T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lipca 2020, 21:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 7 kwietnia 2014, 19:05
Posty: 16
model: t4 syncro
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Na początku muszę się przyznać do zaniedbań. Silnik 2,4D AAB. Przestała mi się wyłączać elektryczna pompka obiegu wody. Pracowała stale. Problem tkwił w czujniku, ale nie mogąc go chwilowo wymienić, po prostu odłączyłem pompkę. Potem również przestsał działać wskażnik temperatury. Zignorowałem to,- auto nigdy mi się nie przegrzewało i włączały się wentylatory chłodnicy, więc stwierdziłem że" auto wie" jaką ma temperaturę, tylko nie pokazuje..
Po dłuższym czasie ostatecznie całkowice spalił się czujnik tempeatury, trójnik w którym był zamontowany , razem z drugim czujnikiem, wiązka kabli do tych czujników, przewody świec żarowych, pancerze linek gazu i ssania, które przechodziy w pobliżu..
Musiałem więc wymienić trójnik i dwa osadzone w nim czujniki temperatury płynu, 4 i 2 pinowy. Liczzyłem że po naprawie na powrót bedzie działać wskażnik temperatury i pompka obiegu płynu.. Niestety, pompka się nie włącza a czujnik jest martwy. Próbowałem przeltować zimne luty na zegarach.. brak rezultatu.. Muszę jakoś zdiagnozować problem i jest kilka możliwości:
1 Ciagle mam to samo uszkodzenie co przed pożarem, np jakaś przerwa w instalacji w zupełnie innym miejscu
2 Nieprawidłowo połączyłem wiązkę( musiałem dosztukować spaloną wiązkę i pomimo że starałem się prawidłowo odtworzć, pomyliłem się w połączeniach
3 uszkodzony jest zegar (no alejeszcze pompka..)
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć czy jast jakiś sposób sprawdzenia prawidłowości podłączeni kostki czujnika 4 pinowego, np przez połączenie którychś pinów lub podanie napięcia z zewnąrz..
Może jakieś innse sugestie? Elektryk nie wchodzi w grę, taka usługa w miejscu gdzie jestem przekroczyła by wartość auta <<sarkastyk>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 lipca 2020, 23:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Po pierwsze primo znajdź wlasciwy fragment na www.t4-wiki.de, gdzie poza opisem będą cząstkowe schematy.
U mnie (AAB '95) pompka zaailana jest dopiero po wyłączeniu silnika i jak temperaturowo jedna para czujnika 4-pinowego zewrze do masy. A co do wskaźnika to można przewod idący od czujnika do zagarów zewrzec na chwilę do masy i wskazówka powinna polecieć do gory.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2020, 00:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Sprawdzenie instalacji to nie problem, tak sądzę skoro odtworzyłeś spaloną instalację. Skoro poszło zwarcie poszły też i bezpieczniki a także przegrzały się piny w kostkach. Prawdopodobnie piny do wymiany. Skrócony schemat instalacji https://t4-wiki.de/wiki/Datei:Elektrik_Geber_Kuehlmittel_ohne_MSG_1996.jpg . Żeby sprawdzić czujnik 4 pinowy trzeba zrozumieć schemat. Są tam dwa obwody. Pierwszy to obwód dodatkowej pompy wody. Napięcie + wychodzi z bezpiecznika 19 , z tłu skrzynki bezpiecznikowej złącze A1 pin5 https://t4-wiki.de/wiki/Mehrfachstecker, dalej idzie na pompkę. Z pompki idzie na czujnik pin1 wychodzi z pinu 4 i łączy się z masą. Drugi obwód, to wskaźnika temperatury. Tu z kolei zacznij od minusa wchodzi na 3 pin czujnika, wychodzi z 2 pinu ale pomniejszony o wartość termistora który jest w czujniku. możesz na krótko podać minus na pin 2 czujnika wtedy wskaźnik temperatury powinien podnieść się do końca. Jeżeli się nie ruszy znaczy że jest przerwa w tym obwodzie, na odcinku czujnik tablica wskaźników. Odepnij wtyczkę od licznika i sprawdź ten obwód omomierzem. Prześledź trasę od pinu 2 czujnika do wtyczki z tyłu skrzynki bezpiecznikowej G2 pin 3, następnie wychodzi z wtyczki U2 pin 9 i idzie do wtyczki licznika. I tu w zależności jaki licznik zielony czy niebieski https://t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument. Jeżeli zielony to pin23, a niebieski to 8 pin. W razie jakiś problemów to pisz. Powodzenia.

Widzę że Adampio mnie uprzedził. Warto też podać jaki to rocznik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2020, 09:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 7 kwietnia 2014, 19:05
Posty: 16
model: t4 syncro
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję kolegom . Będę próbował sprawdzać w/g wskazówek i dam znać o postępach..
Rocznik auta 92, zielone zegary.
Adampio, oczywiscie masz rację z pompką, ona u mnie też włączała się przedtem, jak wszystko było OK, po wyłączeniu nagrzanego silnika i pracowała kilka, czy kilkanaście minut. Teraz sprawdzałem po wyłączeniu silnika, rozgrzanego do momentu kiedy zaczęły mi włączać się wentylatory.. Tak więc silnik chyba powinien być na tyle rozgrzany, żeby po jego wyłączeniu włączyła się pompka..
bigos 1966- nie tylko przegżały się piny w kostkach, ale jedna z kostek spaliła się całkowicie, inna nadtopiła..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2020, 11:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Na spokojnie analizując, podaj masę na pin 3i4 tego czujnika powinno wszystko ruszyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2020, 13:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 7 kwietnia 2014, 19:05
Posty: 16
model: t4 syncro
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Wygląda na to, że coś pomyliłem przy odtwarzaniu tej instalacji. Najogólniej pisząć miałem stopione razem 6 kabelków od czujnika 2 -pinowego i 4 pinowego.
Zakładam optymistycznie, że 2 pinowy czujnik jest podłączony prawidłowo, bo o ile wiem steruje wentylatorami chłodnicy i chyba włącza się mniej wiecej w dobrym momencie.
Mogłem pomylić kolejność połączen we wtyczce 4 pinowej..
Oto co ustaliłem przed chwilą.. nie miałem jeszcze czasu,żeby przemyśleć to dokładnie i przeanalizować ze schematami..
W tej chwili u mnie jest tak (pisze o wtyczce 4 pinowej i pomiarach wniej po rozłączeniu):
Próba podania masy na którykolwiek ze styków nie spowodowała ruszenia wskażnika temperatury
Pin 1- jest stałe napięcie, przy włączonej i wyłączonej stacyjce - zabezpieczone bezpiecznikiem znajdującym się po lewej stronie u góry od głownego zestawu bezpieczników (wiem bo spaliłem przy próbie)
pin 2- napiecie około 10,6 v tylko przy właczonej stacyjce
pin 3- jest połączenie z masą
pin 4- wydaje sie martwy- brak połączenia z masą i brak napięcia
Na wtyczce pompki brak napięcia .
Wydaje się,że nie zgadza się to z tym co koledzy wcześniej pisali jak powinno być, więc pewnie żle połączyłem wiązkę..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2020, 15:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
U mnie pompka włącza sie tylko gdy temperatura wody przekroczy stokilka stopni C


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2020, 16:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 7 kwietnia 2014, 19:05
Posty: 16
model: t4 syncro
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Adampio, u mnie nie wiadomo ile teraz jest stopni, ale może mniej, to mogła by nie dzałać, ale chyba powinno być stale napięcie na jednej końcówce wtyczki, a sterowanie podłączeniem do masy przez czujnik... chyba że się mylę..
No i nie powinno być stałe napięcie na pinie nr1 od wtyczki czujnika..
Poprawcie mnie jeśli się mylę..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2020, 17:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
U mnie jest tak:
https://t4-wiki.de/w/images/Elektrik_Ge ... r_1991.jpg



Za ten wpis autor Adampio podziękował: Siberian Express (środa, 22 lipca 2020, 20:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2020, 19:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jeżeli masz starszy rocznik to schemat taki jak padał Adampio. Wychodzi na to, że masz wszystko dobrze połączone. Zewrzyj styki 1 i 4 powinna ruszyć pompka. Jeżeli chodzi o wskaźnik temperatury to poszedł wskaźnik w liczniku.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: Siberian Express (środa, 22 lipca 2020, 20:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2020, 20:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 7 kwietnia 2014, 19:05
Posty: 16
model: t4 syncro
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję kolegom. Rzeczywiście po połączeniu pinów 1 i 4 pompka rusza. Czyli przy moich próbach nie włączała się, bo silnik nie był dostatecznie rozgrzany. Pozostaje wymienic wsażnik w liczniku i mam nadzieję że wszystko bedzie działać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB