T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2019, 18:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 kwietnia 2019, 22:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
.
Dzień Dobry,
Wszedłem do kanału i zobaczyłem pod autem, że chyba kabel się utlenił i odłączył. Usytuowany jest za przednim zderzakiem pod chłodnicami.
Załącznik:
pod_chlodnica_.jpg

(przepraszam za jakość zdjęcia, ale mamy ograniczenie do 110 kB)

Proszę o informację do czego służą te oporniki.
Czy można tak jeździć? Czy lepiej to poprawić?
Widać, że to dawno temu musiało się porobić.

Jeżeli trzeba zrobić to proszę o radę jak. Czyli gdzie ten kabelek podłączyć.
A może jest to z jakiegoś ważnego powodu celowo odłączone? Nie wiem.

Pozdrawiam fanów zacnego auta T4 . Chyba nas coraz mniej bo u mnie T4 to już rzadki widok. Mnie jakoś jeszcze służy z powodzeniem. Wprawdzie jako auto dodatkowe, ale cały czas na chodzie.

(ps. Wczoraj żona zabrała mnie do salonu na ul. Sekundową. Zachęcali mnie do T6 California. To musiała być trochę intryga, bo od razu podeszła do tego auta, a handlarz jakby wiedział o co chodzi. Też piękne to autko, ale popatrzyłem przez szybę na mojego Multivana i pomyślałem, że ja na razie zostanę z moim starym sprawdzonym przyjacielem. Żona niezadowolona. Jak sobie weźmie to cudo to chyba mnie nim nie przewiezie).


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 kwietnia 2019, 22:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 marca 2011, 22:26
Posty: 76
Lokalizacja: Warszawa
model: t4 multivan
silnik: 1.9 tdi

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 5 razy
Jeśli się nie mylę są to oporniki do wentylatorów chłodnicy . Kabelek należy podłączyć z lewej strony opornika , analogicznie jak przy drugim.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 kwietnia 2019, 22:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1157
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 99 razy
viewtopic.php?f=8&t=13571&p=172003
https://t4-wiki.de/wiki/Vorwiderstand


_________________
Pasożyt zlotowy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 kwietnia 2019, 23:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
.
grzesiex napisał(a):
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=8&t=13571&p=172003
https://t4-wiki.de/wiki/Vorwiderstand

zychu88 napisał(a):
Jeśli się nie mylę są to oporniki do wentylatorów chłodnicy . Kabelek należy podłączyć z lewej strony opornika , analogicznie jak przy drugim.

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

Chciałbym jednak zanim to połączę dowiedzieć się od kogoś. Dlaczego podczas eksploatacji, nie odczuwałem, że tam jest przerwa w obwodzie?

Czy zauważę jakąś różnicę po podłączeniu tego kabelka?

Szacunek dla znawców klasy samej w sobie T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 kwietnia 2019, 23:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2478
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 169 razy
Pomógł: 91 razy
W T4 oporniki drutowe, zwane też opornicami zapewniają wolniejsze biegi wentylatorów. Najszybsze biegi są pędzone bezpośrednio z 12V. Urwany jest przewód od jednego wiatraka, czyli drugi pewnie działa prawidłowo i nadrabia za ten uszkodzony



Za ten wpis autor Adampio podziękował: t4vw (piątek, 12 kwietnia 2019, 11:37)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 kwietnia 2019, 23:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
.
Adampio napisał(a):
W T4 oporniki drutowe, zwane też opornicami zapewniają wolniejsze biegi wentylatorów. Najszybsze biegi są pędzone bezpośrednio z 12V. Urwany jest przewód od jednego wiatraka, czyli drugi pewnie działa prawidłowo i nadrabia za ten uszkodzony

Nie mam schematu gdzie pracują te opornice, więc zapytam. Czy jest możliwe inaczej niż kolega napisał, że:
wiatrak od tej urwanej opornicy pracuje teraz cały czas na maksymalnych obrotach bezpośrednio 12V.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 kwietnia 2019, 01:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2478
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 169 razy
Pomógł: 91 razy
Ja mam opornice dopiero od ostatniej środy wiec niestety nie wyjaśnię szczegółow bo nie ja je zakladałem. Natpmiast o mechaniźmie przełączania biegów wiatrakowych bezopornicowym może Kolega przeczytać w moim wątku temu poświeconym, bo kupilem busa nieswiadomie z zblokowanymi oboma wiatrakami i musialem sprawe rozeznać.
Najprosciej sprawdzić swoj rocznik i silnik na wybranym schemacie z www.t4-wiki.de
Przy braku znajomości jezyka Goethego naprościej lecieć translatorem Gugla DE-->EN


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 kwietnia 2019, 04:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
.
Kolego Adampio mam do Ciebie prośbę, podrzuć mi link do swojego wątku:
o mechaniźmie przełączania biegów wiatrakowych bezopornicowym.
Wszedłem na Twoje posty, ale taki ich urodzaj, że ja nie jestem w stanie znaleźć akurat tego co trzeba.
Tylko mnie już nie zbesztaj za bardzo za tę prośbę <sarkastyk> .

Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 kwietnia 2019, 05:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2063
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 155 razy
Pomógł: 133 razy
Znane są przypadki pożarów aut od urwanych przewodów tych opornic


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: t4vw (piątek, 12 kwietnia 2019, 11:38)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 kwietnia 2019, 12:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2478
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 169 razy
Pomógł: 91 razy
@t4vw:
viewtopic.php?f=8&t=9167&hilit=wentylatory
z zalinkowanego wątku wynika, że opornice są związane z istnieniem klimatyzacji, co potwierdza pośrednio także ten link:
[url]https://t4-wiki.de/wiki/Kühlerlüfter[/url]



Za ten wpis autor Adampio podziękował: t4vw (piątek, 12 kwietnia 2019, 13:49)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 kwietnia 2019, 13:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
.
Adampio dzięki za link. Dowiedziałem się wreszcie, jak działają te oporniki. Biorę się za przymocowanie kabelka.

Celnie napisałeś o manualach, że ich użycie to najczęściej ostateczna ostateczność.

Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 kwietnia 2019, 18:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 902
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 65 razy
Najlepiej przyspawać ten kabelek TIGiem, ja u siebie tak robiłem i działa. Podłączenie na kostkę lub lutowanie na dłuższą metę nic nie da. Po dłuższej eksploatacji przegrzeje się i może doprowadzić do zapalenia się auta. Poszedł Ci lewy opornik tz, że nie chodzi lewy wentylator na 1 lub 2 biegu. Zimą tego nie odczujesz, latem tak, jak będzie gorąco. Jeżeli w t4 masz klimę to gdy ją włączysz to startuje od razu tylko prawy wentylator. Reszta załącza się normalnie jak temperatura wzrasta. Uszkodzony ten opornik nie doprowadzi do uszkodzenia silnika, bo i tak przy osiągnięciu odpowiedniej temperatury załączy się trzeci bieg wentylatora i schłodzi płyn. Co znaczy że nie powinien być naprawiony w najbliższym czasie. Schematów ich podłączenia na forum jest pełno.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: t4vw (piątek, 12 kwietnia 2019, 19:10)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 kwietnia 2019, 19:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 04:04
Posty: 60
Lokalizacja: Warszawa
model: T4
silnik: 2.5 diesel

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
.
bigos1966 napisał(a):
Najlepiej przyspawać ten kabelek TIGiem, ja u siebie tak robiłem i działa. Podłączenie na kostkę lub lutowanie na dłuższą metę nic nie da. Po dłuższej eksploatacji przegrzeje się i może doprowadzić do zapalenia się auta. Poszedł Ci lewy opornik tz, że nie chodzi lewy wentylator na 1 lub 2 biegu. Zimą tego nie odczujesz, latem tak, jak będzie gorąco. Jeżeli w t4 masz klimę to gdy ją włączysz to startuje od razu tylko prawy wentylator. Reszta załącza się normalnie jak temperatura wzrasta. Uszkodzony ten opornik nie doprowadzi do uszkodzenia silnika, bo i tak przy osiągnięciu odpowiedniej temperatury załączy się trzeci bieg wentylatora i schłodzi płyn. Co znaczy że nie powinien być naprawiony w najbliższym czasie. Schematów ich podłączenia na forum jest pełno.

Bardzo ważne informacje. Dziękuję Ci bigos1966 .

Napisz proszę jaki drut wziąć do tego przyspawania. Nigdy nie spawałem TIG-iem przewodów.

Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 kwietnia 2019, 21:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 902
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 65 razy
Zwykłym drutem pospawasz, tylko elektroda cienka 1 i prąd 20A. Próbowałem twardym lutem ale nie trzymało.
To nie są zwykłe przewody miedziane, tylko druty oporowe. Dlatego jest mały problem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 kwietnia 2019, 21:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2063
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 155 razy
Pomógł: 133 razy
Ja to kiedyś przylutowałem w polowych warunkach zwykłą cyną i trzyma ze dwa lata już


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 kwietnia 2019, 22:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 902
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 65 razy
Dziwne, bo one się mocno nagrzewają. Na początku założyłem zwykłą kostkę, też trzymało ale po paru miesiącach jak zajrzałem była mocno stopiona. Zależy też jakiej mocy mamy wentylatory i jakim są stanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 kwietnia 2019, 07:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2063
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 155 razy
Pomógł: 133 razy
Kenobi był świadkiem.
Z tego co pamiętam ten przewód to linka (nie drut) - tyle, że mocno utleniony (zielony) i trzeba było to dobrze wytrawiać, aby się chciało lutować.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 kwietnia 2019, 09:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 902
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 65 razy
To mówimy chyba o innym oporniku. Opornica typu jeż jest wykonana z dwóch rożnych drutów oporowych. Inny do pierwszego biegu a inny do drugiego. Wiem bo próbowałem reanimować pierwszą awarię. Kupiłem odpowiedni drut i właśnie był problem z przylutowaniem, nie miałem wtedy TIGa. Musiałem kupić oryginalny. Po jakimś czasie, przy ściąganiu osłony mechanik uszkodził mi połączenie. Wtedy już miałem Tiga i udało się.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 kwietnia 2019, 09:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10997
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 276 razy
Pomógł: 711 razy
Mowa o zgrzanym kablu idącym już potem do kostki :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 kwietnia 2019, 10:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 902
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 65 razy
Sorry rzeczywiście, ale i tak uważam że przy takim dużym obciążeniu prądowym powinien być połączony inną metodą niż lut miękki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB