T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Wskaźniki Temperatury i paliwa
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=12439
Strona 2 z 2

Autor:  Adampio [ środa, 1 sierpnia 2018, 20:35 ]
Tytuł:  Re: Wskaźniki Temperatury i paliwa

bigos1966 napisał(a):
jestem pewny na 100% że są to zimne luty. Ponieważ jak poruszam wtyczkę z tyłu, to zapalają się kontrolki. Muszę sprawdzić pod powiększeniem gdzie tkwi problem.
Ja mam podobny problem w zielonym liczniku. Jak auto dłużej postoi i jest zimno to znika większość kontrolek i obrotek. Jak się wtedy porusza wchodzącą w licznik wiązka lub walnie płaską dłonią w deskę nad zagrami to kontrolki wracają. Co byś radził najpierw sprawdzać?

Autor:  bigos1966 [ środa, 1 sierpnia 2018, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Wskaźniki Temperatury i paliwa

Sam jeszcze swojego licznika nie naprawiłem, brak czasu. Brak kontrolki ładowania i hamulca mi nie przeszkadza. Na szybkiego przelutowałem gniazdo w liczniku ale to nie pomogło. Muszę poszukać uszkodzeń pod powiększeniem a nie ślepo przelutowywać każdą ścieżkę. Niedługo się tym zajmę, chyba.


Jak obiecałem tak zrobiłem. Problem zimnych lutów nie jest w kostce połączeniowej a w lutach bezpośrednio pod tymi elementami. Wszystko zostało przelutowane i wszystko działa. przelutowałem też profilaktycznie luty wskaźnika temperatury i paliwa, ponieważ w najbliższym czasie padły by. Na zdjęciach są pokazane zimne luty diod ładowania i hamulca, oraz lekko nadpęknięte luty wskaźników temperatury i paliwa. Do tej operacji najlepiej użyć dobrego szkła powiększającego lub użyć telefonu komórkowego (ustawić aparat fotograficzny z powiększeniem i będzie widać jak na zdjęciach).

Autor:  jagiel333 [ wtorek, 31 sierpnia 2021, 00:36 ]
Tytuł:  Re: Wskaźniki Temperatury i paliwa

Witam serdecznie.
Pozdrawiam Adminow i uzytkownikow mam na imie Rafal jest to moj 1 post i chcialbym wtracic swoje 5 groszy a propo licznikow.
Moim zdaniem jest to wina glownie licznika, zimne luty walczylem z tym dlugo problem lezy w tranzystorze lub zimnych lutach kostki polaczeniowej zegarow. Trzeba bardzo dokladnie, powtarzam bardzo dokladnie obejzec luty trazystora oraz kostki do zegarow jest tam duzo pinow do przegladania u mnie 5 bylo zimne luty z czego przelutowalem tranzystor. Uwaga koniecznie patrzcie gdzie sa sciezki łaczeniowe i trzeba zeskrobac troche sciezki zeby lut sie przyjął najlepiej jakims skrobakiem ja zrobilem to skalpelem chirurgicznym. Zimnych lutow nie widac golym okiem dopiero pod lupa mozna cos zobaczyc przy dobrym swietle.
Pozdrawiam serdecznie.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/