T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 11:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2016, 12:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, mam brak ładowania, ale kontrolka od ładowania tylko delikatnie się pali tak że to ciężko zauważyć, ładowania nie ma w ogóle,
na jak wyciągnę wtyczkę od wzbudzenia z alternatora to dalej tylko delikatnie się jarzy kontrolka.

na wtyczce od wzbudzenia przy odpalonym aucie jest tylko 6v, bardzo dziwne.

O co tu może chodzić?

dodam że to się stało gdy wyciągnąłem akumulator do innego auta, a wsadziłem na chwile żeby przestawić t4 mniejszy ale miał po innej stronie + więc musiałem trochę poszarpać kable żeby sięgnął, przy okazji też wyrwałem wtyczkę z pompy ABS ale ją włożyłem s powrotem.

Obstawiałem że szczotki się kończą bo tylko się jarzy lekko kontrolka ale skoro po odłączeniu wzbudzenia jest dalej to samo (nie zapala się normalnie kontrolka) to to jest coś innego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2016, 13:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 4 października 2016, 23:15
Posty: 25
model: t4
silnik: 2,4
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Odpalasz auto, przykładasz miernik do aku jak ma mniej niż 12,5V(to napięcie tzw. spoczynkowe) lub więcej jak 14,4 alternator do naprawy. Normalny prąd ładowania powinien mieć miedzy 13,2-14,4V .I po sprawie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2016, 13:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie zgadzam się z tobą, bo jest coś nie tak ze wzbudzeniem i kontrolka bo nie pali się jak powinna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2016, 13:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Aż tak bardzo go nie strasz. Najpierw niech sprawdzi to co napisałeś, i jeżeli niema ładowania to demontujemy regulator napięcia który jest w alternatorze i podmieniamy na nowy ( to nieduży koszt). Jest to najczęstsza awaria alternatora.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2016, 14:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Najpierw to podłącze 12v na wzbudzenie do altka i może zaskoczy, jeżeli nie to zobaczę szczotki, może to zbieg okoliczności z ciąganiem kabli.

Ale kontrolka normalnie jasno sie paliła wcześniej jak nie było ładowania , czyli przy włączonym "zapłonie" a nie odpalonym , a teraz jest przy włączonym zapłonie też ledwo widoczna kontrolka.

Tak więc cos jest nie tak ze wzbudzeniem i kontrolką tym samym

Podłączyłem 12v do alternatora i to samo, wiec wykręcę regulator, i zobaczymy


Ostatnio edytowano czwartek, 13 października 2016, 14:54 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2016, 16:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
A sprawdziłeś napięcie ładowania tak jak ci napisał kolega szmaja.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2016, 16:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Gdyby jakie kol wiek napięcie ładowania było to bym nie pisał tego postu, nic nie ładuje, właśnie ściągam mu ryja żeby łatwiej było się dostać do altka, tylko mam problem z jedna śrub od jego plastikowej osłony

odpaliłem endoskop usb i okazało się że to jest krzyżak mi odkręcił PZ2

edit:

tak wiec do odkręcenia regulatora napięcia szczotek jest potrzebna : Cierpliwość (i to duża większa jeżeli mordy nie ściągniesz ) nasadka 13, 15, krzyżak ph2.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2016, 17:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
A ja tam dałem rade od spodu bez rozbierania przodu ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2016, 17:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Szczotki Teoretycznie jeszcze dobre, bieżnia nieźle zużyta, idę zaraz kupić regulator ze szczotkami, bieżnie i łożyska bo do wymiany bieżni i tak muszę rozebrać wiec od razu zrobię łożyska, i zobaczymy

pasek i tak do wymiany, ma ktoś jakiś szybki opis jak pasek wymienić? bo tego boje się najbardziej, niby morsem złapać dolne koło za pręt i odciągnąć, ale prosił bym o krótki opis DIY , ogólnie jestem Sabiarzem i tam jest napinacz hydrauliczny do którego trzeba podobno specjalny ściągacz a mi wystarcza płasko-oczkowa 17 na którą nakładam 17 żeby przedłużyć i wciskam w dół napinacz i druga ręką ściągam pasek. (tylko że w komorze silnika się robi i wszystko ładnie widać a miejsca też jest mało)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 października 2016, 13:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam problem z dużym łożyskiem, małe zeszło ściągaczem (charczało już) ale duże nie chce wyjćć z obudowy i wałka, a ta obudowa tak jest "przewiewna" że ją uszkodzić nie problem, ktoś z was miał taki problem?




Regulator okazał się padnięty, duże łożysko ściągnąłem podgrzewając tą podkładkę od strony koła pasowego , wtedy zeszła obudowa i na gorąco jakoś udało sie podważać żeby wlazł ściągacz, czyli:zrobiłem kapitalny remont bierznia, regulator ze szczotkami i łozyska.

Na stole teoretycznie działa, z obliczeń wynika że musi mieć min 2200obr ja wkrętarką jedynie o.k 1500 mogę tylko ukręcić, ale napięcie sie delikatnie podniosło wiec powinien działać, zamontuje i zobaczymy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 października 2016, 19:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 4 października 2016, 23:15
Posty: 25
model: t4
silnik: 2,4
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Brawo Ty, ale pewnie obracając podłączyłeś do altka zewnętrzne źródło prądu?Przypomnę dla niewtajemniczonych że alternator w przeciwieństwie do prądnicy żeby zaczął działać musi mieć prąd wzbudzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 października 2016, 15:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak dostał wzbudzenie z akumulatora i potem musiał ładować ten akumulator z którego brał na wzbudzenie, i jak pisałem wyżej na wtyczce od wzbudzenia mam tylko 6v w samochodzie, ale zobaczymy moze tyle ma być


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 października 2016, 15:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Przyda się tym temacie podać ten link http://www.t4-wiki.de/wiki/Lichtmaschine. Jest bardzo przydatny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 października 2016, 17:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam teraz problem z paskiem klinowym, wychodzi na to ze jest zatarty napinacz(nie kółko tylko odciąg czy cos) szukam ale nie mogę znaleźć nic o wymianie napinacza

edit:

tak więc napinacz się cofa dużo a że nie napina paska który kupiłem i dobrali według vin (15mm dłuższy niż był) a stary pasek tez piszczał, doszedłem do wniosku ze nawet stary pasek był ciut za długi i napinacz go słabo napinał, dlatego piszczał. wymienię pasek na krótszy niż który był i musi być si.

Chciałem wcześniej wymienić pasek bo piszczał zanim alternator sie skończył i nigdzie nie chcieli mi dobrać paska, nawet w IC mówili ze to loteria bo było tam "milion pasków" a jeden mechanik ich wyśmiał i powiedział ze jak dobierze po vin to nie ma dupy, i właśnie ten dobrany przez niego jest jeszcze dłuższy niz był a powinien być krótszy niż miałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 października 2016, 22:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Tu masz na temat napinacza http://www.t4-wiki.de/wiki/Spannrolle .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 10:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 4 października 2016, 23:15
Posty: 25
model: t4
silnik: 2,4
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Przepraszam bo się zgubiłem, piszemy o alternatorze, a kolega "Bajgos" podsyła napinacz od paska rozrządu(czyli nie klinowy a zębaty) kolega Mcdrive pisze że mu piszczał altek i pasek i rolka?I co piszczy? Pasek nie piszczy, urywa się i fajrant. Piszą rolki, napinacze i łożysko na altku, pasek zębaty(taki szeroki) napędza rozrząd i w nowszych modelach drugi ciągnie altek i pompe, w starszych wersjach 2,4 altek i pompa wspomagania napędzana była klinowym, w silnikach ACV chodzi pasek szeroki zwany zebatym, natomiast naciąg paska napędzającego alternator jest realizowany odpowiednim odchyleniem alternatora więc reasumując, co zmieniamy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 10:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Przepraszam rozpędziłem się, u mnie jest wszystko na jednym pasku wieloklinowym. Ale dobrej wiedzy nigdy nie za dużo.
Zaraz zaraz, ale kolega Mcdrive ma silnik ACV, tam też jest alternator na pasku wieloklinowym. Rozrząd jest tylko na pasku zębatym.
Korci mnie wrzucenie tutaj jeszcze coś na temat paska wieloklinowego i nie tylko http://t4-wiki.de/wiki/Keilrippenriemen .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 10:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 4 października 2016, 23:15
Posty: 25
model: t4
silnik: 2,4
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Mozna to znależć na polskich stronach, trochę mylimy nazwy, wszyscy, więc sięgnąłem na szybko do wikipedii
1)Pas klinowy – pas stosowany w przekładni pasowej klinowej; ma on przekrój TRAPEZOWY , czyli ten WĄSKI i nie pracuje na wieńcu z zębami
2)Pasek zębaty – element przekładni pasowej.Zęby ukształtowane na wewnętrznej powierzchni pasa i odpowiednie zęby koła pasowego umożliwiają pracę przekładni bez poślizgu.Czyli płaski SZEROKI z zębami, pracuje na kole z zębami
Nie ma pasków wieloklinowych, choć czasem się tak paski potocznie nazywa, w nowszych modelach silnika wszystko jest napędzane zębatym, płaskim, a w starszych rozrząd na zębatym a reszta na klinowym. Przy zakupie paska dobrze się zastanowić co chcemy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 10:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ja akurat nie mylę pojęć wiem co to jest pasek wieloklinowy, klinowy oraz zębaty. Może kolega Mcdrive ma inny silnik lub ktoś wcześniej go przerobił że nie pasuje mu pasek wyszukany po nr. win.
A dla wiadomości powiem że jest jeszcze pasek wieloklinowy dwustronny, występuje w moim modelu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 12:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34
Posty: 19
model: Specjalny-Karetka
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No i kwas... ładowania jak nie było tak nie ma, tak więc jak pisałem na początku tematu to coś z elektryką w samochodzie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB