T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 czerwca 2021, 16:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jak tak to rozkręcaj pod kierownicą obudowę, a wcześniej sprawdź bezpiecznik 14. Pod kierownicą masz kostkę cztero-pinową (kolory przewodów czarny, biały, niebieski i czerwony). Na czarnym powinno być +12V z bezpiecznika . Na niebieskim pojawi się napięcie jak naciśniesz reset. Na białym jak dasz na on. Na czerwonym jak wciśniesz przycisk set. Sprawdź to.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 czerwca 2021, 23:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
OK dzieki za info będę szukał w przyszłym tygodniu , jak będę miał wolne w pracy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 czerwca 2021, 19:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
sprawa wyglądała tak : brak zasilania na włączniku przy kierownicy , bezpiecznik dobry , po drodze na kablu była kostka , kolega ją rozłączył i wpiął do takich zworek , które są nad skrzynką bezpieczników , pojawiło się zasilanie i to z bezpiecznika nr 14 , dalej w sterowniku tym pod kratką wentylacyjną pojawiło się zasilanie , przy wciskaniu klawisza na on i na off , niestety tempomat dalej nie działa , sterownik , wyjęty do przelutowania , zobaczymy czy coś to da.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 czerwca 2021, 15:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Wyłącznikiem on załączasz go, ale aktywujesz puźniej przyciskiem z boku. Wzależności przy jakiej prędkości aktywowałeś tempomat taką on utrzymuje do momentu wciśnięcia hamulca lub wyłączenia tempomatu przycikiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 czerwca 2021, 00:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
tempomat nie działa , po klikaniu przycisków daje prąd na piny w sterowniku , może sterownik "uwalony" , zobaczę czy przelutowanie pomoże


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 czerwca 2021, 07:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
A vcds-em go w ogóle aktywowałeś?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 czerwca 2021, 08:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Tego typu tempomatu nie aktywujesz komputerem. On nie jest podłączony do linii diagnostycznej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 czerwca 2021, 23:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
Prąd pociągnięty "na lewo" , sterownik zasilony , mostkując w środku sterownika pompka działa (gaz schodzi , obroty wzrastają) , ale podczas jazdy dalej nie działa (część sterownika przelutowana)
czy może wiesz jak tempomat reguluje prędkość samochodu (od czego bierze sygnał) , bo podobno z schematu nic nie wynika - tak twierdzi "mój mechanik"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 czerwca 2021, 15:42 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Tempomat bierze sygnał z czujnika "Halla" .
Czujnik ten jest dla aut z manualnym pedałem przyspieszenia zamontowany w liczniku na tyle, albo dla aut z pedałem przyspieszenia elektrycznym, zamontowany przy skrzynce biegów - jest to wyjście sygnału prędkości ze skrzyni (załącznik).

Z tego samego czujnika korzysta originalne radio Gamma / Delta itp, dla funkcji GALA. (rozwiązanie stosowane już od 85r w VW.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 czerwca 2021, 17:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
dzięki za info


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 czerwca 2021, 21:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Dokładnie jak napisał kolega MAZZY137. Dodam tylko że sygnał ten podawany jest przewodem niebiesko-białym. Poszukam tego artykułu o przelutowaniu zimnych lutach w sterowniku, to podrzucę.

Mówisz i masz https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=8663&p=141746&hilit=tempomat#p141746
Tak myślałem że kiedyś wrzucałem na forum ten link.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 lipca 2021, 02:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
dzięki za linka , w piątek dalej będziemy walczyć


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 lipca 2021, 12:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
MAZZY137 napisał(a):
Tempomat bierze sygnał z czujnika "Halla" .
Czujnik ten jest dla aut z manualnym pedałem przyspieszenia zamontowany w liczniku na tyle (...)

czy ma ktoś wiedzę jak pobrać sygnał z tego czujnika?
Fabrycznie służy do pogłaśniania radia wraz ze wzrostem prędkości czyli ryku silnika. Chciałbym ten sygnał pobrać do tempomatu


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 lipca 2021, 09:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
Najprościej z kostki radia :D
Ewentualnie ze skrzynki bezpieczników, jeżeli masz te złącza
https://t4-wiki.de/wiki/Leitungsverteiler
lub szukać jej w kostce U2 lub W
https://t4-wiki.de/wiki/Mehrfachstecker


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 lipca 2021, 17:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Z tego co wiem to były dwa enkodery. Jeden na sygnał 9V z częstotliwością 7 impulsów na obrót koła, a drugi 4 impulsy na obrót koła. Jeśli się mylę to poprawcie. Na razie spotkałem się tylko z tym 7 impulsów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 lipca 2021, 16:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
A nie jest problemem że zmieniłem automat na manual i na liczniku świeci "R" że jadę do tyłu , nie trzeba przekodować licznika ? , ,bo tempomat mimo przelutowania dalej nie działa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 lipca 2021, 19:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ten tempomat w ogóle się nie komunikuje ze skrzynią. Posprawdzaj wszystkie kable, czy mają przejście. Także czy dochodzi sygnał obrotów na biało niebieskim.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 lipca 2021, 22:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
tak prąd przechodzi biało niebieskim , ba jak mechanik zmostkował w środku sterownika , do gaz normalnie samoczynnie schodzi aż do podłogi a mógł bym prosić do ciebie telefon na priv , bo jak będzie miał czas mój mechanik to bym zadzwonił .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lipca 2021, 23:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
kupiłem inny sterownik , tempomat nadal nie działa , sterownik w 3 punktach poszedł do przelutowania , w piątek ostatnia nadzieja , że do Chorwacji pojadę na tempomacie ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 września 2021, 00:52 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 31 grudnia 2015, 01:35
Posty: 294
Lokalizacja: Katowice
model: MULTIVAN
silnik: 2,8 VR 6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 32 razy
auto wróciło od elektryka , (nie było zasilania w manetce i w tempomacie) , elektryk to zrobił , ale tempomat nadal nie działa , elektryk twierdzi że prawdopodobnie sterowniki (oby dwa) są zepsute (kolego oby dwa) całe przelutował , już nie mam siły , i pomysłów :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 88 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB