T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 21:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 21:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
No i znowu coś nowego: kupując nowy akumulator (poprzedni Centra Futura+ wysiadł - autoryzowany serwis stwierdził "destrukcję mas czynnych płyt dodatnich w ogniwach akumulatora" i reklamację odrzucił) zrobiłem przy okazji test ładowania w aucie.

Sprawa miała się tak:
- napięcie rozruchu 9.65V w normie
- ładowanie bez obciążenia 13.40V
- ładowanie pod obciążeniem 13.63V
-pulsacja nap. 0.21V w normie
Przeczyściłem klemy i dziś powtórzyłem test:
- napięcie rozruchu 9.55V za małe
- ładowanie bez obciążenia 11.98V
- ładowanie pod obciążeniem 11.68V
- pulsacja nap. 0.04V w normie

Pytanie - co szwankuje? Regulator napięcia wymieniony pół roku temu. Czy zakup nowego alternatora może być w tej sytuacji koniecznością? Wyniki testów które dzieli jakieś 2 tygodnie znacznie się różnią.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 21:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:48
Posty: 284
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: 90 KM
model: CARAVELLE GL
silnik: 1,9 TDI - 1Z

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 35 razy
A ślizgi wirnika nie wyglądają tak :
po lewej nowy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Wysłane z PC bez użycia tapatalka <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 21:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
masa na silnik w prawdzie w benzynie ale to samo przerabiałem łącznie z regeneracją alternatora i nie pomogło dopiero zapodanie masy na silnik spowodowało poprawne ładowanie czyli 14,2

z tego co ja wiem to takie jest poprawne 13,8V pod obciażeniem


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Ostatnio edytowano niedziela, 6 marca 2011, 16:19 przez slimak, łącznie edytowano 2 razy
ort. i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2011, 14:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Dzięx, w przyszłym tygodniu jestem umówiony z elektrykiem, z nadzieją że wstępna diagnoza wykaże, czy to masa czy coś więcej. Te pierścienie sprawdzaliśmy ale bez rozkręcania alternatora - wydawały się ok, choć po tych zdjęciach widać, że lepiej byłoby jednak altka rozkręcić. Producent mojego akku zaleca rozpiętość 14,1 - 14,5 V i jednak wolałbym tych granic nie przekroczać. Jak oceniacie cenową granicę decyzji w przypadku jakiś robótek z alternatorem - w moim odczuciu koszt powyżej 100 zł się już nie kalkuluje, skoro nowy alternator można kupić już od 350 zł (może jeszcze ktoś zna tańsze źródło?). Dodam że w wymianę szczotek i regulatora kilka miesiaków temu zainwestowałem już 80 złoci :?


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 marca 2011, 19:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
marh napisał(a):
Dzięx, w przyszłym tygodniu jestem umówiony z elektrykiem, z nadzieją że wstępna diagnoza wykaże, czy to masa czy coś więcej. Te pierścienie sprawdzaliśmy ale bez rozkręcania alternatora - wydawały się ok, choć po tych zdjęciach widać, że lepiej byłoby jednak altka rozkręcić. Producent mojego akku zaleca rozpiętość 14,1 - 14,5 V i jednak wolałbym tych granic nie przekroczać. Jak oceniacie cenową granicę decyzji w przypadku jakiś robótek z alternatorem - w moim odczuciu koszt powyżej 100 zł się już nie kalkuluje, skoro nowy alternator można kupić już od 350 zł (może jeszcze ktoś zna tańsze źródło?). Dodam że w wymianę szczotek i regulatora kilka miesiaków temu zainwestowałem już 80 złoci :?



mnie remont alternatora wyszedł 200zł na orginałach
po tym zabiegu i podpięciu odpowiedniej masy 14,2 V czasem na chwile spadnie do 13.8V ...
350 zł to chyba jakiś made in krzak ....


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 marca 2011, 00:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Dowiedziałem się dziś od elektryka, że z ładowaniem wszystko ok, co mnie uspokoiło. Wcześniej w sklepie zmierzono mi napięcie ładowania zaraz na starcie i bez "gazowania" (wyniki opisałem powyżej).


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lipca 2011, 15:42 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
andrewa1 napisał(a):
marh napisał(a):
Dzięx, w przyszłym tygodniu jestem umówiony z elektrykiem, z nadzieją że wstępna diagnoza wykaże, czy to masa czy coś więcej. Te pierścienie sprawdzaliśmy ale bez rozkręcania alternatora - wydawały się ok, choć po tych zdjęciach widać, że lepiej byłoby jednak altka rozkręcić. Producent mojego akku zaleca rozpiętość 14,1 - 14,5 V i jednak wolałbym tych granic nie przekroczać. Jak oceniacie cenową granicę decyzji w przypadku jakiś robótek z alternatorem - w moim odczuciu koszt powyżej 100 zł się już nie kalkuluje, skoro nowy alternator można kupić już od 350 zł (może jeszcze ktoś zna tańsze źródło?). Dodam że w wymianę szczotek i regulatora kilka miesiaków temu zainwestowałem już 80 złoci :?



mnie remont alternatora wyszedł 200zł na orginałach
po tym zabiegu i podpięciu odpowiedniej masy 14,2 V czasem na chwile spadnie do 13.8V ...
350 zł to chyba jakiś made in krzak ....


Odświeżę temacik fakt moje autko 2.5 TDI, ale to prawie to samo :)

Andrzej pytanko jak powinna być ta prawidłowa masa ? Dzisiaj zmierzyłem i mam niecałe 13 V ładowanie. Nie wiem może szczotki może regulator, albo ta masa. Parę tygodni temu było prawie 13,90V dzisiaj 12.80V

Zwróciłem na to uwage ponieważ dzisiaj rano wyraźniej wolniej przekręcił rozrusznikiem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lipca 2011, 22:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
absajler napisał(a):

Odświeżę temacik fakt moje autko 2.5 TDI, ale to prawie to samo :)

Andrzej pytanko jak powinna być ta prawidłowa masa ? Dzisiaj zmierzyłem i mam niecałe 13 V ładowanie. Nie wiem może szczotki może regulator, albo ta masa. Parę tygodni temu było prawie 13,90V dzisiaj 12.80V

Zwróciłem na to uwage ponieważ dzisiaj rano wyraźniej wolniej przekręcił rozrusznikiem


zacznij od regulatora napiecia pewnie szczotki sie juz kończą wyjecie tego regulatora nie jest prostą sprawą w TDI na aucie raczej nie mozliwe no ale

prawidłowe ładowanie to 14,3 V z odchyłką do 13,8V


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB