T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2024, 03:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 grudnia 2019, 22:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2019, 23:59
Posty: 12
model: t4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich serdecznie. Przeczytałem dużo stron na forum ale nie znalazłem odpowiedzi. Jest kilka podobnych tematów ale nie znalazłem rozwiązania. Kolega kupił VW T4 z roku 2001. Auto pochodzi z Danii. Po sprowadzeniu do Polski stało 3 lata w remoncie. W chwili obecnej auto jest na chodzie ale nie działa obrotomierz. Są tam już zegary z obrotomierzem (niebieskie podświetlenie). Niestety obrotomierz nie działa. Alternator sprawdzony i na zacisku W jest impuls. Bezpieczniki sprawdzone i ok. Licznik włożony do innego auta i obrotomierz działa. Po rozebraniu zielonej kostki w miejscu pin 5 jest puste miejsce. Wg opisów które znalazłem na forum powinien tam dochodzić sygnał z alternatora (W) Czy jest możliwe, że zegary są wstawione od innego auta i obrotomierz nie działał nigdy w tym aucie? Wiązka do licznika jest oryginalna. Dziękuję za wszelką sugestię.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2019, 13:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 304
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 20 razy
Sprawdź sobie w google zegary po numerze


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2019, 15:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 kwietnia 2018, 10:48
Posty: 63
model: Caravelle
silnik: 1.9 TDi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 6 razy
Napisz jaki silnik, czy z komputerem ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2019, 15:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2019, 23:59
Posty: 12
model: t4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Silnik 2,4 D Numer z zegarów 7D920801H Z tego co znalazłem po zdjęciach na forum auto posiada CAN. Licznik posiada naklejkę wydrukowaną przez serwis VW w Danii dlatego pomyślałem, że może licznik jest zamieniony i obrotomierz nie działał już wcześniej.


Ostatnio edytowano sobota, 14 grudnia 2019, 20:38 przez adblock, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2019, 18:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Nie ma canu, licznik powinien działać. Schemat z wiki w dłoń plus kodowanie i do dzieła


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2019, 18:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 kwietnia 2018, 10:48
Posty: 63
model: Caravelle
silnik: 1.9 TDi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 6 razy
2.4 D to stary silnik bez komputera. W niebieskich zegarach komputer steruje obrotomierz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2019, 20:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2019, 23:59
Posty: 12
model: t4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czyli sygnał W z alternatora idzie na komputer a nie bezpośrednio na licznik? Przez ELM nie łączy się z kompem. Spróbuję przez kabel i VAG. Skrzynka wygląda jak na zdjęciu. Ciekawe wtedy dlaczego obrotomierz nie działa. Czy to może być wina adaptacji? Sprawdzę jeszcze gdzie idzie przewód W z alternatora. Na razie sprawdziłem gdzie wchodzi do skrzynki.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2019, 21:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
W 2.4D na 100% skrzynka tak nie wygląda. To, że jest przekaźnik 140 i klima to jeszcze jestem wstanie uwierzyć choć to rzadkość przy 2.4 ale przekaźnik 109 to już tylko w 2.5 TDI siedzi.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2019, 21:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2019, 23:59
Posty: 12
model: t4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zrobię dokładne zdjęcie skrzynki w poniedziałek. Niestety wygląda podobnie. Nad przekaźnikiem tu widocznym nr 53 jest wstawiona dodatkowo jakaś szyna. Alternator sprawdzony i na zacisku W są impulsy. Gdzie dalej szukać przyczyny nie działającego obrotomierza? Poza tym na liczniku wszystko działa.
Tak na szybkiego znalazłem zdjęcie z elementem o którym piszę. Zaznaczony strzałką - szyna CAN. W tym T4 jest wpięte jedno złącze. Może jeszcze coś trzeba podpiąć tym bardziej, że w opisie jest, że steruje wskaźnikami.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2019, 22:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Zrób ty zdjęcie silnika pod maską, bo to co na zdjęciu to rozdzielnik CAN, Do tego jak tam siedzi przekaźnik 109 to masz nie 2.4D tylko 2.5TDI, a wtedy sygnał obrotów nie idzie z alternatora tylko z czujnika położenia wału/obrotów co skutkuje kompletną zmianą poszukiwań genezy twojego problemu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2019, 22:10 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
Vag w dłoń i robimy test zegarów. Licznik jest dla auta z canem . Jak wskazówki działają wchodzisz w bloki pomiarowe i sprawdzasz czy widzi obroty. Nastepnie sprawdzasz kodowanie. Jeszcze w blokach adaptacyjnych jest ustawienie w jakim trybie ma dzialac - czy po analogu czy canie - tak jest w golfie 4 i passacie b5 fl , a one maja blizniacze liczniki . Sprawdze ma jutro bo mam gólfa pod domem do wożenia węgla ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2019, 22:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2019, 23:59
Posty: 12
model: t4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi jakieś konkretne zdjęcia porobić? Sprawdzałem ELM 327 ale się nie połączył z autem. W poniedziałek spróbuję przez kabel i kompa. Tu kolega podesłał mi fotkę z tego auta . Dziękuję za wszelkie rady.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2019, 22:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
801H nie ma canu, z tym że niebieskie zegary tylko chodzą przez ECU z sygnałem obrotów to też bzdury. Ja wiem, że weekend ale rutyna was gubi :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 grudnia 2019, 23:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2019, 23:59
Posty: 12
model: t4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 to od czego zacząć sprawdzenie dlaczego obrotomierz nie działa? Alternator sprawdzony. Czy po podpięciu VAG pokaże obroty mimo, że ta wskaźnikach cisza?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2019, 16:03 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
No to klops. Jesli jest bez can - sugerowałem się oznaczeniami 920 - zawsze golfi , paski i audiki z tamtych lat z tym numerem latały po canie - nawet mój gólf , to oznaczałoby że jest włożony od innego auta .Pociągnąć kabel do zacisku alternatora i sprawdzić działanie. Uff weekend i to pracujący ...
Pozdr.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2019, 18:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
2.4d nie będzie miał licznika z canem nawet 2003r.

Zacząć od sprawdzenia kodowania


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2019, 19:41 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
Tylko dziwna sprawa ze nie ma instalacji od obrotomierza ??? Wtyczka niebieska pin 11?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2019, 21:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2019, 23:59
Posty: 12
model: t4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam kilka opisów tych wtyczek i znalazłem raz pin 5 raz 10 odpowiedzialny za obrotomierz. Licznik jest bez Can bo widziałem w opisie na stronie, że ten mimo numeru 801H na końcu nie posiada CAN - wyjątek :D Jutro sprawdzę kodowanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2019, 21:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
T4-wiki.de, ki Umbau, na dole strony masz schemat


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Ostatnio edytowano poniedziałek, 16 grudnia 2019, 13:23 przez Probe041, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2019, 23:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2019, 23:59
Posty: 12
model: t4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jakoś nie mogę trafić tego schematu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB