T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 maja 2017, 00:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć.
Stoi przede mną pewne zadanie. Mam jakieś małe problemy z silnikiem (czasami traci moc) ale nie o tym jest ten temat. Po podłączeniu do Vag'a komputer wyrzuca jakieś 4 błędy które nie mają w ogóle nic wspólnego z rzeczywistością i nie da się ich wykasować. Po odłączeniu przepływomierza nie wyskakują błędy przepływomierza itd.
Elektronik stwierdził uszkodzony moduł pamięci - e-prom. Krótko mówiąc - komp chodzi dobrze ale nie zapisuje nowych błędów anie nie da się wykasować starych.
Za wymianę kompa wraz ze zgraniem danych ze starego kompa na nowego zażyczono sobie 1200zł.
I tu moje pytania:
1. Co oznacza "zgranie danych" z jednego kompa na drugiego ? Czy trzeba przy tym rozbierać komputer ?
2. Czy nie wystarczy podmienić komputerów ? Coś trzeba przy takiej podmianie pogrzebać w oprogramowaniu ?
3. Czy rozważyć wymianę samego uszkodzonego epromu ? Ktoś podsunął mi taką możliwość ale nie wiem czy rozbierając komputer nie spowoduję jakichś potencjalnych problemów w przyszłości (szczelność itp.)

Wytłumaczcie mi proszę jak to działa i doradźcie co zrobić.
Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 maja 2017, 05:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Przeprogramowanie danych polega na tym, że wszystkie dane z twojego czyli mapa immo itd będą zaprogramowane w inny. Jeśli odwala ci takie numery zmieniaj na inny. Przeważnie jest to problem elektroniki a nie pamięci. Nie wystarczy podmienić samych kompów bo auto nie odpali. Nic nie rozszczelnisz rozbierają komputer i nic już nie pogorszysz rozbierając go. Podpowiem Ci wiecej jeśli napiszesz jaki rok auta jaki silnik (pod nickiem widzę,że 2.5tdi) i ew czy komputer ma jedną wtyczkę czy dwie lub jedną i wężyk.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 maja 2017, 13:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
To T4 z 2002 roku. Silnik AJT. Komp ma dwie wtyczki.

Widzę że komputery oznaczone są numerami i na końcu jedną bądź dwoma literami np. B AK AM.
Czy te litery muszą się zgadzać, jeśli reszta numeru się zgadza ?

Jeżeli wpakuję kompa od takiego samego silnika to muszę podmieniać mapy ? Jest tam jakiegoś rodzaju autokalibracja bez której uwzględnienia silnik będzie chodził nie tak jak powinien ? Immobilizer to wiadomo...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 maja 2017, 17:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
pakujesz kompa na 2 wtyczki z ajt, adaptujesz immo i jeżdzisz. Albo kupujesz na 2 wtyczki z acv, dokładasz wtryski i ewentualnie intercooler z acv i masz acv i już.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 maja 2017, 21:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Komp normalnie z acv pasuje , kumaty tuner zrobi to za 400zł plus komp, a kompa jak coś to mam


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 maja 2017, 01:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Nie do końca mam ACV bo te silniki mają inne stopnie sprężania z tego co się orientuję :)
Wtryski + intercooler to chyba zresztą sporo większy koszt niż 400zł

Akcja wymiany kompa przerwana. Przejechałem się do bardziej kumatego znajomego elektronika. Okazało się że komp wywala parę błędów i w pamięci (albo w interfejsie VCDS) nie ma miejsca na więcej niż 5. Jak odpięliśmy czujnik od ciśnienia z turbo i wykasowaliśmy błędy to błąd tego czujnika pokazał się a nie zmieściły się inne. Metodą eliminacji doszliśmy do wadliwego zaworu EGR. N75 też wyrzuca stały błąd więc najwyraźniej te dwa elementy są źródłem moich problemów. Cała historia E-promu powstała tylko z powodu nieogarniętego elektronika (a podobno jeden z lepszych speców w Poznaniu) Przypuszczam że nie chciało mu się zajmować starą T4 jak w kolejce stały nowe Porsche i Land Rovery więc na odpierdziel przywalił zaporową cenę za kompa. Na szczęście są znajomi...
Dzięki za pomoc
Temat mam nadzieję do zamknięcia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 listopada 2019, 18:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 9 kwietnia 2013, 19:28
Posty: 7
model: Vw T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam a ja mam taki temat przedwczoraj w nocy pies w pogoni za kotem wpadł od spodu do komory silnika i zrobił miazgę z instalacji elektrycznej i podciśnieniowej.Mam teraz spory kłopot z dostaniem kompletnej wiązki silnika mój T4 to 2.5 ACV z 1999 komp na jedną wtyczkę, auto golas bez ABS.Kuzyn podrzucił mi wiązkę z auta 2001r i na dwie wtyczki do sterownika.Jak to teraz rozgryć czy dokupić nowszy sterownik do wiązki czy to jest do ogarnięcia czy może ktoś gdzie czuje wiązkę na jeden wtyk? Mile widziane jakiekolwiek podpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 listopada 2019, 20:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Jakie masz zegary i pokaż przepływke.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 listopada 2019, 21:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 9 kwietnia 2013, 19:28
Posty: 7
model: Vw T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Hey, zegary niebieskie, przepływka 0 281 002 216.
Vin WV2ZZZ70ZXH140018
Ze zdjęciami odemnie będzie licho, biała plama na mapie internetowej zanim się cokolwiek załaduje...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 listopada 2019, 22:46 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Masz najgorszy rocznik przejsciowy. Niebieskie zegary komp na 1 wtyczce, cooler z czujnikiem na 2 piny a pompa wtryskowa 10pinowa i przepływka nowego typu. Będzie problem z dostaniem takiej wiązki. Podmiana samego kompa nie wystarczy. Musisz założyć cooler z 4 pinowym czujnikiem i immo przypisać albo wyłączyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 grudnia 2019, 18:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 9 kwietnia 2013, 19:28
Posty: 7
model: Vw T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ufff prawie ogarnąłem już tą instalację, długo to trwa bo po pracy mi się nie chce a i tak eksperymentowałem z trzema wiązkami ale dzięki Orel że mnie naprowadziłeś co nieco.Ostatecznie zdobyłem kabelki z T4 rocznikowo 98 ale niebieskie miał już zegary i komp jak mój.Myślałem do tej pory że niebieskie były od 99r, nieważne.Jeszcze tylko kilka drobnych pierdółek a to Stop-y nie działeją nie podświetla zegarów i panelu nawiewu oraz po przekręceniu kluczyka 5x buzzer/ gong coś sygnalizuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB