T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 14:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 lutego 2011, 14:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam mam problem od kilku miesiecu probuje zwalczyc non stop żarzace sie kontrolki oleju i płynu chłodzacego po wyłączeniu stacyjki. Natomiast jak odpalam to normalnie sie swieca mrugaja i zachowuja sie tak jak powinny. Pomozcie z czym one są połączone. Zauwazyłem ze jak dam na wsteczny to gasna, oraz jak wyciagne bezpiecznik od swiateł stopu. Ma to ze soba jakis zwiazek. Prosze o szybka odp


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 lutego 2011, 22:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Znajdzie sie ktos kto pomoze?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2011, 00:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
podejrzewam problemy

1 brak masy wystarczającej na licznik
2 regulator napięcia w zegarach
3 brak masy na silnik -----

obie kontrolki są sterowane (-)


matmaz24 napisał(a):
Zauważyłem ze jak dam na wsteczny to gasną

stawiam na lichą lub brak masy na silnik

jakie masz ładowanie na aku?


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Ostatnio edytowano wtorek, 22 lutego 2011, 11:53 przez mora, łącznie edytowano 2 razy
ort. i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 lutego 2011, 22:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ładowanie jest git około 13V nie pamietam dokładnie ale sprawdze i napisze. Ale jakim sposobem sa sterowane - ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 19:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
13V to znaczy ze nie masz ładowania standartowo powinno być 13,8- 14,2 V

nawet 13,5 to zamało !

czujnik oleju ma jeden przewód w sobie ma styk . sam czujnik wkręcony jest do bloku silnika

w momecie odpalenia ciśnienie oleju zwiera styk czyli zamyka obwód ( -) podany minus pojawia sie na tej nóżce w zegarach foto
Załącznik:
DSC00407.JPG


w podobny sposob jest sterowana kontrolka płynu z tym że dodatkowo jest czujnik w zbiorniczku wyrównawczym


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 lutego 2011, 23:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A mógłbys jeszcze pokazac na fotce gdzie jest nozka od płynu chłodzacego, i gdzie idzie + na zegary czy kazde urzadzenie ma swoj + i -?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 00:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
proszę dzieki pomocy Grzesiex

licznik linka ...

1 Temperaturfühler für Außentemperatur (MFA)
2 Kühlmittelmangelanzeige
3 Masse (Kl.31)
4 Speicherschalter für MFA (Reset)
5 Masse (Kl.31)
6 Speicherschalter für MFA (Memory)
7 Ausgangssignal vom Geschwindigkeitsmesser
8 Öldruckschalter 0,9/1,4/1,8bar
9 Öldruckschalter 0,3bar
10 Kl.1/Kl.W oder Drehzahl Digifant
11 Plus (Kl.30)
12 Instrumentenbeleuchtung (Kl.58b)
13 Zündungsplus (Kl.15)
14 Kontrolllampe für Nebelschlussleuchte
15 Abruftaste für MFA (Mode)
16 Kontrolllampe für Generator (Kl.61)
17 Geber G8 für Öltemperatur (nur MFA)
18 Kontrolllampe für Zweikreis- und Handbremsanlage, Sicherheitsgurt-Warnsystem
19 Temperaturfühler für Außentemperatur (nur MFA)
20 Kontrolllampe für Vorglühzeit (Dieselmotor)
21 Kraftstoffvorratsanzeige
22 Kontrolllampe für Blinker links
23 Kühlmitteltemperaturanzeige
24 Kontrolllampe für Blinker rechts
25 Kontrolllampe für Fernlicht (Kl.56a)
26 Verbrauchssignal (Digifant ab 01/93)
27 Eingangssignal zum Geschwindigkeitsmesser
28 Automatik-Wählbereichsanzeige (AG4)
Załącznik:
DSC00407.JPG


częśc kontrolek jest sterowana + a druga ( -)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 22:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
andrewa1 powiedz jak sprawdzic ze nie ma odpowiedniej masy na zegary. Miernikiem uniwersalnym czy jest jakis prostszy trik? <dzięki>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 22:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
matmaz24 napisał(a):
andrewa1 powiedz jak sprawdzic ze nie ma odpowiedniej masy na zegary. Miernikiem uniwersalnym czy jest jakis prostszy trik? <dzięki>



miernik mozesz przewód 1,5 mm podpiać pod ( -) aku i przykrecić gdzie badz do silnika ...

sprawdzałeś masę na silnik ?
ma to być przewód gruby na palec bezpośrednio z aku i przykręcony do silnika
Załącznik:
DSC00095.JPG




co z ładowaniem ? ja mam takie
Załącznik:
DSC00693.JPG



mozesz mieć jeszcze problem z tym ale najpierw ( masa )
potem to co na focie .....

Załącznik:
DSC00398.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 23:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
To co na focie wymienione. Ale z tego co wiem to to jest tylko od wskaźników wychyłowych bo z tym tez problem. Temp nie pokazuje wogole. Po wymianie tego dopiero pokazało paliwo. Zdarzyło sie ze raz za czas zegary pokazały tak jak ma byc ale nie czesto. Ładowanie jest dobre (sprawdziłem) tak jak pisałes około 14,1V. Nie wiem czemu wczesniej napisałem 13 V. A moze to byc wina tego ze zdjecia DSC 00398. Było wyminione NA NOWE. wczesniej tez sie tak działo przed wymiana.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 lutego 2011, 23:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
odpisz co z masą na silnik ?


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 lutego 2011, 18:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Masa ok. odkreciłem, wyczysciałem gwinty styk na bank jest co dalej??:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 lutego 2011, 20:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
czyli problem gdzie inndziej .... fota DSC00398.JPG to stabilizator napiecia

pasowało by w tej sytuacji sprawdzić styki stacyjki czy faktycznie odłącza +


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 lutego 2011, 21:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ale po odłaczeniu kostki stacyjki nic to nie daje. dalej żar. co ciekawe po odpieciu kostki 4 pinowej od temp cieczy przestaja i jest ok. Do tej kostki ,,jakie prądy" powinny dochodzic. na 1 kablu mam 12 na 2 około 8 a na 2 pozostałych nic. Co ciekawe po wyciagnieciu zegarow temp płynu i poziomu paliwa tez jest ok. ???? Co Wy na to?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 lutego 2011, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
czyli licznik .....

widocznie padła dioda jest to teraz juz hipotetyczne rozwazanie


po wyjęciu wskazników przerywasz obwód i bedzie ok moze jest gdzieś zwarcie ?


muszę popatrzyć dokładnie na te obwody drukowane na płytce ...
Załącznik:
DSC00395.JPG


swieceniem kontrolek zajmuje sie ten układ scalony.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 00:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ale która dioda? Te co świecą? Na rysunku zaznaczyłes tylko tasme do podswietlania zegarów i jakies kondensatorki czy oporniki. Za co one odpowiadaja? Co dodam. Wczesniej pisałem o 4 pinie. sprawdziłem jeszcze raz i tu niespodzianka co innego. Na pinie 4 jest około 12,7V i jest to +. A na reszcie (czyli na 1,2,3) tez jest 12,7V tylko to sa -. andrewa1 mogłbys sprawdzic jak jest u ciebie. oczywiscie na wyłaczonym zapłonie. Moze to pomoze w rozwiazywaniu problemu ale auto tez nie pali na benzynie wogole. 1 strzał i koniec. nie pojdzie wiecej. Narazie chce rozwiazac problem kontrolek potem zajme sie PB chyba ze moze to byc połączone?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 18:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie juz wiem o co kaman. Nie mam masy na połowe zegara tam gdzie jest temp silnika. Poprowadziłem ,,lewą" mase i kontrolki zachowuje sie tak jak ma byc a wskaznik sie podnosi. Teraz powiedzcie co odpowiada za mase na wskaznik temp silnika. Jakis czujnik napewno ale po odłaczeniu ich i dania lewej masy wskazówka sie ponosiła do fula mimo ze silnik letni. Chyba ze jest sterowane -. Pomózcie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 21:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
czujnik temperatury masz na plastikowym trujniku przy silniku

w tej sytuacji moze byś przelutował wszystkie piny

na focie wyzej masz na żółto zaznaczone diody nie jakieś tam rezystorki


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 21:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A co te diody robią? Jakies oznaczenia ich zeby dobrze kupic. A ten czujnik to 4 czy 2 pinowy bo sa 2. Przelutowac tzn co z czym czy chodzi ci o poprawienie połączen na kostce? Ale jesli kiedys było dobrze to nie chiałbym za bardzo ingerowac w kable lecz jesli bedzie dobry pomysł czemu nie.

Jak wyzej napisałem na 100% nie ma masy na ten 1 zegar te diody cos dadza?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 lutego 2011, 21:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
poprawienie połączeń

diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę

do wskaznika 4 pinowy, do sterownika 2 pinowy


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB