T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 01:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 marca 2012, 23:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
niestety znów mam problem z moim t4 i odpalaniem. Rozrusznik kręci jak szalony ale nie odpala silnik. Moim zdaniem problem tkwi gdzieś w pompie bo już wielokrotnie go wałkowałem. Żaden elektryk ani mechanik nie był w stanie pomóc trzeba zabrać się samemu i stąd kilka moich pytań.

1)jeżeli napięcie dochodzi na pompę czarnym kablem (drugi wycięty, i chyba połączone z czarnym - imo) a po próbie rozruchu przy odkręconym wtrysku nic a nic nie leci paliwo gdzie szukać przyczyny? jak ją sprawdzić i naprawić?

2)czy bez czujników temperatury (tzn odłączone kable silnik odpali? czy muszą być obydwa sprawne - nie wiem czy na sto procent łączy jeden z pinów)

chyba narazie wszystko jak co będę pytał dalej. pozdrawiam


Ostatnio edytowano środa, 14 marca 2012, 23:39 przez piotruuch, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 marca 2012, 23:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 12:59
Posty: 49
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
sprawdź nowym kabelkiem od aku do zaworu odcinającego. Jeżeli masz immo na pompie to nie łatwo można sprawdzić bo może być zawieszony zawór.(Mi się zawiesił ale w drugą stronę że nie mogłem zgasić auta) Ja odciągnąłem chłodnice i wcisłem wiertarkę wiedząc o tym że zniszczę immo i tak zrobiłem. Wykręciłem zawór założyłem nowy i spróbowałem odpalić z myślą mało prawdopodobną że odpalę ale niestety rozrusznik kręcił jak powariowany ale nie odpalał i nie podawał ropy na wtryski tak więc zrobiłem immo na niewidocznym przycisku tylko dla mnie :)

A dlaczego zniszczyłem immo na pompie bo nie było miejsca na odkręcenie. Immo można łatwo ściągnąć na wyciągniętej pompie.

Jedynie co może być jeszcze ale mało prawdopodobne pęknięty wałek w pompie. Mojemu bratu się to stało jak ją składał. Założył i nie mógł odpalić w ogóle nie podawało paliwa na wtryski rozebrał ją na nowo i zobaczył że pękną wałek. Wymienił wałek i jak ręką odjął.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 marca 2012, 23:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
A sprawdzałeś tak prostą rzecz jak filtr paliwa? Może gdzieś jest zawalony?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 marca 2012, 23:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
filtr okej bo wymieniałem już kilka razy bo każdy mechanik mówił żeby wymienić na start. ale to nie to. A ma ktoś może zdjęcie tej pompy od boku gdzie dokładnie wchodzą kable i od czego są? Aha i jeszcze jedno pod pompą (tzn wchodzi w pompe chyba) biała kostka z dwoma przewodami od czego jest? I od czego jest kabel który jest po lewej stronie czujnika temp świec żarowych? (taki brązowo zielony)

i jeszcze jedno... po co jest ten czujnik/kontrakton na pompie (egr jakiś napis)?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2012, 15:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 12:59
Posty: 49
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Kolego z boku pompy czyli jak stoisz przed silnikiem to po lewej stronie pompy widać taką czarną skrzyneczkę czy kostkę wielkości 5x5x5 cm z niej odchodzą dwa przewody. ona jest przykręcona chyba śrubkami ale nie zwykłymi bo to są chyba zrywalne czy jakoś tak pod tym immo jest zawór.

tu jest zdjęcie:
Załącznik:
2156828313_2.jpg


a te dwa czy jeden czujnik co napisałeś to nic nie wiem i nie widzę ich w ETKA


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2012, 22:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
W zwykłym klekocie żadne czujniki temp. nie mają wpływu na pracę silnika.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2012, 10:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
przepraszam, żę się nie odzywałem ale znów byłem za granicą. No więc któregoś dnia nie mogłem już w ogóle odpalić. No to się wkurzyłem i rozebrałem cały przód mojej t4... okazał się że nie otwiera się zaworek na pompie wtryskowej (niestety miałem imoblizajzer więc nie dało się dojść do zaworka) Dlatego poprosiłem znajomego żeby wymontował mi pompę. Zawiozłem do pompiarza przez wszystkich polecanego i zrobił mi pompę za 150zł (uszczelnienia, zaworek, itp.) - pompa ma dobre ciśnienie więc w resztę nie ingerował. Założyłem nową pompę i chodzi elegancko. Auto pali jak nowe nawet bez ssania. Tak więc narazie wydaje mi się że problem zakończony. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2012, 15:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 22:58
Posty: 5
Lokalizacja: Berlin
model: T4 Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam piotruuch mialem taki sam problem jak Ty .Pompa nie dawala paliwa na wtryski .Mechanik cudowal wszystkie mozliwosci i du....a.Miesiac bez auta.Okazalo sie ze sterownik pompy wtryskowej .Jesli sterownik sie uszkodzi to bedzie mrygac lampka od swiec zarowych ,u mnie tak bylo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2012, 15:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
porównywanie sterowania pompy od TDI do pompy z TD to delikatnie pisząc nieporozumienie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 marca 2012, 19:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
bukles napisał(a):
witam piotruuch mialem taki sam problem jak Ty .Pompa nie dawala paliwa na wtryski .Mechanik cudowal wszystkie mozliwosci i du....a.Miesiac bez auta.Okazalo sie ze sterownik pompy wtryskowej .Jesli sterownik sie uszkodzi to bedzie mrygac lampka od swiec zarowych ,u mnie tak bylo

W twojej pompie nie ma żadnego sterownika (to nie VP44) masz tylko nastawnik elektromagnetyczny. Natomiast w zwykłym klekocie też jest nastawnik tyle że butowy w postaci dźwignik i linki.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 marca 2012, 20:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 17 marca 2012, 23:38
Posty: 58
Lokalizacja: PPL PKR PJA PO DW
opis: Instalacje elektryczne, elektromechanika maszyn rolniczych
model: t4
silnik: 1.9 D 1X

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
moim zdaniem lepiej wymienic pompę w wielu przypadkach tracimy czas paliwo jezdżąc po znawcach a w rzeczywistości dołożymy parę groszy i mamy inna sprawna pompę i zaoszczędzony czas


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 lipca 2013, 13:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
A ja dorobiłem kluczyk z imobilajzerem jezdziłem cały czas i było ok wczoraj zaparkowałem pod domem i dzisiaj rano dupa.... nie gada objawy podobne co do tego immo czy jak wy to nazywacie ładuje aku zaraz sprobuje na orginalnym kluczu mam nadzieje ze zagada
a są jakies oznaki ze kluczyk sie nie zgadza miga coś jakaś lampka ?


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 lipca 2013, 14:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 15:53
Posty: 1277
Lokalizacja: Warszawa
model: WV T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 64 razy
Jeśli kluczyk nie jest zakodowany to auto zapala i za chwilę gaśnie.


_________________
ObrazekObrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 maja 2014, 23:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:56
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Witam. Mam nastepujacy problem. Po odpaleniu silnik chodzi jakis czas rowno lecz podczas przyspieszania lub zwiekszania obrotow dlawi sie i w koncu gasnie, w wezyku miedzy filtrem a pompa zauwazylem bable powietrza. Myslalem ze filtr jest zapchany wiec wymienilem. Jeden dzien chodzil ok. nastepnego dnia ten sam problem. Podpialem wezyk na krotko omijajac filtr i chodzi bez probremu. Zadnych babli powietrza, zadnego dlawienia. Gdzie jest przyczyna zapowietrzania? Czy mam pompe do remontu lub wymiany czy moze problem jest bardziej prozaiczny bo bez filtra paliwa silnik pracuje i jezdzi bez zazutu (?)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 09:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Szukałem gdzie dopiąć z pytaniem i chyba tu bedzie dobrze. Chodzi mi o zasilanie zaworu na pompie. Wymieniajac weże wodne wyciagnąłem skądeś przewód zasilania zaworu paliwa. Czarny kabelek z oczkiem pod śrubkę na zaworze, okolo 40 cm z konektorkiem męskim, takim jakie są w kostkach (2.8mm?) No i ten konektorek sobie dynda :(
Mam fotke ale pisząc z telefonu nie potrafię jej wstawić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 kwietnia 2017, 18:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 14 marca 2017, 23:14
Posty: 7
Lokalizacja: Norwegia
model: Caravelle syncro
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Siemka czy mogę odświeżyć temat? Mam taki problem w silniku 2.5 ACV rok 2000.
Stara pompa przestała podawać paliwo po tym jak po odpaleni wkreciła sie na obroty ponad 5 tyś i tak dwa razy przy odpalaniu.
Na kompie pokazał błąd nastawnik zablokowany.
To stwerdziłem ze jest 400 tys, to założe pomope po regeneracji i nowy rozrzad.
Z poskładałem wszystko na nowej pompie i dalej niepodaje paliwa.
Sprawdziłem kompem zero błędów, zaworek odciecia paliwa cyka dostaje prąd.
Paliwo już w różny sposób podawałem. Czy ktoś coś poradzi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 października 2023, 02:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 63
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 1 raz
.
Dzień Dobry

wojtf23 zamieścił zdjęcia immo z opisem, ale u mnie wygląda to wszystko zupełnie inaczej (2,5 tdi 97 r.)

U mnie dochodzą trzy kable, a nie dwa jak na zdjęciach u wojtf23.

Dochodzi wiązka z trzema kablami. Dwa kable wchodzą z tej kostki do pompy tu gdzie widać poniżej:
Załącznik:
dwa_kable_do_pompy.jpg



Trzeci kabelek odchodzi w lewo w bok z przyłącza wiązki na zdjęciu powyżej i znika ... i dochodzi do pompy w tym miejscu:
Załącznik:
trzeci_kabel_do_pompy.jpg


No nijak to moje nie pasuje do zdjęcia wojtf23. Może u mnie nie ma tej czarnej obudowy? Nie rozumiem tego. Jest zupełnie inne.

Czy ktoś może mi powiedzieć na którym kablu ma pojawiać się plus do zaworu elab (czy jak on tam się nazywa)? Na brązowym, czarnym czy tym biało-czarnym co odchodzi w bok?

Może ktoś powie, co powinno być na tych wszystkich trzech przewodach? Jak to immo (zawór pompy) zdiagnozować? Mogę podłączyć oscyloskop tylko nie wiem co ma na nich być widoczne i w jakim momencie.

Nie jestem w stanie dotrzeć do opisu jak diagnozować to moje immo.
Może zamiast się rozpisywać to podacie jakieś linki do diagnozy tego mojego immo sterującego zaworkiem w pompie?

Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 października 2023, 18:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 307
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 21 razy
Interesuje Cię tylko zaworek z ostatniego zdjęcia. Ma być tam plus po zapłonie. W silnikach tdi immo siedzi w zegarach, jub w osobnej puszcze obok nich. No i w ecu. W ogóle nie napisałeś co boliTwój silnik


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 października 2023, 17:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
T4 nigdy nie miało immo w liczniku :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 października 2023, 17:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 307
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 21 razy
Jak nie. Moje ma! Zegary z passata b5:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB