T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

LPG
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=7&t=935
Strona 4 z 8

Autor:  chemik211 [ wtorek, 17 maja 2011, 22:17 ]
Tytuł:  Re: LPG

Kolektor musi być zdejmowany do prawidłowego nawiercenia kolektora , na aucie się nie da go prawidłowo nawiercić, do tego opiłki w silniku jakoś bym nie chciał mieć, co do butli to się krzywią bo nie wiedzą że trzeba przerobić podłogę, co do BRC to go nie polecam szkoda pieniędzy wydawać, a na rynek niemiecki nie patrz bo tam jest całkiem inaczej, ludzie są mniej wymagający

Autor:  tas [ sobota, 4 czerwca 2011, 22:41 ]
Tytuł:  Re: LPG

Witam,

Jestem w końcu po montażu instalacji gazowej (Stag 300+, reduktor Gurtner, wtryskiwacze Hana, butla Stako 95l). Na razie zrobiłem kilkanaście kilometrów i jeszcze nic się nie popsuło, oby tak dalej :)

Jedyne co jest do zrobienia, to osłona radiacyjna pomiędzy tłumikiem i butlą (taka z blachy aluminiowej niestety rezonowała, muszę poszukać czegoś innego - macie jakieś koncepcje?).

Poniżej kilka fotek po montażu:

http://zapodaj.net/afcc410cf7c2.jpg.html
http://zapodaj.net/29e02f3cfc1c.jpg.html
http://zapodaj.net/0ca20a30800d.jpg.html
http://zapodaj.net/a3c71d5fe0ff.jpg.html

pozdrawiam

Autor:  pacark [ niedziela, 5 czerwca 2011, 19:52 ]
Tytuł:  Re: LPG

butle mogli założyć wielozaworem na godzinę 16.30, lub ostatecznie na 15.00
komputer lepiej jak jest wtyczką do dołu i spokojnie mieści się obok ecu pb
jeśli zdejmowali kolektor to pewnie nawierty ok
jaki kolor Hany? ustawiali lpg na drodze czy puścili tylko kalibrację?

Autor:  tas [ poniedziałek, 6 czerwca 2011, 17:43 ]
Tytuł:  Re: LPG

A jakie ma znaczenie ten kierunek montaż butli i sterownika?
Kolektor był zdejmowany, ale tylko ze względu na moje wyraźne życzenie i za dodatkową opłatą.
Co do koloru wtrysków, to nawet nie wiem, gazownik stwierdził to wcześniej, że sam dobierze odpowiednie tej marki.
Kalibracja na drodze była (podobno). Po 1000 km ma być dodatkowa regulacja.

Zrobiłem na razie tylko ok. 100 km i:
1. Butli nie dało się do pełna zatankować, weszło ok. 65l (podobno zbiornik był wypełniony ciśnieniem i przy pierwszym tankowaniu to normalne - mam wyjeździć zbiornik do końca i dopiero zatankuję do pełna?).
2. Auto bardzo szybko przełącza się na gaz - ustawione jest przełączanie przy 30 stopniach (pewnie to kwestia obecnych temperatur - łapie ciepło z otoczenia, ale nawet po nocnym postoju i porannym odpaleniu (co prawda na słońcu) auto na benzynie pracowało tylko kilkanaście sekund). Czy praca na gazie na de facto zimnym silniku niczym nie grozi?
3. Tuż po porannym odpaleniu zapaliła się czerwona kontrolka o niskim poziomie płynu chłodniczego i rzeczywiście do minimum brakowało ze 2cm. Od razu dolałem i potem było już ok (zobaczymy, czy tylko trochę ubyło przy montażu, czy jest wyciek).

Poza tym na razie nie mam uwag, pracuje równo, moc jest, tylko zobaczymy ile pali bigsmile

pozdrawiam

Autor:  pacark [ wtorek, 7 czerwca 2011, 11:58 ]
Tytuł:  Re: LPG

jak w butli wielozawór jest zamontowany z tyłu, nie ma problemów z wcześniejszym przełączaniem się na PB podczas małej ilości lpg w zbiorniku
wtyczka w Twoim sterowniku LPG jest idealnie ustawiona pod wiatr i narażona na zamoczenie podczas jazdy w deszcz

Autor:  DERYL [ wtorek, 7 czerwca 2011, 23:06 ]
Tytuł:  JAKA INSTALACJA LPG DO T4 2,5

Witam wszystkich !!!
Właśnie zakupiłem VW T4 2,5 BENZYNA Z 2001r. chciałbym zamontować instalację gazową tylko nie wiem czy jest
sens wydawać minimum 2800zł na sekwencję czy też zamontować instalację zwykłą.
Ostatnio miałem sekwencję BRC zamontowaną w AUDI A6 i nie zauważyłem większych różnic w porównaniu ze zwykłą
instalacją ,ale w tym modelu przed filtrem jest przepływomierz i nie wiem czy w momencie cofki gazu nie uszkodzi go.
Mam gorącą prośbę do wszystkich o fachową poradę co do instalacji LPG w tym modelu.

Pozdrawiam
Deryl

Autor:  pacark [ środa, 8 czerwca 2011, 10:23 ]
Tytuł:  Re: JAKA INSTALACJA LPG DO T4 2,5

po pierwsze primo: do tego silnika tylko sekwencja
po drugie primo: za 2800 nie założysz dobrej sekwencji do 5cyl silnika ja bym liczył ok 3.5kpln
po trzecie primo: jest już na forum trochę info na temat lpg, poczytaj i ew zapytaj o szczegóły w odpowiednich tematach

kol. ronin zapytał w innym wątku którego nie chciałem zaśmiecać

ronin36 napisał(a):
Napisz co i jak, hany masz zamontowane na szynie czy każdy z osobna?


hany zamontowałem sobie sam na szynach połaczonych szeregowo, zamiast 6-tego wtrysku wcisnięty jest termistor do odczytu temp gazu (szybszy odczyt temp.), gaz podałem do szyn z dwuch stron, troche to kiepsko wygląda, ale działa doskonale, jakbym miał czas i warsztat schowałbym to jak chemik w kolektor i byłoby widać tylko reduktor, przed zimą węże gazowe ocieplę żeby nie chłodziły sie za bardzo od pędu powietrza, fotkę instalacji mojej konstrukcji niedługo wrzucę xd

Autor:  foetus69 [ niedziela, 18 listopada 2012, 21:13 ]
Tytuł:  Re: LPG

Witajcie

Nie widzę zdjęć tych zbiorników pod próg, czy ktoś z was ma ten patent i jakieś zdjęcia mógłby wrzucić.

Z góry dzięki

Autor:  chemik211 [ poniedziałek, 19 listopada 2012, 00:03 ]
Tytuł:  Re: LPG

Masz do wyboru w miejsce koła zapasowego 100-108l lpg i dodatkowo wzdłuż auta zbiornik 20l lpg tylko że ten mały zbiornik nie do zdobycia wszystkie idą na niemcy

Autor:  foetus69 [ poniedziałek, 19 listopada 2012, 00:11 ]
Tytuł:  Re: LPG

ale te małe to razy dwa, po jednym na stronę czy jak?

Autor:  chemik211 [ poniedziałek, 19 listopada 2012, 01:06 ]
Tytuł:  Re: LPG

Tylko jeden mały -na auto

Autor:  foetus69 [ poniedziałek, 19 listopada 2012, 12:34 ]
Tytuł:  Re: LPG

Dzięki chemik

Pozdrawiam

Autor:  Doka_so [ czwartek, 17 stycznia 2013, 23:10 ]
Tytuł:  Re: LPG

Mam pytanie, czy w wersji syncro, jest możliwość wrzucenia gdzieś zbiornika pod samochód? Sporo komplikuje tutaj przeniesienie napędu?

Autor:  chemik211 [ czwartek, 17 stycznia 2013, 23:42 ]
Tytuł:  Re: LPG

Tak mały zbiornik 20l choć ostatnio rozmawiałem z gościem i jakieś 30l lpg (24l)wchodzi podobno

Autor:  maki1000 [ piątek, 13 czerwca 2014, 09:55 ]
Tytuł:  Re: LPG

Witam

Ostatnio stałem się właścicielem t4 multivan 95r 2.5e w automacie, więc odświerzę temat gazu. Panowie czy cośsię zmieniło w temacie gazowania tego silnika? W Rzeszowie za staga z wtryskami hany cena instalacji to jakieś 3200zł u dobrego gazownika. Butla 95l w miejsce koła, nie pamiętam tylko o jakim mówił reduktorze.

Autor:  chemik211 [ sobota, 14 czerwca 2014, 22:43 ]
Tytuł:  Re: LPG

Nic się nie zmieniło czyli Landirenzo Omegas czarne wtryski Med i reduktor ig1 magg

Autor:  bigos1966 [ wtorek, 1 grudnia 2015, 11:39 ]
Tytuł:  Re: LPG

Witam wszystkich
Panowie mam kilka pytań odnośnie butli gazowej. Denerwuje już mnie moja 42-jka. Chciałbym dołożyć jeszcze jedną zamiast koła zapasowego. Czy dwie butle to legalne i nie ma problemu z przeglądem technicznym. Drugie pytanie to czy montując butlę 92l lub 103l zamiast koła zap. wycinając te blachy, nie osłabiamy konstrukcji?. Trzecie to jaki powinien być minimalny prześwit między butlą a drogą . I ostatnie to średni koszt montażu takiej butli.

Autor:  chemik211 [ wtorek, 1 grudnia 2015, 18:50 ]
Tytuł:  Re: LPG

Belki wyciąłem u siebie przy butli 71l więc spokojnie, co do dwóch zbiorników tak jest to legalne ,przy czym potrzeba specjalne trójniki jeśli butle sa na różnej wysokości , chyba że w bagażniku dwie tak miałem wcześniej 2x65l to w tedy zwykłe trójniki

Autor:  bigos1966 [ czwartek, 3 grudnia 2015, 10:32 ]
Tytuł:  Re: LPG

Dzięki Chemik211, a co z prześwitem. Jaki powinien być minimalny prześwit między zbiornikiem a ulicą, żeby przeszedł przegląd.

Autor:  chemik211 [ czwartek, 3 grudnia 2015, 22:15 ]
Tytuł:  Re: LPG

Butla 108l pod autem jak jest to nie ma problemu ile to jest to nie pamiętam

Strona 4 z 8 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/