T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2024, 22:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2020, 16:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Witam, mam problem z diagnostyką sterownika silnika, samochód kupiłem z 1 kluczykiem który daje słaby sygnał do immo, kupiłem sterownik bez immo, samochód odpala jeździ, kablem viakena z ecu łączę się lecz cokolwiek chcę sprawdzić czasem przerywa połączenie i wyrzuca błąd komunikacji, wyczytałem że obd idzie przez puszkę immo w jej środku widać ,że ktoś lutował a na zewnątrz przy pinach jest zaznaczony + ,więc kiedyś musiał być jakiś problem, gdy mam połączenie ze sterownikiem to na kablu obd czerwona dioda od masy mruga, wszystkie przewody mają przejście od k-line, czy można ominąć tą puszkę ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 kwietnia 2020, 09:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Odpinasz wtyczkę od tej puszki, łączysz w-line razem z k-line i tyle.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 kwietnia 2020, 14:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Przy puszce jedna wtyczka była od stacyjki 3pin, czytnik sygnału się rozleciał, została druga na 10pin z pięcioma przewodami, jest biało szary kabelek od obd, a reszta szary, brązowy, czarny i niebiesko czerwony , które to w Line i k-line?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 kwietnia 2020, 19:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
https://drive.google.com/file/d/0B4KR37 ... p=drivesdk


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 kwietnia 2020, 23:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Dziękuje za pomoc :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 kwietnia 2020, 08:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Witam wymieniłem kostkę stacyjki bo + po zapłonie był słabszy od + aku o 0.2v i myślałem że to stwarza problem lecz niestety dalej występuje problem z komunikacją, skacze mi napięcie na nastawniku o 0.2v, kąt wtrysku o 0.5btdc ,a w rozdzielni :D na lini K napięcie skacze z 13.5v na 13.05v czy to prawidłowe napięcie?, wszystkie skoki jednostek i napięć są w jednym rytmie, immo usunięte k line i w line zlutowane razem, raz jest tak silnik po nocy trzeba chwilę po kręcić żeby odpalił chodzi cicho na wolnych obrotach i podczas jazdy twardo rechocze, a raz pali na strzał i chodzi cichutko jak nowy jakby coś nie łączyło,na wybojach zapalają się klocki, normalnie zagłębie usterek, pomoże ktoś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 kwietnia 2020, 10:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Jakiś większy problem z wiązką, sprawdź masy w komorze silnika


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 kwietnia 2020, 10:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Wszystkie masy poczyściłem, jak go kupiłem, na skrzyni, od ecu, przejście do sterownika bez oporu, ecu bez zimnych lutów, po przekręceniu kluczyka kąt wtrysku wynosi 38j w grupie 000 i słabo odpala, po odcięciu jednego z przewodów z n108 wynosi 255j. i pali z ćwierć obrotu,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 kwietnia 2020, 11:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Problem z pompą wtryskową ale to moje gdybanie. Wyjąć n108, sprawdzić czy syf tam siedzi. Nastawnik też można sprawdzić czy się nie zacina, tak samo dozownik dawki w pompie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 kwietnia 2020, 13:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Na gorącym silniku rośnie opór wtrysku sterującego do 128.2om to chyba za dużo, na zimnym ma 114 i wraz ze wzrostem temperatury praca robi się twardsza, to jest ten chochlik?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 maja 2020, 08:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Dla AJT Max 115 Ohm.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 maja 2020, 10:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 27 stycznia 2020, 21:37
Posty: 28
model: T4
silnik: AJT 2.5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Ok, przy grzebaniu w instalacji zauważyłem nie podłączony czarny kabelek wychodzący do wtrysku sterującego, szary i niebieski jest podłączony, czarny to jakaś masa, jest przejście do silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 czerwca 2020, 01:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 9 lutego 2019, 21:36
Posty: 3
model: T4
silnik: AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam, mam podobny problem do kolegi z pierwszego postu, ktoś grzebał przy immo boxie i pojawiały się problemy z diagnozą
jako że immo było off, dopasowałem innego boxa, jednak teraz przy autoscanie na vcdsie nr vin podaje mi od auta z którego mam nowego immo boxa
chciałbym to doprowadzic do oryginału i włączyć immo, dopisać klucze, z tego co zdążyłem się zorientować odczytać eeprom z puszki można tylko zewnętrznym programatorem - probowałem ch341 ale nie mogę odczytać pamięci
może mógłby ktoś podpowiedzieć jakim programatorem łatwo odczytać ten eeprom i później jak zmodyfikować bin by zmienić nr vin i odczytać pin


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB