T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 10:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 marca 2024, 13:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 stycznia 2023, 22:24
Posty: 21
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI 102KM

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

będę montował u siebie gniazdo zewnętrzne 230V CEE i zastanawiam się nad dwoma opcjami:

1. W środku zamontować gdzies w dwie wtyczki 220v jak w domu. Wtedy na kempingu odłączam lodówkę od gniazda zapalniczki i podpinam pod wtyczkę 220v, dodatkwo z drugiego gniazda laptop, tel itp.

2. czy można zrobić to jakoś tak, żeby podpinająć kabel do gniazda zewnętrznego, prąd będzie zasilał wszystko w busie? Tzn światło, webasto, gniazda zapalniczek, radio. I może dodatkwo (ale nie koniecznie) doładowuje akumulator pod fotelem kierowcy? Jest taka opcja, żeby zamontować jakieś reduktor z 220V na 12V i to połączyć?

Jak jest to zrobione w wersjach z fabrycznym gniazdem zewnetrznym? I jak to u Was wygląda?

PS: w opcji nr. 1 mógłbym np. mieć zawsze ze sobą prostownik jakiś mały i na kampingach w razie potrzeby podładowywać akumulator, jeżeli robiłbym krótkie trasy gdzie w czasie jazdy nie dawałby rady się podładować? W opcji nr 1 webasto, światła itp będą czerpać prąd z aku więc może się zdarzyć, że będzie go trzeba doładować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 marca 2024, 21:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Jeżeli koniecznie upierasz się robić to samodzielnie, a piszesz "reduktor z 220V na 12V", to zdecydowanie pozostań przy opcji nr.1
I tutaj też potrzeba staranności i pojęcia, bo jeśli zrobisz to bezmyślnie i nie profesjonalnie, to może dojść do sytuacji, że napięcie pojawi się na karoserii i nieszczęście gotowe.
To nie gniazdko w domu w ścianie. Tutaj podczas jazdy są drgania, wibracje itp
Opcja nr.2 również jest wykonalna, ale tutaj już wypada przynajmniej odróżniać prawo Ohma od prawa i sprawiedliwości


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: s.nestor (wtorek, 2 kwietnia 2024, 10:42)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 marca 2024, 22:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 stycznia 2024, 20:28
Posty: 18
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: Podłączone do prądu działa lepiej :)
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
Witam ja bym proponował opcję drugą.
Możesz kupić ZASILACZ BUFOROWY 12v Widziałem 20a pewnie są i większe.
Podaje napięcie na urządzenia jednocześnie ładując akumulator.
Montujesz pod fotelem przy akumulatorze.
Musisz tylko dobrać do poboru mocy urządzeń.



Za ten wpis autor djsasan podziękował: s.nestor (wtorek, 2 kwietnia 2024, 10:42)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 marca 2024, 17:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 20 listopada 2023, 18:03
Posty: 59
Lokalizacja: TLW
model: Multivan T4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 12 razy
Kolega kminił ostatnio coś podobnego, skończyło się na zakupie Fossibot F2400, który działa jako UPS, ładowanie ma zrobione w samochodzie pod CEE, pod niego ma podpięte kilka rzeczy za pomocą starego zasilacza od koparki krypto, całość daje radę



Za ten wpis autor Patryk1011 podziękował: s.nestor (wtorek, 2 kwietnia 2024, 10:42)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 kwietnia 2024, 10:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 stycznia 2023, 22:24
Posty: 21
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI 102KM

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Jeżeli koniecznie upierasz się robić to samodzielnie, a piszesz "reduktor z 220V na 12V", to zdecydowanie pozostań przy opcji nr.1


Przekonałeś mnie:D

Chyba zrobię jednak najprostszą opcję czyli przedłużacz z jednej strony będzie wychodził ze światła przeciwmgielnego z tyłu tam będzie wtyczka. Z drugiej strony będzie w busie listwa z 3 wejściami i przyciskiem on/off. Zobaczyłem niedawno ten patent i wydaje się najłatwiejszy bo nie trzeba wycinać otworów w ścianie i kabel może i kabel można wpuścić do oryginalnych otworów, które doprowadzają przewody do światła przeciwmgielnego.

Ma to sens?:D

Dzięki wszystkim za rady.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 kwietnia 2024, 12:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Tam jest zaślepka (atrapa) światła przeciwmgielnego i jest to idealne miejsce na to właśnie, co planujesz. Chowasz wtyczkę za zaślepką i jest sucha, bezpieczna.
Wewnątrz busa to już wg. uznania. Ja mam dedykowane gniazdo wpuszczone w tapicerkę (dyktę), zależnie od modelu, wersji auta. Wyciąłem otwornicą otwór i przykręciłem na stałe. Ale możesz i tak jak chcesz, po taniości i łatwiźnie zrobić. Zadanie spełni, a przynajmniej masz pod kontrolą gniazda.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: s.nestor (wtorek, 2 kwietnia 2024, 23:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 kwietnia 2024, 16:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 stycznia 2024, 20:28
Posty: 18
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: Podłączone do prądu działa lepiej :)
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
Ja u siebie myślałem nad panelami słonecznymi na dach. Widziałem ostatnio takie elastyczne.
tylko rozkminiam jak kable poprowadzić żeby to miało ręce i nogi.



Za ten wpis autor djsasan podziękował: s.nestor (wtorek, 2 kwietnia 2024, 23:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 kwietnia 2024, 23:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 stycznia 2023, 22:24
Posty: 21
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI 102KM

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
djsasan napisał(a):
Ja u siebie myślałem nad panelami słonecznymi na dach. Widziałem ostatnio takie elastyczne.
tylko rozkminiam jak kable poprowadzić żeby to miało ręce i nogi.


Widziałem opcję jak pod uszczelką od drzwi kierowcy (górny prawy róg) wpuszczają kable do środka. Chyba pod uszczelką w tym miejscu trzeba zrobić mału otwór.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 kwietnia 2024, 23:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 stycznia 2023, 22:24
Posty: 21
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI 102KM

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Tam jest zaślepka (atrapa) światła przeciwmgielnego i jest to idealne miejsce na to właśnie, co planujesz. Chowasz wtyczkę za zaślepką i jest sucha, bezpieczna.
Wewnątrz busa to już wg. uznania. Ja mam dedykowane gniazdo wpuszczone w tapicerkę (dyktę), zależnie od modelu, wersji auta. Wyciąłem otwornicą otwór i przykręciłem na stałe. Ale możesz i tak jak chcesz, po taniości i łatwiźnie zrobić. Zadanie spełni, a przynajmniej masz pod kontrolą gniazda.


A ten kabel w jakiejś jeszcze osłonie pod tapicerką puszczasz? Ja chce go przeciągnąć kawałek za stolik, tam gdzie jest schowek otwirany na boku w multivanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 kwietnia 2024, 08:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 11 czerwca 2022, 14:17
Posty: 36
Lokalizacja: Wroclaw
model: vw t4 california
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Witam !
U mnie przykleilem panel elastyczny klejem do dachu i kable dalem , gora ( nad uszczelka) pod tylna klapa. Podczas zamykania nie uszkadza sie kabbel, chodz jest dosc gruby..

Inastalacje 220 v zobacz jak jest poprowadzona w CALIFORNI na schemacie z instrukcji obslugi. Jest to przedstawione pogladowo, bardzo przejrzyscie. Bo jest ona bardzo prosta !!

Moze TO cos Ci podpowie.

Pozdrawiam
Marek Z.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB