T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 stycznia 2017, 00:14 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Witam wszystkich.
Kilka dni temu będąc w trasie po Pl zdarzyło sie mi zobaczyć jak obrotomierz skacze góra - dol.
Mimo ze silnik zachowywał sie normalnie byl na stałych obrotach. Zdziwiłem sie gdyż nigdy tego nie miałem i nie wiem co to mogło być.
Czy impulsator ma coś z tym wspólnego ? Nic nie przychodzi mi do głowy. Będę na dniach sprawdzał kable z tylu za licznikiem może cos sie poluzowało.
Trwało to przez ok. 1 min i potem juz sie uspokoił.
Dziękuje za podpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 stycznia 2017, 00:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Raczej gdzieś kabelki/wtyczka albo sam licznik. A jeśli nie to raczej nie impulsator tylko alternator.



Za ten wpis autor xxxkamil podziękował: peters (niedziela, 15 stycznia 2017, 01:47)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 stycznia 2017, 02:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
U mnie to byl kabelek od alternatora, po poprawieniu kontaktów przeszlo



Za ten wpis autor Adampio podziękował: peters (niedziela, 15 stycznia 2017, 02:56)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 stycznia 2017, 02:58 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Adampio napisał(a):
U mnie to byl kabelek od alternatora, po poprawieniu kontaktów przeszlo


Ok,tylko gdzie była usterka w okablowaniu ? Przy altku czy w skrzynce bezpiecznikowej ?
Chodzi o ten niebieski kabelek od wzbudzenia ? Z tego co pamietam mam tam tylko jeden kabelek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 stycznia 2017, 04:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
moim zdaniem byl to odcinek przewodu w komorze silnika. u mnie od altka ida dwa przewody ale robilem to na wiosne, przy okazji wiekszej rewolucji pod maska i tak dokladnie juz nie pamietam szczegółow


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 stycznia 2017, 10:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W TDI ( a takowe posiada według opisu peters )obrotomierz nie ma nic wspólnego z alternatorem. Sygnał obrotów jest brany z czujnika obrotów lub inaczej mówiąc położenia wału G28 ( jest to jakby nie patrzył rodzaj impulsatora ) . Jego uszkodzenie powoduje nie tylko zniknięcie obrotów na zegarach ale i gaśnięcie silnika więc problemu szukałbym w zegarach.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: peters (niedziela, 15 stycznia 2017, 22:01)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 stycznia 2017, 10:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Niedawno przerabiałem podobny temat .Okazało się że coś nie łączy przy szynie can.Wystarczyło poruszać tą skrętką kabelków i wszystko wróciło do normy.Popatrz tu może coś pomoże viewtopic.php?f=8&t=14053&start=20



Za ten wpis autor czoper podziękował: peters (niedziela, 15 stycznia 2017, 22:01)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 stycznia 2017, 00:38 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Kenobi napisał(a):
W TDI ( a takowe posiada według opisu peters )obrotomierz nie ma nic wspólnego z alternatorem. Sygnał obrotów jest brany z czujnika obrotów lub inaczej mówiąc położenia wału G28 ( jest to jakby nie patrzył rodzaj impulsatora ) . Jego uszkodzenie powoduje nie tylko zniknięcie obrotów na zegarach ale i gaśnięcie silnika więc problemu szukałbym w zegarach.


Potwierdzam. To ze awaria tego czujnika G28 oznacza brak odzewu od silnika nie wiedziałem.

http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G28_(Drehzahl)

W tłumaczeniu Drehzahl -Motor - obrotomierz silnika

Sorki ale nie wiem dlaczego nie otwiera mi sie pelna strona tylko skrot.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 stycznia 2020, 20:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Miałem także podobny efekt ,ale w benzynie . Jakiś czas temu był problem z alternatorem ,ale po jego zmianie nic się nie zmieniło .
Dopiero gdy założyłem oświetlenie licznika problem zniknął.
Nie wiem czy naprawiłem i będzie w porządku ,ale taki objaw pojawił się w 93r. i przypadkiem wszystko działa.
Dziś nawet po odpaleniu wskazówka śmigała a góra - dół.
Po zapaleniu świateł wszystko wróciło do normy.
Sprawdziłem to kilka dni ,więc chyba trafiłem .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB