T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 24 kwietnia 2024, 15:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2019, 23:11 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
https://t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument
https://t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument_(Umbau)


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 grudnia 2019, 23:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2019, 23:59
Posty: 12
model: t4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziś udało mi się połączyć z autem. Niestety w programie VagCom obroty też na zero. Po wejściu w licznik stwierdzam, że kodowanie jest złe. Pokazuje 18068 czyli liczba cylindrów jest zła. Próba zmiany kodowania kończy się błędem. Nie wiem czy wina programu czy źle obliczyłem nowe kodowanie. Sama liczba 18 jest chyba zła bo z wyposażenia mi wychodzi 21. Próbowałem dać na początek 00 ale też po kliknięciu TEST wywala ERROR. Kolejny problem to immo. Po odczytach pokazuje inny numer VIN więc jest wymienione. Raczej podmiana wyła w Dani bo na liczniku jest wydruk z serwisu z jakimiś cyframi i chyba kodem PIN. Jakieś pomysły co dalej? Jaki powinno być właściwe kodowanie licznika? Z wyposażenia nie ma za dużo. Dziękuję.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 grudnia 2019, 06:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Recode w tym vagcom, nie adaptacja. Obecne kodowanie 01111, jak dla mnie to nie tu leży problem.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 grudnia 2019, 08:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Moim zdaniem to problem z czujnikiem G28. Sygnał z tego czujnika idzie do komputera i dla tego nie widzi obrotów VAG. Z komputera sygnał idzie na licznik pin 11. Nie było u Ciebie przypadkiem przekładki silnika. Sprawdź co pisze na wlepce. https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G28_(Drehzahl)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 grudnia 2019, 13:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Jakie g28 w 2.4d?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 grudnia 2019, 20:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Na moje oko licznik i reszta jest od innego, a został wstawiony 2,4d. Dlatego dobrze było by zobaczyć co pisze na wlepce.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 grudnia 2019, 21:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2019, 23:59
Posty: 12
model: t4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Auto jest w oryginale. Silnik AJA był w nim od początku. Jedynie immo musiało byc wymienione bo ma inny VIN. Do auta są wszystkie książki od nowości i wszystko się zgadza. Nawet przebieg sprawdziłem i ma oryginalne 180 tys. Dziwne tylko, że Vag nie pokazuje obrotów. Sygnał na obrotomierz idzie z alternatora. Alternator jest ok więc podejrzewam, że gdzieś w skrzynce jest przerwa. Jutro jeszcze spróbuję przekodować licznik. Przeszukałem forum i jeżeli chodzi o kodowanie licznika to różnie piszą o liczbie 4 tego kodu. Raz podają, że ma tam być liczba cylindrów a raz, że przelicznik czyli 1 lub 2. Jutro spróbuję różnych kombinacji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 grudnia 2019, 22:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Skoro podmieniłeś licznik i na drugim pokazuje obroty, to znaczy że sygnał z alternatora dochodzi do licznika. Pomieniony licznik albo uszkodzony, ewentualnie zimne luty. Wcześniej obroty chodziły na liczniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 grudnia 2019, 18:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2019, 23:59
Posty: 12
model: t4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Licznik z T4 sprawdzałem w Golf 4 co prawda bez jego kodowania ale wskazówka obrotomierza drgnęła w górę. Dziś sprawdziłem na programie i prędkość pojazdu pokazuje, temperaturę też ale obroty zero. Czy bez poprawnego kodowania czy nawet bez licznika obroty w programie będą widoczne? Czy jak podepnę sygnał W z alternatora na niebieską kostkę pin 11 to obrotomierz powinien ruszyć?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 grudnia 2019, 18:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Tak


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 grudnia 2019, 23:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2019, 23:59
Posty: 12
model: t4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 Tak program będzie działał bez licznika czy przewód do pin 11 i obrotomierz powinien wstać??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 grudnia 2019, 08:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
adblock dalej sadzę że jest coś na kombinowane w twojej T4. Jeżeli masz auto z 1999 wzwyż to alternator ma inne wyjścia. Nie wiem jaka jest różnica w sygnale między W a DFM. Na odpowiedzialność Artura możesz spróbować. Ja bym wolał zgłębić ten temat, i wtedy podjąć decyzję. Liczniki tanie nie są. Jeżeli sygnały będą zgodne napięciem, powinno ruszyć obrotomierzem. Oczywiście 11 pin.

W tym golfie co próbowałeś licznik, sygnał z alternatora to jaki był? DFM czy W. Jaki jest sygnał w twojej T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 grudnia 2019, 21:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
DFM nie myl z L, różnica jest taka że przy L jest inny prąd wzbudzenia a sygnał obrotów czy idzie bezpośrednio na licznik czy przez skrzynkę na licznik to żadna różnica. Można też sprawdzić ciągłość przewodu z pinu licznika na altek, bo może obwód jest ok i wtedy trzeba altek naprawiać.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 grudnia 2019, 23:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Artur, ja się w elektryce nie mylę. Zacisk W (stare wyjście obrotów na licznik). DFM - nowe wyjście obrotów na licznik. Dwa różne sygnały. Dlatego piszę że coś mi nie pasuje. Niby nowa buda, a graty stare. Trzeba dobrze wszystko sprawdzić żeby bałaganu nie narobić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 grudnia 2019, 06:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Haha, ok to ja bzdury piszę. Zmęczenie zła rzecz :-P OK, z sygnałem DFM czyli obciążeniem alternatora dla ECU (to nie jest nowy typ sygnału obrotów) na pewno nie będzie działał obrotomierz w 2.4d


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 grudnia 2019, 09:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Najlepiej jak by adblock porobił zdjęcia. Ponieważ, licznik bez CAN - T4 ma CAN. T4 z 2001 z CAn a wyjście z altka W. Dożo sprzeczności i twierdzi, że wszystko w oryginale. Trzeba to wszystko uporządkować. Artur a sygnał DFM nie musi iść tylko na ECU, może iść bezpośrednio na licznik. W liczniku jest przetwarzany sygnał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 grudnia 2019, 10:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Ok ale to jest i tak sygnał PWM obciążenia altka a nie obroty więc nijak to się ma do licznika jak dla mnie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 grudnia 2019, 23:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1706
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Poczytaj Artur w tym linku o połączeniach elektrycznych. Cytat " W przypadku T4 bez jednostki sterującej silnika to połączenie jest stosowane na schematach połączeń jako sygnał prędkości jako „W” powyżej." https://www.t4-wiki.de/wiki/Lichtmaschine


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 grudnia 2019, 21:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Ok, przyjąłem do wiadomości to co podaje wiki. Pytanie co siedzi w altku i czy na pewno właściwy altek i jego regulator.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 lutego 2020, 22:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 lipca 2019, 20:23
Posty: 14
Lokalizacja: Pomorskie
model: EUROVAN
silnik: AES -> AJA

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Adblock jak możesz, to daj znać czy rozwiązałeś problem. Ale jak jest oryginał (a taki zestaw aja + twój licznik jest niby ok - chociaż can i rok prod nie pasi) to tylko brak przejścia z W na alt do pin 11 na liczniku = brak wskazań obrotomierza.

ps chociaż mi do tw auta bardziej pasuje licznik 7D0 920 802 C albo 7D0 920 842 D


_________________
EUROVAN


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kanio1 i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB