T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2021, 00:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 czerwca 2017, 08:35
Posty: 8
model: T4 long
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
bigos1966 napisał(a):
Podaj dokładnie co wyświetla Vag.

293 przełącznik wielofunkcyjny
025 niezidentyfikowany błąd przełączenia.

Wyciągnąłem przełącznik i wyczyscilem ścieżki bo był zielony nalot ale go nie rozbierałem na części pierwsze wsadziłem ponownie i zaczęło wyświetlać po zapłonieD a po kilku razach znów R, sposcilem olej ze skrzyni, runatno czarny, jutro kupię olej filtr uszczelkę ale nie wiem co z tym przełącznikiem czy go rozkładać czy dać sobie spokój i kupić nowy, na allegro są po 123zl więc przeżyje, auto ma przejechane 504000 km, że mną jest od 5lat( ok 30000km) a jeżdżę tylko po mieście więc chyba facet mi ściemniał ze wymieniał olej w skrzyni, poza tym przełącznik nie ma oryginalnego oringu tylko nawalono mu sylikonu na gwincie, problem pojawił mi się parę razy w ciągu miesiąca że na desce rozdzielczej skrzynia swiwcial się jak negatyw czasem odpalił czasem nie, myślałem że to stacyjka albo rozrusznik a inny objaw to to że raz ruszał z kopyta a czasem w stan awaryjny i ruszał z 3ki i facet mi mówił że on tak już ma a ja baran mu uwierzyłem bo przejechane już ma dużo, wstyd mi ale te auto to moja perełka która zaniedbałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2021, 00:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jeżeli w oleju nie było opiłków to dobry znak że będzie jeszcze żyła dalej. Piszesz że masz ją już 5lat, a przejechałeś tylko 30tysięcy km i oleju w niej nie wymieniałeś wcześniej. Jeżeli jest tak jak pisałeś to po wymianie tego przełącznika zakresów powinno być dobrze. Czyszczenie styków, to zawsze jest na krótką metę. O skrzynię trzeba dbać, a ona Ci się odpłaci bezawaryjną jazdą. Jeżeli jeździsz większości po mieście, to ja bym częściej wymieniał olej. Przynajmniej co 30000km.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2021, 14:02 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
jeśli biegi są wyświetlane w negatywie, skrzynia w trybie awaryjnym dlatego jeździ tylko na biegu 3H
dodatkowo sprawdź bezpiecznik wstecznych świateł, czy jest dobry i ciasno siedzi w mocowaniu, uwierz mi ma on związek z elektroniką skrzyni
co do wyświetlania biegów
podłacz VAGa
wejdź w skrzynie biegów, bloki pomiarowe, grupa 004
tam masz Selector Lever Position oraz Gear Selected
porób testy wajchą a bedziesz wiedział dokładnie skąd idzie fałszywy sygnał do sterownika
zainteresowałbym sie wszystkimi wtyczkami wpiętymi do skrzyni, czyszczenie, odpowiedni preparat i prawidłowy montaż


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2021, 20:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Preparaty do czyszczenia styków bym nie używał to nic nie daje. Używałem już kilkunastu i szkoda pieniędzy. Lepiej wymieniać konektory na nowe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2021, 09:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 8 czerwca 2017, 08:35
Posty: 8
model: T4 long
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Więc tak, <18> wymieniłem f125 na używkę za 150zl/ nowa kosztowała tyle samo ale facet mówił że nie radzi bo to szajs, zlałem olej bardziej czarny niż brunatny, że skrzyni-było tylko 2,7litra, wymieniłem filtr w skrzyni który zresztą leżał już w misce , wyczyscilem magnes który był zasyfiony mułem i chyba mikro opiłkami, sprawdziłem kable wyczyscilem i odpalił od strzała wczoraj :) puki co pięknie chodzi biegi płynnie się zmieniają i już nie wchodzi skrzynia w tryb awaryjny (co podejrzewam od małej ilości oleju w skrzyni). Jeden mechanik się bał wymienić olej, drugi chciał 7tys zł bo powiedział że skrzynia padła a tu żadnej filozofii z tym nie było .
Dziękuję za pomoc! Z Wami świat nie jest taki straszny i skomplikowany :)

PS. Wlałem 4,7litra ( podobno do niego wchodzi 5,25litra- automat 2,5tdi 77kW 2001), wlewałem przez dopełniacz zboku skrzyni bo bagnetu nie posiada więc dolac jeszcze, przepłukać za jakiś czas czy już tak zostawić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2021, 10:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie leje się oleju na oko. Niski stan oleju nie wprowadzi skrzynię w tryb awaryjny. Brak czujnika poziomu i ciśnienia oleju. Na forum jest dokładnie opisane jak powinno wymieniać się olej w automacie. Na szybkiego tu masz linka https://t4-wiki.de/wiki/Getriebe%C3%B6l . Jeżeli wszystko chodzi dobrze a mocno był zasyfiony olej to po 1kkm wymieniłbym go ponownie i ocenił wtedy stan oleju. Możesz tak zrobić ale nie musisz. Ja osobiście bym tak zrobił.
Do tej skrzyni jak wymieniasz filtr to tyle oleju wchodzi. Olej zawsze zostaje w zakamarkach, skrzynki z zaworkami i przekładniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2021, 11:31 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
bigos1966 napisał(a):
Jeżeli wszystko chodzi dobrze a mocno był zasyfiony olej to po 1kkm wymieniłbym go ponownie i ocenił wtedy stan oleju. Możesz tak zrobić ale nie musisz. Ja osobiście bym tak zrobił.

tak właśnie zrobiłem przy 1szej wymianie oleju zaraz po zakupie auta, od tego czasu regularnie wymieniam co 60kkm

tutaj masz pieknie pokazane jak prawidłowo wymienia się filtr i olej w skrzyni bez bagnetu
prawidłowe napełnianie oraz sprawdzanie poziomu, akcja od 17min:00s i tak to powinno wyglądać!!!
https://youtu.be/ep-Q1gWqwM8

p.s. nie zapomnij sprawdzić stan oleju w układzie róznicowym, nie wiem czy we wszystkich skrzyniach jest tak samo, ale w mojej CGK na bagnecie jest osobny wlew na olej przekładniowy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2021, 17:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
We wszystkich automatach tego typu (01P,M itd oraz 098), tak samo się sprawdza poziom i dolewa olej do układu różnicowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 października 2022, 12:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
ktoś wie czym sie róznia przełączniki multifunkcyjne F125
095919823B (do roku 1995) vs 095919823F (od roku 1995)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 października 2022, 19:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Arek zobacz na końcu strony na schematy. Ty masz stary typ mechaniczny, nowsze są z elektroniką. https://t4-wiki.de/wiki/Multifunktionsschalter_F125_(Automatikgetriebe)



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: pacark (środa, 12 października 2022, 12:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 października 2022, 12:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
oba wyglądają tak samo, czytam na forach że jest to rozbieralne, skoro tak, to nasuwa sie pytanie czy część mechaniczna jest taka sama w obydwu typach i czy jest ona zamienna


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2022, 17:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Mogę jedną zniszczoną spróbować rozebrać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2022, 11:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
u mnie jest podobnie, tylko że mogę uruchomić silnik
https://minkara.carview.co.jp/userid/31 ... /note.aspx


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 października 2022, 10:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jak obiecałem, rozebrane dwa multiprzełączniki. Wersja stara mechaniczna i nowsza elektroniczna.
Arek, przyjeżdżaj na weekend. Naprawimy go.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękowali: 2 pacark (środa, 19 października 2022, 12:45) • Probe041 (czwartek, 20 października 2022, 15:21)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: cebek i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB