T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 czerwca 2019, 10:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Witam,

wczoraj w czasie jazdy silnik dostał jakiś dziwnych wibracji. Wyłączyłem klimę i wszystko wróciło do normy. Sądziłem, że się sprzęgło klimy rozsypało, ale po jakimś czasie okresowo wibracje zaczęły się pojawiać ponownie. W końcu po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika znalazłem przyczynę. Wentylatory jakiś czas po wyłączeniu pojazdu jakiś czas pracują i okazało się, że ten co się włącza dodatkowo chyba się rozsypał - straszny hałas i wibracje. Teraz moje pytanie, jaki wentylator do silnika 2.5TDI AHY:

7D0959455 M
7D0959455 K
7D0959455 AM

Z tego co widzę konstrukcją się nie różnią tylko mocą silnika od 300W do 450W i ceną. Ma to jakieś duże znaczenie czy każdy podpasuje ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 czerwca 2019, 12:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Tak trochę nie w kwestii samego modelu, bo tu wydaje mi się, że do klimy są te mocniejsze. Chodzi o stwierdzenie ten dodatkowy - w T4 wentylatory powinny chodzić zawsze obydwa na raz, zarówno na pierwszym jak i na drugim biegu, nie mówiąc o trzecim tzw awaryjnym, więc nie ma czegoś takiego jak dodatkowy wentylator.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 czerwca 2019, 13:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Opornice do sprawdzenia poza tematem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 czerwca 2019, 09:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Podejrzewam, że chodzą dwa tak jak ma być, ale na wyższych biegach ten drugi zaczyna wibrować. Oczywiście temat do sprawdzenia, ale z drugiej strony nigdy nie miałem problemu z przegrzewaniem auta a zdarzało mi się jeździć w pustynnych warunkach temperaturowych.

Z innej beczki - ciężko się te wentylatory wymontowuje ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 czerwca 2019, 12:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie, o ile śruby chcą współpracować. U mnie np przeszkadza wąż od klimy i bez jej rozpięcia to niemożliwe ale tak fabryka nie robiła :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 czerwca 2019, 23:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 31 marca 2019, 20:16
Posty: 17
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam,

Podpinam się pod temat. Przeczytałem porady o usuwaniu podobnych awarii. U mnie sytuacja wygląda następująco. Wskazanie temperatury podnosi się powyżej pierwszej grubej kreski i tak się zatrzymuje, nawet przy upałach na zewnątrz. Autem głównie pokonuje krótkie trasy, ale ostatnio jechałem dalej i również wskazówka nie poszła dalej do góry. Znaczyło by to, że silnik się teoretycznie nie dogrzewa. Z drugiej strony coś mnie tknęło po przejechaniu ok 15km i zatrzymałem się, aby sprawdzić czy wentylatory chodzą. Niestety wentylatory stoją w miejscu (2,4D; 1995r).
Dzisiaj bogatszy o wiedzę z forum próbowałem na własne oczy zobaczyć co przeczytałem. U mnie bezpiecznik 50A od układu chłodzenia znajduje się obok przekaźnika układu chłodzenia obok lewej lampy. Fotka poniżej. Okazało się, że padł bezpiecznik - blaszka jest przełamana tuz przy śrubie mocującej. Przeprowadziłem kilka testów.

1. Skręciłem blaszkę (bezpiecznik) tak aby było połączenie, wypiąłem wtyczkę przy czujniku na chłodnicy - w połowie wysokości na prawej stronie chłodnicy. Zmostkowałem drutem przewód czerwony i czerwono-biały zgodnie z sugestią forum. Przekręciłem stacyjkę i nic.
Jeśli dobrze rozumiem idee działania układu to prąd podany jest na bezpieczniki, następnie przekaźnik, a potem bezpośrednio na wiatraki. Przekaźnikiem steruje czujnik na chłodnicy, więc skoro zwarłem wtyczkę drutem to obwód powinien zostać zamknięty, czyli prąd z czujnika powinien iść na piny sterujące przekaźnikiem. Napięcie na pinach sterujących powinno przełączyć przekaźnik i zamknąć obwód, czyli uruchomić wiatraki. Niestety tutaj znów pudło.

2. Obróciłem ręcznie wiatrakami i jeden strasznie trzeszczy/charczy przy obrocie.Auto posiadam od niedawna, więc sprzedający chyba zapomniał mi o czymś powiedzieć, bo takto usłyszałbym ten trzeszczący wiatrak.

3. Wypiąłem wtyczkę na przewodach do wentylatorów umieszczoną na obudowie chłodnicy. Przyniosłem drugi akumulator i połączyłem przewody bezpośrednio z wtyczki z akumulatorem. Podłączyłem oba wentylatory jeden po drugim. Niestety po zwarciu przewodów z akumulatorem zaczęło iskrzyć na biegunach akumulatora, a wiatraki nadal stały miejscu.

Coś czuję,ze czeka mnie wymiana wentylatorów.

Jutro zamiast wentylatora w kostkę podłącze żarówkę i zewrę czujnik na chłodnicy. Jeśli żarówka się zapali to znaczy, że oba wiatraki padły. Być może macie jeszcze jakieś sugestie?

Niestety jestem elektrykiem amatorem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 czerwca 2019, 23:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja kupilem zimą Teczke i miala zablokowane wiatraki. Ujawnilo sie dpiero w lecie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 czerwca 2019, 23:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Eljot85, jest prawie tak jak piszesz. Czujnik na chłodnicy załącza 1 i 2 bieg wentylatorów poprzez przekaźniki, ale na końcu są jeszcze opornice. Jeżeli są one uszkodzone to też nie ruszą wentylatory. Z tego co piszesz to na 99% padły wentylatory, chyba że źle podłączyłeś je pod drugi akumulator.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: eljot85 (czwartek, 27 czerwca 2019, 06:35)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 czerwca 2019, 06:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 31 marca 2019, 20:16
Posty: 17
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę jeszcze raz dzisiaj po południu, ale czerwony przewód prowadzący do wentylatora powinien być plusem. Wątpię żebym podłączył odwrotnie, ale przy spinaniu na krótko wszystko jest możliwe :). Tak jak wspomniałem wypnę wentylatory, podepnę żarówkę i zewrę czujnik. Jeśli układ ok, a padnięte wentylatory to chociaż żarówka powinna świecić. Dam znać co z tego wyszło. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 czerwca 2019, 07:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Chyba że masz wersję bez klimy to nie masz opornic.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 czerwca 2019, 22:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 31 marca 2019, 20:16
Posty: 17
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
U mnie nie ma klimy, wiec opornic nie będzie. Wymieniłem bezpiecznik, zmostkowałem czujnik i zamiast wentylatora podłączyłem żarówkę. Układ zaraz po podpięciu zasilania działa. Wychodzi na to, ze jedynym słabym ogniwem do tego momentu może być czujnik w chłodnicy. Wymontowałem wentylatory, bo nie dawało mi spokoju, ze wczoraj zaiskrzyły. Dużo lepiej pospinałem kable i okazało się, że oba są sprawne - mówiłem, ze kiepski ze mnie elektryk. Natomiast w pierwszym, który wymontowałem okazało się, że nie ma zabezpieczenia (fotki poniżej - jeden wentylator z zabezpieczeniem, drugi bez). Pytanie pod jakim hasłem szukać takiego pierścienia - nie jest to typowy seger. Czy to zabezpieczenie ma numer części?

Aha i kolejne pytanie, który czujnik odpowiada za wskazanie temperatury na liczniku. Tak jak wspominałem u mnie pokazuje niedogrzany silnik - wskazówka podnosi się do pewnego momentu i na tym pozostaje, mimo, ze silnik gorący.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 czerwca 2019, 00:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Widzisz, niekiedy ten 1% okazuje się trafiony. Dobrze że sprawne są wentylatory. Czujnik który odpowiada wskazywanie temperatury na wskaźniku to G62 https://t4-wiki.de/wiki/Geber_G62_(K%C3%BChlmitteltemperatur) .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 czerwca 2019, 06:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 31 marca 2019, 20:16
Posty: 17
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzięki za podpowiedź. Czyli to jeden z dwóch czujników na trójniku (króćcu) wchodzącym do bloku. W tym wypadku ten widoczny z góry. Dzisiaj spróbuję dobrać zapinkę do wentylatora i działam dalej. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 czerwca 2019, 07:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Żeby sprawdzić czy zegary i instalacja jest dobra, wypnij wtyczkę czujnika G62 i do wtyczki wepnij potencjometr do 7kom. Regulując tym potencjometrem, zegar powinien chodzić w pełnym zakresie temperatur.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB