T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 13:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 marca 2016, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2016, 10:34
Posty: 7
model: T4 2,5 TDI Long
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Z racji że to mój pierwszy post Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
i mam pytanie

od kilku dni moja t4 long zaniemogła

na testerku przenośnym mam takie błędy

17849 P1441 zawór nastawczy / zawór recyrkluracji spalin - zwarcie z masą
17957 P1549 zawór regulacji cisnienia doładowania - zwarcie z masą
17552 P1144 miernik masy powietrza - zwarcie z masą - G70
17660 P1252 zawór elektromagnetyczny początku wtrysku - zwarcie z masą - N108

przekopana cała instalacja gdzie jeszcze powinienem szukać przerw albo przetarc ???

bo pomysły się juz kończą . gdzie mogą być jakieś newralgiczne punkty które powinienem jeszcze sprawdzić ???

Slawek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 marca 2016, 22:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
może elektrozawory na podszybiu ?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 marca 2016, 22:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2016, 10:34
Posty: 7
model: T4 2,5 TDI Long
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
co masz dokładnie na myśli ???

bo wedle testera mam problem z kablami prądowymi lub masą ???
a i jeszcze ciekawi mnie czy te trzy czujniki są na tej same wiązce ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 marca 2016, 22:38 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
Zwarcie do masy - to określenie pasuje do braku zasilania . Sprawdz na przepływomierzu czy masz zasilanie , tzn 12V . Sprawdzaj bezpieczniki ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 marca 2016, 22:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2016, 10:34
Posty: 7
model: T4 2,5 TDI Long
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
na forum mamy schemat może pasujący pod ten model T4 ???
bo szukałem ale żaden mi za bardzo nie pasował ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 marca 2016, 22:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Jedyne wspólne miejsce tych wszystkich podzespołów to wtyczka ECU lub kable tuż koło niej
-zawór nastawczy / zawór recyrkluracji spalin - N18
-zawór regulacji cisnienia doładowania - N75
-miernik masy powietrza - G70
Te trzy powyżej kable idą bezpośrednio od nich do ECU

-zawór elektromagnetyczny początku wtrysku - N108
Tu kable idą od pompy do złącza pod silnikiem i dopiero do ECU ale idą tam też kable od N109, N146, G149, G81 a tych błędów nie masz


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 marca 2016, 22:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2016, 10:34
Posty: 7
model: T4 2,5 TDI Long
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
jest jakieś zabezpieczenie dla tych czujników na tablicy bezpieczników

czy idzie bezpośrednio z ecu do czujników ???

a może inaczej czy może być jakiś problem z samym ECU


Ostatnio edytowano środa, 16 marca 2016, 22:52 przez slawekpr72, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 marca 2016, 22:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
nie
wtyczki ECU i piny w ECU w T4 często gniją, sprawdzałeś tam ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 marca 2016, 22:53 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
Tak , tyle że na tych zaworach ma być 12V po przekazniku 109 . Jak tego nie bedzie to bedzie bład zwarcia z masą ...Szukać i sprawdzać czy jest zasilanie tych zaworów i przepływki .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 marca 2016, 22:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
krzysaudi napisał(a):
Tak , tyle że na tych zaworach ma być 12V po przekazniku 109

racja


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 marca 2016, 22:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2016, 10:34
Posty: 7
model: T4 2,5 TDI Long
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
po załaczeniu stacyjki powinien zapiąć sie przekaźnik 109 na desce z bezpiecznikam ????


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 marca 2016, 23:01 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
Jo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 marca 2016, 23:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2016, 10:34
Posty: 7
model: T4 2,5 TDI Long
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
to jutro powalczymy z przekaźnikiem :)
wtyczka sprawdzona od strony pinów i złącza w ecu
od drugiej strony będę musiał też sprawdzić może tam jest coś nie tak


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 00:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
U mnie miałem podobne objawy... Odkrecona była masa od ECU, znajduje się ona nad sterownikiem. U mnie rozlaczalo przekaźnik 109 za każdym razem gdy masa traciła połączenie z karoserią.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 12:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2016, 10:34
Posty: 7
model: T4 2,5 TDI Long
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wygląda na to ze mam winnego
wiązka jest poprzecierana na połączeniu w okolicach pompy wtryskowej mamy skrzyżowanie gdzie schodzą się
cieńsze wiązki z grubą po ruszeniu tego wszystkiego i skasowaniu błędów nie wraca nic .
wiec czeka mnie ekwilibrystyczny występ :) ..... oby to było to

i mysle że mamy problem załatwiony

przekaźnik plus izolacja przecierek załatwił temat .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2016, 23:39 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
U kolegi w ayy wyskoczył błąd :
17660 - Zawór początku wtrysku (N108)
P1252 - 35-10 - przerwa / zwarcie z masą - Sporadyczny
oczywiście t4 przechodzi w stan awaryjny ,
sprawdzałem początek wtrysku jest niewiele przestawiony (okolice zielonej lini-tdi timming) dawka maksymalna rożnica 0.2 mg
sprawdzałem wiązkę wizualnie ok , wtyczki ecu suche, nie zgnite , ani nie zaśniedziałe.o
Czyżby czujnik sie rozwalił? do jakiego pinu w ecu jest podłączony ten czujnik n108? co może być jeszcze przyczyna tego błędu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2016, 08:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Zwarcie z masą - to wystarczy, że gdzieś na długości przewodu jakiś fragment izolacji wzrokowo się wydaje w porządku, a ma gdzieś pęknięcie i dostaje się woda czy wilgoć; lub nawet nie ma, lecz ze starości nie trzyma parametrów (choć to mało prawdopodobne w samochodzie)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2016, 10:56 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
a podpowie ktoś do którego pinu i w której kostce powinien dochodzić ten czujnik?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 listopada 2016, 12:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
http://t4-wiki.de/wiki/Ventil_N108_(Einspritzbeginn)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 maja 2023, 21:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 kwietnia 2022, 16:15
Posty: 20
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Podepnę się pod temat. Po wymianie rozrzadu miałem problem z falującym kątem wtrysku. Po podłączeniu kompa ujrzałem następujące błędy:

17571 - czujnik temperatury paliwa (G81) P1163 - 35-10 - przerwa/zwarcie z plusem - sporadycznie

17660 - zawór początku wtrysku (N108) P1252 35-10 - przerwa/zwarcie z masą

Czy są jakieś miejsca wspólne jak np masa dla obu wiązek? Błąd z czujnikiem występował już przed wymianą rozrządu, błąd z N108 prawdopodobnie nie. Chciałbym najpierw jakoś sprawdzić czy sam zawór i czujnik są ok przed wymiana, bo zawor N108 kosztuje majątek...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB