T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 07:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2019, 09:24 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Bigos czyli jednak z hamulca pin 66 ,a ze sprzegła na 65? Domyslam sie ze plus moge wziasc z hamulca?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2019, 09:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Komunikat jest ten sam, fachowo wypadałoby puścić przewód na ten pin ale w tym przypadku tutaj jest otwarty lub zamknięty obwód. Nie wiem tylko czy ecu nie będzie sypać błędem, że jak wciskasz sprzęgło nie ma świateł stopu z tyłu a raczej tak będzie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2019, 09:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Łukasz 1983 tak + możesz wziąć z hamulca, ale jeżeli chodzi o piny to do końca nie wiem pod który schemat podciągnąć twój motor. Jeżeli chodzi o różne sygnały, to tak jest na schemacie. Jeżeli nie było by różnicy to by nie było dwóch połączeń. Ja mam automat Dlatego nie mogę dokładnie sprawdzić jak to działa z manualną skrzynią.
Nie jest tak przy manualnej skrzyni, że jak wciskasz sprzęgło zawiesza się tempomat, a jak puszczasz sprzęgło wraca do starych ustawień. To by tłumaczyło dwa odrębne kable do komputera.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2019, 20:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Dzieki wielkie, jeszcze popytam , jak cos to skonczy u jakiegos elektryka zeby kompa nie zepsuć


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2019, 20:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Wymień instalacje od czujników i po problemie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2019, 22:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
To jest osobna instalacja do tych czujnikow? ale nadal pozostanie problem gdzie to wpiac w kompa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2019, 22:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Wypinacz starą wiązke i wpinasz nową. Wtyczna jest kolo pedałów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 grudnia 2019, 22:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Jutro zobacze gdzie ida kabelki od czujnika hamulca


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 stycznia 2020, 22:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
orel11 dopiero dzis udało mi sie cos pozagladac do tych kabelkow, faktycznie kolo pedalow jest duza czarna wtyczka i od strony duzej wiazki mam wszystkie kabelki a od strony wiazki pedalow brakuje dwoch. Jak porownalem z wiazka z acv 2002r wszystkie kolory sa te same a dwa brakujace u mnie to wlasnie od czujnika sprzegla. Czy jesli dopne dwa brakujace powinno byc wszystko ok?? Inaczej mowiac jakbym zmienil mala wiazke od pedalow do duzej czarnej kostki, bo w drugiej czesci duzej czarnej kostki juz sa wszystkie kabelki to poweinno działac??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2020, 08:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Dorzucę tylko że muszą być czujniki na sprzęgle i hamulcu osobno podpięte pod komputer. Sygnał z hamulca całkowicie rozłącza tempomat, natomiast sygnał ze sprzęgła zawiesza pracę tempomatu na moment wciśnięcia pedału sprzęgła(np. zmiana biegu). W momencie puszczenia sprzęgła tempomat wraca do zadanej wartości. Dlatego muszą być dwa przewody osobno podłączone do kompa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2020, 09:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W manualu oba czujniki rozłączają tempomat, ten na pedale sprzęgła też. Potem pomaga tylko RES


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2020, 09:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Uda się podpiąć osobno gdyż tylko w małej wiasce od pedałów do kostki brakuje dwóch kabelkow od samego czujnika sprzegla a już w czarnej kostce są wszystkie czyli pewnie fabrycznie jest to gotowe i podpięte pod kompa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2020, 11:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
lukasz 1983 dołóż brakujące kable i musi działać.
Probe041 jeżeli tak masz to coś jest nie tak. Może u Ciebie są zmostkowane dwa czujniki i idzie tylko jeden kabel do komputera. To wtedy jest jak piszesz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2020, 12:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nic nie jest zmostkowane.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2020, 12:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Mam jak probe, wcisnięcie sprzęgła daje dokładnie taki sam efekt jak hamulca czyli wyłącza tempomat na stałe. Skrzynia w oryginale manualna.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2020, 13:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Trochę mnie to zaskoczyło, bo automat przerzuca biegi nie rozłączając tempomatu. Projektant tutaj nie za szalał. Jadąc 90 km/h załączam tempomt, podjeżdżając pod górę, silnik zaczyna się dusić, wrzucam niższy bieg i tempomat wyrównuje prędkość. Tak ja to rozumiem, a tu lipa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2020, 13:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
W manualu pewnie zabezpieczenie przed idiotami. Automat działa sam, nie zabijesz silnika. W manualu na pewno znalazłby się nie jeden " inteligentny " kierowca który zredukowałby i ciężko na 3 biegu byłoby silnikowi utrzymać wcześniej ustawione np 120 czy 130 km/h .


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2020, 14:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ale jest zabezpieczenie, jeżeli silnik przez jakiś okres nie osiągnie prędkości zadanej przez tempomat, to się wyłączy. Chyba że będzie jechał na 3 biegu 130km/h i obrotach 5000. Można by było nad tym pomyśleć, jak to rozwiązać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2020, 15:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ja to rozumiem, że skoro wciskasz sprzęgło celem zmiany biegu oznacza to, że nastąpiła zmiana warunków na drodze. W takim przypadku nie należy zostawiać decyzji o ciągnięciu silnika pełnym butem do osiągnięcia zadanej prędkości ( a tak to własnie działa w manualu ) tak prymitywnemu urządzeniu jak tempomat z tamtych czasów. Wymaga to doświadczenia i przyzwyczajenia się szczególnie, że rzadko który kierowca redukuje biegi aby potem od razu dawać pełen gaz - większość mogłaby być mocno zaskoczona jak po puszczeniu sprzęgła fura wyrywa do przodu na pełnym przyspieszeniu..


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2020, 17:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
orel11 napisał(a):
Wypinacz starą wiązke i wpinasz nową. Wtyczna jest kolo pedałów.



dzisiaj sprawdzałem i tak to niestety pięknie nie jest. U mnie ( 2001r VR6 ) ta krótka wiązka od czujników na pedałach idzie za skrzynkę i kończy się czarna 12sto pinową kostką. Od pedałów idzie 10 przewodów ( powinna 12, 2 dodatkowe od czujnika na sprzęgle ) i niestety po drugiej stronie 12sto pianowej kostki tez jest tylko 10 przewodów. Mam dawce również z 2001 roku i przeleciałem miernikiem i faktycznie od sprzęgła idzie przewód do dużej kostki na kompie pin nr chyba 66 ( czwarty z brzegu ). I teraz do sedna, oczywiście najlepiej puścić przewód do ECU na pin nr 66 a drugi? i tak pomierzyłem czujniki i jak sie z dwoma przewodami od czujnika na pedale sprzęgła wepnę w dwa przewody na pedale hamulca I( kosta 4 pinowa, 2 środkowe otwierają/zamykają obwód ) to wciśniecie pedału sprzęgła nie rozłączy tempomatu bo obwód dalej będzie zamknięty przez czujnik na pedale hamulca. Dopiero wciśniecie 2 pedałów na raz spowoduje wyłączenie tempomatu więc bym sobie pogorszył, chyba, że źle coś kombinuję.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB