T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 18:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2019, 21:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Cześć. Ostatnio robiłem mały przegląd skrzynki bezpieczników i ku mojemu zdziwieniu ukazał się stopiony kabel przy bezpieczniku (30a) grzanej szyby u lusterek - ten pod skrzynką w dodatkowych bezpiecznikach. Wyciąłem co potopione i wstawiłem dobry kabel o tej samej grubości i nowe gniazdo bezpiecznika.

Pacjent to 1996 rok po przekładce na 1999 (niebieskie zegary).

Po wciśnięciu przycisku grzanej szyby kable przy bezpieczniku zaczynają się gwałtownie grzać. Ale tylko ten odcinek z bezpiecznika do wtyczki. Dalej jest ok. Wymieniłem przycisk do grzanej szyby na drugi, przekaźnik 53 nad skrzynką, po kolei odpinałem lewe grzane lusterko, prawe, szybę w klapie, podgrzewane dysze spryskiwaczy w masce (wpiąłem się tak z 1.5 roku temu), lecz problem cały czas ten sam - kable są ciepłe. Jak jest wszystko podłączone to kable gwałtownie się grzeją, jak odepnę tylną szybę to są tylko ciepłe... ma ktoś jakiś pomysł? Bezpiecznika nie pali.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2019, 21:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Zobacz wsuwki przy tylnej szybie, czy nie zwieraja do masy.
I przewody w osłonie gumowej przy zawiasach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2019, 22:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Odpinałem po kolei lewe prawe drzwi więc można powiedzieć że wyeliminowałem kable w drzwiach. Z prawej strony kable są ok, z lewej z pół roku temu robiłem nową wiązkę


3 lata temu zmieniałem szybę w klapie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 października 2019, 23:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Zobacz jeszcze przelotke do klapy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2019, 00:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Jutro zmierzę ile pobiera szyba, lewe lustro, prawe i spryskiwacze. Przelotkę sprawdzę

No więc tak :
Lustro lewe, lustro prawe, podgrzewane spryskiwacze szyby 6.68 A
Szyba tylna 13.52 A
Kable przy bezpieczniku są ciepłe przy podpięciu TYLKO szyby tylnej. Jak zepnę wszystko razem to kable gwałtownie robią się mocno ciepłe / gorące.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2019, 21:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Sprawdź jakie napięcie idzie na tą tylną szybę, bo jeżeli masz duży spadek napięcia to rośnie prąd. Średnio powinno być 13-13,5 V. Przypuszczam że ten drut oporowy ma 100W, to prąd powinien płynąć około 7-7,5A. Wszystko zależy do ilu spadło napięcie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 października 2019, 22:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Zazwyczaj jest tak że tam gdzie się grzeje tam słabo łączy, posprawdzaj i pościskaj wszystkie wsówki powinno pomóc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 października 2019, 20:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Ja obstawiam to samo co BUNIEK napisał <up> U mnie było podobnie gdy założyłem dodatkowe przekaźniki świateł i zrobiłem wszystko na co prawda ori gniazdach bezpieczników ale używanych i w nich bezpieczniki wręcz się stopy bo był słaby styk/kontakt. Wymiana gniazda na nowe z nowymi konektorami załatwiła sprawe


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 listopada 2019, 19:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Po wymianie pinów kable nie sa gorace lecz ciepłe. Najcieplejsze przy bezpieczniku. Ale to dosłownie przy samych pinach. Dalej są takie letnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 listopada 2019, 21:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jeżeli temperatura konektorów przekracza 30 stopni, to problem powróci.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 listopada 2019, 23:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Nie wiem co jest.. będę używał i kontrolował ale nie podoba mi się to... Puścić po całości grubsze kable? Od włącznika do przekaźnika?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 listopada 2019, 08:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
To jeszcze podlutuj te piny. U mnie np. grzaly się piny kostki przełącznika dmuchawy. Pomoglo dopiero wyciecie po 10 cm zasniedziałych w srodku przewodow.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 listopada 2019, 14:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1704
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Adampio, nie lutowanie pomogło tylko nowe konektory. Przewody dobrze oczyścić ze śnierdzi i wtedy nowe konektory. Dobrze by było po obu stronach złączki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 listopada 2019, 14:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Co u mnie pomogło to wiem bo najpierw obciąłem same piny i dalem nowe i nie pomoglo. Jak sie polutuje (lekko) druciki z pinem to sie poprawi przewodność


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 listopada 2019, 16:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Jak sie wam udaje pozbyc ze starych wygrzanych przewodow patyny.
Nozykiem mozna zeskrobac tylko powierzchownie.
Kwas siarkowy niby reaguje,ale i tak lutowac sie po nim nie da.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 listopada 2019, 16:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja lutuje w automobilu wszystko na kalafonię, nie tę w cynie tylko z pudełka.
Tylko jak posniedziałe to trzeba dobrze nagrzać wiec mala lutowniczka na 12V czasem nie daje rady. Wtedy szukam u kogo by można wysępić 230V AC i jak znajdę to biore 25m przedlużacza oraz dużą lutownicę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 listopada 2019, 17:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Tez zawsze stosuje kalafonie albo paste lutownicza.
A jak trzeba to i lutownice do rynien po wlaczeniu ktorej do sieci,siada prad w polowie Krakowa.
Niestety ale starej wygrzanej wiazki przewodow do wentylatorow nie udalo mi sie polutowac i musialem zrobic nowa.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 listopada 2019, 17:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A masz jskieś źródelko przewodów z właściwymi kolorami?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 listopada 2019, 17:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
W Twoim przypadku Wolumen.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 listopada 2019, 17:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Widziałeś na Wolumenie przewody w różnych kolorach z roznokolorowymi paskami?? Jeśli tak to nawet jutro bym pojechał zobaczyć jaki wybór. Bo jednolitoróżnokolorowe to wiem gdzie kupować


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB