T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 października 2019, 19:13 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Mam takowe blaszki,ale tylko dwie.A przydały by się cztery na jedną szybę,wtedy było by dobrze.
Przerabiałem temat w poprzednim multiwanie,jak założyłem cztery blaszki na jedną szybę,to było ok.
Ale nie było wtedy blaszek na drugą.
Producenci dają z mało tych blaszek w zestawie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 lutego 2020, 23:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 maja 2016, 22:04
Posty: 14
model: t4
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie ,czy jest dużo roboty przerobić i co potrzebuję żeby przerobić korbotronic na elektryczne szyby ?Transporter 2,5 1999 rok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 lutego 2020, 17:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 21:42
Posty: 119
Lokalizacja: Oświęcm
model: T4
silnik: 2,5TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
rychu 1 napisał(a):
Panowie ,czy jest dużo roboty przerobić i co potrzebuję żeby przerobić korbotronic na elektryczne szyby ?Transporter 2,5 1999 rok.



Tu masz wszystko opisane ,sam jakiś czas temu z pomocą kolegi montowałem u siebie


viewtopic.php?f=13&t=868&p=65853&hilit=montaz+podnosnik%C3%B3w+szyb#p65853


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 lutego 2020, 22:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 maja 2016, 22:04
Posty: 14
model: t4
silnik: 2500

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lutego 2021, 13:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 lutego 2019, 13:08
Posty: 4
model: t4
silnik: 1.9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich na forum. Jestem tu nowy ale od 2 lat śledzę wątki i dużo mi pomogliście czytając różne tematy za co serdecznie dziękuję ;)
Mój problem z szybami jest nagły. Co dzień otwieram okno "palę fajki" i po przyjeździe do pracy zamykam. Wczoraj już nie mogłem otworzyć okna :( Ani lewe ani prawe nie reaguje. Podświetlenie w przyciskach jest ale nic nie działa:(
Auto 2000r 1.9 td.
Przełączniki odpiąłem i mają przejścia... W żadnej z pozycji silniki nie reagują.
W mojej instalacji przekażniki zintegrowane z silnikami (nie słyszę klikania przekaźnika).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 lutego 2021, 11:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
Podświetlenie to osobny obwód. Musisz sprawdzić instalację. Często przerywają się kable w osłonie między drzwiami, a budą. To też do sprawdzenia.
Schematy dla szyb:
https://t4-wiki.de/wiki/Fensterheber#Sc ... _Anschluss



Za ten wpis autor Micky podziękował: speedeecat (sobota, 13 marca 2021, 07:51)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 lutego 2021, 22:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 lutego 2019, 13:08
Posty: 4
model: t4
silnik: 1.9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Kable były całe w przelotce. Padł bezpiecznik który dołożył elektryk i ukrył go w gąszczu kabli za skrzynką bezpieczników.
Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Pozdrawiam ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 marca 2021, 21:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Witam szanownych kolegów, Pojawił mi się dziwny objaw w sterowaniu szybą kierowcy. Otusz naciśnięcie przycisku czy w górę czy w dół powoduje ruch szyby o około 3 cm i stop. Więc aby zupełnie otworzyć lub zamknąć muszę powtarzać ten cykl wielokrotnie, przy przytrzymaniu przycisku jest dokładnie tak samo, około trzy cm i staje. Tak jak kiedyś przytrzymanie przycisku dłużej powodowało otwarcie lub zamknięcie w jednym szybkim cyklu a krótkie naciśnięcie powodowało skok o kilka cm, to teraz po każdym wciśnięciu szyba robi malutki ruch i staje. Szyba pasażera działa jak powinna. Przejrzałem ciągłość przewodów od kostek w drzwiach aż za przelotkę za skrzynką bezpiecznikową, Sprawdziłem prowadnicę i wykluczyłem jakiekolwiek blokowanie szyby na torze jej ruchu, linka siłownika gładka i z odpowiednim naprężeniem, robiłem nawet test na odkręconej szybie od napędu i siłownik zachowuje się tak samo po każdym naciśnięciu przycisku długo czy impulsowo siłownik robi krótki ruch i staje, jak ponownie wciskam to znowu taki sam cykl, czyli żeby zupełnie zamknąć czy otworzyć musze powtarzać ten cykl około dziesięć razy. Wiem też, że jedną z funkcji sterownika w silniczku szyb jest zatrzymanie szyby a nawet cofnięcie jak napotka przeszkodę ale u mnie szyba i prowadnica chodzi swobodnie. Co może być powodem takiej dewiacji w sterowaniu szybą ?


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 marca 2021, 07:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 lutego 2019, 13:08
Posty: 4
model: t4
silnik: 1.9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Może zdjęcie klem na parę m8nut pomoże? U mnie gdy szyba od kierowcy otwierała się tylko do połowy właśnie to pomogło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 marca 2021, 14:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Zobacz czy chodzi równo w poziomie. Jak skantuje to rozłączy ją zabezpieczenie przed przeciążeniem. Podnieś do połowy i spróbuj ręką przesunąć szybę do przodu i do tyłu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 marca 2021, 15:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Szyba chodzi równo i nie ma przeszkód tak jak pisałem, sprawdzałem zachowanie silniczka i sterownika na odkręconej szybie od napędu i zachowuje się tak samo przesuwa linkę cyklicznie o kilka cm. i staje i żeby zamknąć czy otworzyć trzeba powtarzać te krótkie cykle. A otwieranie i zamykanie w jednym cyklu przy dłuższym przytrzymaniu włącznika też nie działa i wykonuje tylko taki sam krótki skok i zatrzymuje się...


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 marca 2021, 17:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
A styki we włączniku?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 marca 2021, 22:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
styki w porządku, sprawdzone miernikiem i powodują reakcję ruchu szyby i w górę i w dół tylko na bardzo krótki cykl


_________________
Nie jeździj szybciej, niż Twój Anioł stróż potrafi latać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 marca 2021, 09:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
Naprawiłem <victory>
Rozebrałem sterownik zintegrowany z silniczkiem i było tam kilka zimnych niepewnych lutów na płytce. Przy okazji zmieniłem szczotki, bo już prawie się kończyły. Złożyłem i zamontowałem. Trzeba było zrobić Pełny Reset pamięci sterownika przez wyciągnięcie Bezpiecznika Termicznego S43 na kilka minut ( znajduje się u góry listwy bezpiecznikowej) Bo w przypadku problemów z zasilaniem (także przy odłączaniu akumulatora ) lub w przypadku nieostrożnej obsługi wyłącznika przy aktywnym zabezpieczeniu przed przytrzaśnięciem funkcja automatycznego opuszczenia czy zamykania w jednym cyklu może zostać wyłączona przez sterownik ( i wówczas szyba może nie działać prawidłowo, nie domykać lub nie otwierać do pozycji skrajnych ) i trzeba resetować przez zupełne otwarcie i zamknięcie szyb a jak to nie pomoże to właśnie odciąć plus na kilka minut na sterownikach przez wyjęcie bezpiecznika termicznego S43.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 marca 2021, 17:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
singers1 napisał(a):
... trzeba resetować przez zupełne otwarcie i zamknięcie szyb a jak to nie pomoże to właśnie odciąć plus na kilka minut na sterownikach przez wyjęcie bezpiecznika termicznego S43.


A to nie można zresetować przez odłączenie akumulatora na kilka minut?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 marca 2021, 18:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak najbardziej tak robiłem i działało :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 marca 2021, 00:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 11:50
Posty: 79
Lokalizacja: Olsztyn
model: VW T4
silnik: 2,5 TDI, AJT

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 6 razy
" A to nie można zresetować przez odłączenie akumulatora na kilka minut? "

Oczywiście, że można, to przecież logiczne ale ja osobiście nie lubię odłączać Akumulatora jak nie jest to konieczne, bo resetują się ustawienia innych Urządzeń, stacji radiowych, korektora, licznika dziennego, zegara itp. Poza tym, warto wiedzieć który obwód i bezpiecznik odpowiada za zasilanie podnośników szyb - a nie ma go w opisie podstawowym listwy bezpiecznikowej...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 marca 2021, 06:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
OK, dziękuję za wyjaśnienie. <hi>


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 listopada 2021, 22:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 3 maja 2014, 19:29
Posty: 2
model: Multivan
silnik: VR 2.8

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

Koledzy błagam pomóżcie, bo mnie szlak jasny zaraz trafi. W multi szyba kierowcy zaczęła skokowo działać tak jak u kolegi @singers1. Dodatkowo zauważyłem że przycisk jak by odwrotnie reaguje naciskam w dół, szyba w górę, podnoszę przycisk w górę, szyba w dół. Próbowałem resetować przez wyjęcie bezpiecznika jak i również przez odłączenie aku na ładnych kilka godzin nic nie pomaga dodatowo po takiej operacji zauważyłem ze szyba pasażera dalej "pamięta" swoje pozycje i nie trzeba jej programować.
Jak zresetować skutecznie te sterowniki szyb jest ktoś tak miły i może mi pomóc
Ewentualnie mógł bym prosić o rozpisanie poszczególnych kabli:
Czerwony stały +
brązowy stały -
czarno niebieski + po stacyjce
zielono biały sterowanie plus do góry minus w dół
czerwony cienki ???
czarny cienki???
brązowo biały???
Jak uruchomić taki silnik na biurku zasilaczem lab czy poza plusem, minusem, oraz plusem ze stacyjki oraz zielono biały do plusa lub minusa potrzeba czegoś jeszcze???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 listopada 2021, 12:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Skoro chcesz sprawdzić silnik na stole, to znaczy że masz pojęcie o elektryce i umiesz czytać schematy. U góry w linku masz schemat układu szyb. Wybierz odpowiedni do twojego rocznika i sprawa jasna. Przecież tam niema krańcówek, silnik wyłącza się gdy zwiększa się prąd pobierany. Zwiększysz obciążenie silnika i powinien się rozłączyć. Dla elektryka większej filozofii niema.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB