T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 września 2021, 19:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 września 2021, 06:04
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.8 vr6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich !
Proszę o pomoc bo brak mi sił...

Chciałem zamontować osłonę silnika i wszystko poszło ładnie - nie to jest problem
Auto nie zapala - kręci aż paliwem śmierdzi..
Sprawdziłem iskrę - iskry brak,
- zmierzyłem cewkę - rezystancja ok 7 k. ohma -więcej niż podaje książka więc kupiłem cewkę i wymieniłem, auto nie zapala dalej
- Iskry brak,
- sprawdziłem czujnik wału korbowego - oporność zgodnie z danymi producentów w katalogach ok 800 ohma, magnes łapie przewód cały,
- został czujnik hala ?

Na co jeszcze zwrócić uwagę ?
zaczynam się zastanawiać czy montując osłonę nic nie naruszyłem wiązki kabli, , jutro będę sprawdzał, ale może jakiś pomysł ?
Jakie napięcie powinno być na czujniku wałka rozrządu ? (piny skrajne + i - a środkowy sygnał ? )
Jak sprawdzić wiązkę cewki ? (mam na myśli nie przewody wysokiego napięcia tylko te co wpina się w cewkę)
Rozrząd - stawiam ze ok, wcześniej auto paliło od razu,
- no czasami było tak że przekręcając kluczyk w stacyjce była jak by "dziura" ok. 2s i za chwile normalnie kręcił i zapalał - możliwe że już coś na stykach stacyjki ? ma ktoś schemat elektryki silnika ?
Aha, podpinałem do VAGA, nie pokazał żądnego błędu czujników hala itd
Pomoże ktoś ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 września 2021, 10:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Sprawdź ciągłość przewodów od cewki do kompa. Może gdzieś jest przerwa albo jest zaśniedziały. Czujnik hala odpada, pracował by w trybie awaryjnym, Ale nie szkodzi sprawdzić. Chyba źle sprawdzasz czujniki. Sprawdzenie oporności tu Ci nic nie powie. Tylko metoda zwykłych mechaników (podmianka na inny sprawny) lub podłączasz oscyloskop.
https://t4-wiki.de/wiki/Geber_G40_(Hallgeber)
https://t4-wiki.de/wiki/Geber_G28_(Drehzahl)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 września 2021, 10:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 września 2021, 06:04
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.8 vr6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Część, dzięki za zainteresowanie
Czujnik gałka potrafi nieźle mieszać, przekonałem się już o tym przy innych samochodach z tak samo czujnik wału korbowego.

Przy wczorajszej walce z autem udało się go odpalić,
Do cewki nie dochodzi napięcie 12v.

zgodnie ze schematem do cewki powinno iść napięcie 12 v od stacyjki pin 15.
Rozebrałem wczoraj osłonę kierownicy, okazało się że ktoś już tam grzebał i przewód (czarny) pin 15 był lutowany w kostce. A sam przewód ma nadpaloną izolacje. Nieźle zwarcie musiało być..

Sprawdziłem przewód - jest ok, dochodzi do wtyczki bodajże 4 pionowej która wchodzi w skrzynkę bezpieczników. Wtyczka przy skrzynce bezpieczników ok.nic nie wypalone, wiązka ok. Przejście/ ciągłość do stacyjki ok.

Pytanie do Was.
Czarny przewód do cewki czy idzie przez jakiś przekaźnik ? Jeśli nie to przez co?
Jak zmierzyłem napięcie na wtyczce przy cewce mam 0,7v

Na schemacie ( chyba że te które mam - rosyjska książka do caravella 2.8vr6 jest coś nie tak.) Nie ma przekaźników nie idzie też przez kompa.

Jak podam napięcie 12 v podczas rozruchu na pin na wtyczce na cewce auto zapała wszystko działa, oczywiście po zdjęciu napięcia auto gaśnie.

Sprawdzę stacyjkę dzisiaj bo zgodnie ze schematem napięcie 12v na 15 minie powinno być już po przekręceniu kluczyka a nie tylko przy rozruchu
Sprawdzę kostkę w stacyjce. Może tu jest problem
Pozdrawiam
@bigos1966 Ps. Za schematy dziękuję zaraz się zapoznam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 września 2021, 06:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 września 2021, 06:04
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.8 vr6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ok, sprawa rozwiązana
Stacyjka działa zgodnie ze schematem, za radą bogos1996 poszedłem po przewodach,
Uszkodzone jest przejście na listwie w skrzynce bezpieczników. Przez co nie ma dobrego przejścia na przewód idący do cewki. Sprawa już ogarnięta.
Temat zamykam.
Pozdrawiam serdecznie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB