T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Falujacy,skaczacy obrotomierz
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=14308
Strona 1 z 1

Autor:  peters [ niedziela, 15 stycznia 2017, 00:14 ]
Tytuł:  Falujacy,skaczacy obrotomierz

Witam wszystkich.
Kilka dni temu będąc w trasie po Pl zdarzyło sie mi zobaczyć jak obrotomierz skacze góra - dol.
Mimo ze silnik zachowywał sie normalnie byl na stałych obrotach. Zdziwiłem sie gdyż nigdy tego nie miałem i nie wiem co to mogło być.
Czy impulsator ma coś z tym wspólnego ? Nic nie przychodzi mi do głowy. Będę na dniach sprawdzał kable z tylu za licznikiem może cos sie poluzowało.
Trwało to przez ok. 1 min i potem juz sie uspokoił.
Dziękuje za podpowiedzi.

Autor:  xxxkamil [ niedziela, 15 stycznia 2017, 00:56 ]
Tytuł:  Re: Falujacy,skaczacy obrotomierz

Raczej gdzieś kabelki/wtyczka albo sam licznik. A jeśli nie to raczej nie impulsator tylko alternator.

Autor:  Adampio [ niedziela, 15 stycznia 2017, 02:15 ]
Tytuł:  Re: Falujacy,skaczacy obrotomierz

U mnie to byl kabelek od alternatora, po poprawieniu kontaktów przeszlo

Autor:  peters [ niedziela, 15 stycznia 2017, 02:58 ]
Tytuł:  Re: Falujacy,skaczacy obrotomierz

Adampio napisał(a):
U mnie to byl kabelek od alternatora, po poprawieniu kontaktów przeszlo


Ok,tylko gdzie była usterka w okablowaniu ? Przy altku czy w skrzynce bezpiecznikowej ?
Chodzi o ten niebieski kabelek od wzbudzenia ? Z tego co pamietam mam tam tylko jeden kabelek.

Autor:  Adampio [ niedziela, 15 stycznia 2017, 04:44 ]
Tytuł:  Re: Falujacy,skaczacy obrotomierz

moim zdaniem byl to odcinek przewodu w komorze silnika. u mnie od altka ida dwa przewody ale robilem to na wiosne, przy okazji wiekszej rewolucji pod maska i tak dokladnie juz nie pamietam szczegółow

Autor:  Kenobi [ niedziela, 15 stycznia 2017, 10:17 ]
Tytuł:  Re: Falujacy,skaczacy obrotomierz

W TDI ( a takowe posiada według opisu peters )obrotomierz nie ma nic wspólnego z alternatorem. Sygnał obrotów jest brany z czujnika obrotów lub inaczej mówiąc położenia wału G28 ( jest to jakby nie patrzył rodzaj impulsatora ) . Jego uszkodzenie powoduje nie tylko zniknięcie obrotów na zegarach ale i gaśnięcie silnika więc problemu szukałbym w zegarach.

Autor:  czoper [ niedziela, 15 stycznia 2017, 10:52 ]
Tytuł:  Re: Falujacy,skaczacy obrotomierz

Niedawno przerabiałem podobny temat .Okazało się że coś nie łączy przy szynie can.Wystarczyło poruszać tą skrętką kabelków i wszystko wróciło do normy.Popatrz tu może coś pomoże viewtopic.php?f=8&t=14053&start=20

Autor:  peters [ poniedziałek, 16 stycznia 2017, 00:38 ]
Tytuł:  Re: Falujacy,skaczacy obrotomierz

Kenobi napisał(a):
W TDI ( a takowe posiada według opisu peters )obrotomierz nie ma nic wspólnego z alternatorem. Sygnał obrotów jest brany z czujnika obrotów lub inaczej mówiąc położenia wału G28 ( jest to jakby nie patrzył rodzaj impulsatora ) . Jego uszkodzenie powoduje nie tylko zniknięcie obrotów na zegarach ale i gaśnięcie silnika więc problemu szukałbym w zegarach.


Potwierdzam. To ze awaria tego czujnika G28 oznacza brak odzewu od silnika nie wiedziałem.

http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G28_(Drehzahl)

W tłumaczeniu Drehzahl -Motor - obrotomierz silnika

Sorki ale nie wiem dlaczego nie otwiera mi sie pelna strona tylko skrot.

Autor:  maja [ poniedziałek, 13 stycznia 2020, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Falujacy,skaczacy obrotomierz

Miałem także podobny efekt ,ale w benzynie . Jakiś czas temu był problem z alternatorem ,ale po jego zmianie nic się nie zmieniło .
Dopiero gdy założyłem oświetlenie licznika problem zniknął.
Nie wiem czy naprawiłem i będzie w porządku ,ale taki objaw pojawił się w 93r. i przypadkiem wszystko działa.
Dziś nawet po odpaleniu wskazówka śmigała a góra - dół.
Po zapaleniu świateł wszystko wróciło do normy.
Sprawdziłem to kilka dni ,więc chyba trafiłem .

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/