T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 maja 2019, 07:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 maja 2019, 15:47
Posty: 15
model: BUS 97r
silnik: 2.4 D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć,
kłopot z światłami awaryjnymi. Chodzi o T4 bus
Rocznik 97r przełącznik zamocowany jest przy kratce nawiewu nad ogrzewaniem szyb.
Objawy problemu to:
Przy zgaszonym silniku po uruchomieniu kierunkowskazów, święcą światła mijania. Przy włączony silniku światła kierunkowskazów działają poprawnie. Po włączeniu przycisku świateł awaryjnych przestają działać.
Czy to kwestia przycisku?. Przetarłem w środku styki ale bez skutku. Przycisk pełni w tym wypadku funkcję przekaźnika? Naprawiał ktoś go może. Czy należy go wymienić? Ma dosyć prosty budowę. Zastanawia mnie w środku drucik pionowy. Obok diody. Jaką pełni funkcję.

Krzysztof


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 maja 2019, 21:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2011, 13:45
Posty: 36
Lokalizacja: Jarosław
opis: Jazda kulturalna to sztuka
model: Transporter '94
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Poszedłbym w stronę tego, jak jest pomyślane włączanie świateł mijania na 1 stronie dźwignią kierunkowskazów, bo może padł jakiś przekaźnik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 maja 2019, 22:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Grzywna66 tak to opisałeś, że nie wiadomo kiedy jest dobrze a kiedy nie. Raz piszesz że przy włączonym silniku działają awaryjne a raz nie działają. Tak czy inaczej sprawdź przewody pod kierownicą czy są nie przetarte, jak również przełącznik kierunkowskazów w kierownicy. Tu masz linka ze schematami https://t4-wiki.de/wiki/Schalter_E3_(Warnlicht) . https://t4-wiki.de/wiki/Relais_J2_(Blinker)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 maja 2019, 06:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 maja 2019, 15:47
Posty: 15
model: BUS 97r
silnik: 2.4 D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A nie. Awaryjne wogóle nie działają ;) Tego faktycznie nie napisałem.
Zastanawia mnie jak to możliwe że kierunkowskazy mają wpływ na światła mijania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 maja 2019, 07:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 9 lipca 2016, 20:28
Posty: 260
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
model: Groszek TDI
silnik: 2,5 TDI AJT 138KM

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 73 razy
Nie tyle mają wpływ na światła mijania, co w T4, jak i w wielu innych, włącznik kierunkowskazów robi na postoju za włącznik oświetlenia powiedzmy obrysówek.
Stajesz na poboczu wieczorem / w nocy, gasisz silnik i lecisz w krzaki, żeby nikt się nie nadział na auto, "włączasz" kierunek od strony jezdni i tylko po tej stronie auta świecą światła pozycyjne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 maja 2019, 10:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Dokładnie tak jest jak mirek13 napisał. Kierunkowskazy działają po przekręceniu kluczyka, czy nie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 maja 2019, 10:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 maja 2019, 15:47
Posty: 15
model: BUS 97r
silnik: 2.4 D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Działają.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 maja 2019, 17:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Wyciągnij przycisk awaryjnych z deski rozdzielczej ale nie odłączaj przewodów. Wałcz przycisk awaryjnych (przy włączonej stacyjce). Weź żarówkę 12v z kabelkiem i podłącz ją, jednym kablem do masy, a drugim do do T8c3. Powinna mrugać żarówka. Następnie podłącz ten kabelek do T8c5 a później do T8c1. Jeżeli żarówka mruga to znaczy że wyłącznik awaryjnych działa. Wtedy będziemy szukać dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 maja 2019, 19:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 maja 2019, 15:47
Posty: 15
model: BUS 97r
silnik: 2.4 D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok sprawdzę i dam znać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2019, 15:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 maja 2019, 15:47
Posty: 15
model: BUS 97r
silnik: 2.4 D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok sprawdzone. Jednak przycisk. Przerwanie działa na zasadzie mechanicznej? Naprawiać czy kupić sprawny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2019, 15:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ja jestem zwolennikiem kupowania nowych części. Czyszczenie starych styków elektrycznych mechanicznie, to usuwamy warstwę ochronną styku i tak jest to tylko doraźna naprawa. Nowy styk, to nowy, wytrzyma długo. Jak masz na wierzchu to możesz przeczyścić, zanim kupisz nowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2019, 15:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 maja 2019, 15:47
Posty: 15
model: BUS 97r
silnik: 2.4 D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Od tego zacząłem ;) ale lipa. Kupiłem używkę, powinna dotrzeć we wtorek, a ten spróbuję naprawić. On dział na zasadzie drutu bimetalowego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2019, 22:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie przeglądałeś linków które są wyżej? W skrzynce bezpiecznikowej jest przekaźnik J2 (przerywacz) a w desce rozdzielczej jest tylko przełącznik awaryjnych E3.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 maja 2019, 19:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 maja 2019, 15:47
Posty: 15
model: BUS 97r
silnik: 2.4 D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dostałem paraliżu rozumu. No jasne że napisałeś. Po niemievku to jakos mnie odrzuciło. Ktoś wcześniej zrobił taka jungle w kablach że byłem przekonany o tym że niebieski przekaźnik fiata w skrzynce nie może być przerywaczem. Myślałem że to do alarmu który ktoś założył w aucie. A przerywacz jest w przycisku. Tylko za cholerę nie mogłem dojść ja to niby miało tam działać. Teraz proste. Jutro kupię przekaźnik i zobaczę co dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2019, 19:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 maja 2019, 15:47
Posty: 15
model: BUS 97r
silnik: 2.4 D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Niestety. Wymiana przerywacza i wymiana przycisku nic nie dała. Wciąż to samo. Czyli bez zmian. Jakieś pomysły?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2019, 20:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Pomysl jest zawsze jednaki. Lecimy po kablach i sprawdzamy. Jesli kierunkowskazy to ja bym zaczął od żarowek w strone jądra ciemności. I gdzieś wreszcie natrafisz na problem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2019, 23:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Grzywna66, coś mnie oszukujesz. Widocznie nie sprawdziłeś wyłącznik jak pisałem. Tam niema dużej filozofii. Adampio nie musi On szukać problemu przy żarówkach , bo kierunki działają. Napiszę prościej, w wyłączniku awaryjnych (ten przy kratce wentylacyjnej) nie wyciągając przewodów z wyłącznika zawrzyj pin T8c/3 z T8c/5 i T8c/1 . Napisz co się stało.

Nie napisałeś dokładnie którą masz wersję awaryjnych. Ja opisuję do wersji 97r. zielone zegary. W wersji z niebieskimi zegarami jest trochę inaczej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 czerwca 2019, 17:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 maja 2019, 15:47
Posty: 15
model: BUS 97r
silnik: 2.4 D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zielone zegary.
Po połączeniu. Światła migają tak jak powinny. Gdzie w takim razie może być problem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 czerwca 2019, 18:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jeżeli zwarłeś te piny jak pisałem i awaryjne działają, to znaczy że walnięty jest przełącznik świateł awaryjnych. Te połączenie które Ci napisałem to nic innego jak obejście wyłącznika świateł awaryjnych. Jeżeli kupiłeś nowy i też nie działa to może wtyczka ma zaśniedziałe końcówki, albo kupiłeś inną wersję wyłącznika (nowszą, od niebieskich zegarów). Ewentualnie jak kupiłeś używkę, to jest walnięta.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 czerwca 2019, 19:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 maja 2019, 15:47
Posty: 15
model: BUS 97r
silnik: 2.4 D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok. Też tak pomyślałem. Jutro popatrzę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB