T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 stycznia 2016, 21:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 września 2010, 11:13
Posty: 6
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam
proszę o pomoc diagnozie alternatora
alternator bosch 120 amper po naprawie ( u elektryka ) uszkodzony mostek prostowniczy )
po podłączeniu problem jest taki że jak podepnę kostkę 2 pinową ( niebieski i bodajże czerwony ) alternator nie ładuje kontrolka się świeci i po zapłonie i jak zapalony ładowania brak jak odepnę kostkę od altka po przegazowaniu altek sie wzbudza i ładuje już do zgaszenia przy odłączonej kostce kontrolka sweci tak samo tzn swieci i po zapłonie i przy zapalonym silniku

pytanie czy to altek uszkodzony czy wiązka elektryczna od kostki jakieś zwarcie czy brak przejscia ) dziwi mnie że świeci kontrolka po odłaczeniu kostki
i jeszcze jedno czy ktos może mi wytłumaczyć jakie napięcia powiny być na kabelku czewonym i niebieskim
tzn przy załączonym zapłonie z tego co znalazłem na niebieskim +12 a na czerwonym ??? po zapłonie jakie napiecie na niebieskim i jakie na czerwonym ? jaka zmiana napięcia pooduje ze kontrolka gaśnie

bedę bardzo wdzięczny za wyjasnienia i podpowiedź


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 stycznia 2016, 16:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 września 2010, 11:13
Posty: 6
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dodać mogę jeszcze ze dziś odkryłem że niebieski i czerwony kabelek idzie do białej kostki obok rozrusznika a dalej wychodzi juz tylko niebieski czerwony dalej jest nie podłączony czyli tak jakby w mojej wersji wyposażenia nie służył niczemu
odnośnie niebieskiego przy normalnie działającej instalacji po odłączeniu tej kostki od altka kontrolka gaśnie przy podaniu masy na niebieski zapala się
u mnie było jakieś zwarcie czy nie stykało coś dlatego po odpiętej kostce świeciła kontrolka poruszałem biała kostka przy rozruszniku i wszystko wróciło do normy
ładowanie jest zaraz po odpaleniu kontrolka ładnie gaśnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 grudnia 2021, 18:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Witam, wczoraj podczas jazdy w mojej drugiej T4 2,5 TDI ( Alternator Bosch 90 Amper) zapaliła mi się kontrolka ładowania. Byłem zdziwiony bo około pół roku temu zmieniłem regulator ze szczotkami na Oryginalny Boscha. po około 20 km, dalszej jazdy zgasła, podejrzewałem zawieszenie się szczotek ale miałem jeszcze 40 km. do domu. 10 km. przed domem zgasły mi zegary i światła i zaczęły lekko mrugać wszystkie kontrolki. Bus stanął Aku całkowicie wyładowany - ale kontrolka po zgaszeniu po pierwszym razie już się nie zapaliła, więc myślałem że ładowanie wróciło - jednak widocznie jechałem na samym aku. Sholowałem Busa do domu i pierwszą czynnością było naładowanie Aku, zapalił od razu ale alternator Nie ładuje i po przekręceniu stacyjki nie pali mi się Kontrolka ładowania, po uruchomieniu silnika też się nie pali ( mimo że Altek Nie ładuje) po wyjęciu owalnej kostki wzbudzającej z niebieskim przewodem i odkręceniu Plusa też nie pali. Altek wyjąłem by przejrzeć. szczotki zdrowe sprężynują. Co odpowiada za świecenie kontrolki ładowania, która zawsze po zapłonie zapalała się a gasła po wzbudzeniu Altka ? Czy to jakiś problem w Instalacji, że kontrolka ładowania w ogóle nie świeci po zapłonie ani nie sygnalizuje braku ładowania po uruchomieniu silnika a Alternator Nie ładuje...


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 grudnia 2021, 20:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 17:39
Posty: 335
model: T4 DIY POP-TOP
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 55 razy
Obstawiam padnięty regulator, to on odpowiada za świecenie kontroli.


_________________
Moja Teczka <57> http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t ... t=nasz+bus


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 grudnia 2021, 21:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Czy przy wymianie regulatora sprawdziłeś w jakim jest stanie komutator alternatora? To że szczotki sprężynują nie znaczy że sięgają do komutatora. Nie wiem jaki masz alternator, ale jak wszystko optycznie jest porządku, to podaj +12V ( bardzo krótko) na D+ w alternatorze. Oczywiście na zapalonym silniku. Jak pojawi się ładowanie, to masz problem z przewodem niebieskim który idzie do altka. Jeżeli dalej nie ładuje to regulator albo altek.
https://t4-wiki.de/wiki/Lichtmaschine


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 grudnia 2021, 23:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
komutator nie wytarty bo już kiedyś był wymieniany, Regulator wymieniony był około pół roku temu na Ori Boscha i do tej pory nie spotkałem się z taką awarią oprócz zużycia szczotek. a kontrolka w nowych zegarach po 2000 roku to przecież Dioda Led więc raczej się nie przepaliła a nie działa w żadnej konfiguracji.
Alternator Bosch 90 Amper
Skoro Plus na niebieskim przewodzie wyzwala ładowanie to jaki impuls (przewód) zapala i gasi gasi kontrolkę ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 grudnia 2021, 00:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 10 października 2017, 17:39
Posty: 335
model: T4 DIY POP-TOP
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 55 razy
Na wyjściu alternatora D+ w momencie gdy alternator nie ładuje jest praktycznie czysta masa dlatego kontrolka (dioda) świeci ponieważ z drugiej strony jest zasilana +12V po stacyjce. Kiedy alternator zaczyna ładować na D+ pojawia się +12V i w ten sposób kontrolka ma z obu stron takie same napięcie i gaśnie.
Aby sprawdzić czy kontrolka jest sprawna wystarczy na włączonym zapłonie zewrzeć przewód D+ do masy (dla bezpieczeństwa można to zrobić przez żaróweczkę 5W) i kontrolka ładowania powinna się zaświecić.


_________________
Moja Teczka <57> http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t ... t=nasz+bus


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 grudnia 2021, 00:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
maxtz wyprzedziłeś mnie ale wrzucę to co skleiłem.
Jeżeli włączysz zapłon kontrolka się zapala. Plus z aku idzie przez stacyjkę - kontrolkę(dioda)-regulator altka zwiera przez elektronikę do masy. Jak altek zacznie działać (następuje ładowanie aku), układ elektroniczny regulatora altka rozłącza kontrolkę od masy. Tak w skrócie. Zrób jak wcześniej napisałem to będziesz wiedział w którą stronę iść. W nowszych modelach jest też przekaźnik prądu wzbudzenia, ale nie wszyscy go mają.
https://t4-wiki.de/wiki/Relais_J516_(Vorerregerstrom)



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: singers1 (środa, 8 grudnia 2021, 08:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 grudnia 2021, 08:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Naprawiłem. Winny był Regulator ze szczotkami, w którym całkowicie padła elektronika stąd zanik kontrolki i ładowania. I mimo, że szczotki prawie nowe bo pół roku temu zmieniany na Oryginalny Boscha to wychodzi na to, że nazwa firmówki ni jak się ma z jakością a produkcja Chińczyków za miskę ryżu jest wszędzie... Kontrolkę ładowania rzeczywiście wzbudza masa w pętli regulatora wracająca niebieskim przewodem. Dziękuję za pomoc i szerokości...


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 grudnia 2021, 10:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Czyli nowy regulator markowy od razu szlag trafił. To pewnie i u mnie jest to samo, kontrolka na zimnie zapala się i gaśnie, czasem zapali się na stałe, pomaga wtedy zgaszenie silnika i ponowne zapalenie. W lato problem nie występuje. A wszystko po kompleksowej regeneracji alternatora. Wszystko nowe.
Rozbierałem ze trzy razy i wszystko wygląda na dobrze poskładane.
To już ręce opadają, skoro nawet markowe produkty nie gwarantują jakości.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 grudnia 2021, 12:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ja już od dobrych kilku lat nie kupuję nic z boscha. Przejechałem się na tej firmie tyle razy że mam jej dosyć. Wolę chińczyka niż boscha robionego w rosji. Kupiłem wiertarkę. Pierwszy otwór, wygięła się ośka. Naprawili ale napisali że ostatni raz naprawiają takie uszkodzenie bo narzędzie zablokowało się w otworze <01> . Inne wiertarki blokują się w otworze i nic się nie dzieje. Ale no cóż, ruska stal , gnotsia nie łamiotsia. Akumulator wysiadł po roku. Drogie wycieraczki siadają szybciej niż kupione w biedronce. Wiertarka akumulatorowa przegrała z Erbaerem. Nie wspomnę o tych nieszczęsnych regulatorach.
Wracając do uszkodzenia to podmień na inny regulator, powinno pomóc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 stycznia 2023, 18:27 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Mam problem z kontrolką ładowania ,nie świeci się wcale, po przekręceniu kluczyka nie zapala się , także po uruchomieniu silnika nie zapala się co mogło by świadczyć o braku ładowania , pełna mobilizacji altek wyjęty i zawieziony do szpeca ,podpięcie do maszyny i tu zaskoczenie alternator daje 14,6 V ,podpowiedzcie co może być przyczyną ? czyżby dioda kontrolka mogła się spalić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2023, 07:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Zapewne tak.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2023, 11:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
A sprawdziłeś woltomierzem czy alternator podaje jakieś napięcie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2023, 16:04 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Na zapalonym silniku nie sprawdzałem , jak pisałem gość założył na maszynę zapioł pasek i na zegarze pokazało 14.6 V nie zauważyłem tylko na jakich obrotach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2023, 22:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
To odpal i sprawdź woltomierzem na klemach. Masz zegar czy obrotomierz? Bo u mnie, jak to w 2.4D, gdy jest zimno to trzeba mocno depnąć, wtedy wstaje obrotomierz i pojawia się napięcie (mam w kabinie woltomierz). Coś się na Forum mówiło że lampka ładowania jest połączona ze wzbudzeniem altka, ale to sprawdzisz najszybciej woltomierzem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 stycznia 2023, 15:42 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Niewiem nie jestem elektrykiem ,ale jeśli na maszynie woltomierz pokazuje 14.6V to zapewne na samochodzie przy uruchomionym silniku tez będzie napięcie, wiec dlaczego po przekręceniu kluczyka. nie zapala się kontrolka ładowania ,bo po uruchomieni jeśli aptek podaje prąd to gaśnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2023, 07:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 marca 2017, 11:55
Posty: 42
model: T4 syncro long
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Prąd wzbudzenia idzie przez kontrolkę ładowania. Jeśli kontrolka jest spalona, to alternator nie wzbudzi się. Czyli na stanowisku kontrolnym może być OK, a w samochodzie nie działa. Taki sam objaw będzie przy uszkodzeniu kabelka idącego z alternatora do kontrolki. Istnieją alternatory, które nie wymagają obwodu wzbudzenia, ale nie w T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 lutego 2023, 12:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Prędzej kabel przerwany wzbudzeniowy niż przepalona dioda w liczniku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB