan
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Temperatura zgodnie ze wskazaniami na zegarach dochodzi do środka i nigdy nie widziałem, żeby była wyższa. Ale to co piszesz ma sens - zacznę od sprawdzenia temperatury i czujnika. Może jest jakiś problem z wentylatorem od chłodnicy albo obiegiem w tym miejscu.
Dziękuje za wskazówkę - dam znać jak się sprawa rozwinęła :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 sierpnia 2020, 22:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
rozbierz przekaźnik i przelutuj od nowa. Zacznij od tych najgrubszych pinów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 grudnia 2020, 12:14 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
czy problem został rozwiązany - zaczęło mi się dziać to samo :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 stycznia 2021, 01:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 stycznia 2019, 00:50
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
model: Multivan
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Nie odpisywałem bo problem nie jest w 100% rozwiązany ...
Cała instalacja przejrzana i nic nie było. Więc przelutowane zostały wszystkie styki w przekaźniku i pomogło ale problem czasem wraca - ale faktycznie dużo rzadziej. Generalnie występował tylko przy dużej temperaturze jak było "chłodzenie" a nie grzanie wiec od jakiegoś czasu nawet nie mam jak sprawdzić. Planuje wymienić na nowy bo używany jak widać miał najprawdopodobniej ten sam problem.
Jak wymienię na wiosnę to dam znać - ale polecam na początku przylutować wszystko w przekaźniku bo to wygląda na źródło problemu. Jest o tym w sumie też wspomniane tu https://www.t4-wiki.de/wiki/Relais_J32_(Klimaanlage) więc może to taki banał ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB