T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 06:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 października 2010, 20:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich
Jestem nowym na forum . Od soboty mam nową T4 tz. 1997r 2,8 VR6 Caravella . Kupiłem od gościa który zakupiłją w Polskim salonie , jeżdził okazyjnie bo ma 192000 przebiegu , a po trzynastu latach mi udało się odkupić . Fart wszystko naprawiał na orginalnych częściach . Wygląda jak nowa z salonu wewnątrz ma na wykładzinie jeszcze folie w bagażniku . To moja 3 T4 traf chciał pierwsz była 2,0 benz, druga 2,5 benz automat , a trzecia 2,8 benz automat . Moje pytanie to jaki mam załozyć gaz żeby jeżdziła jak na benzynie . Nie chce zepsuć takiego auta jakaś kiszką . Czy moze mi ktos podpowie? Czy moze ktoś wie jak kształtuje sie spalanie w takim aucie? Pozdrawiam Rafał <02>


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Ostatnio edytowano środa, 27 października 2010, 23:17 przez Rafalsto, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 października 2010, 21:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
witaj po moich doświadczeniach z gazem mogę z czystym sumieniem polecić
sekwencje 3generacji zadnych innych wynalazków .


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie



Za ten wpis autor andrewa1 podziękował: Rafalsto (sobota, 7 maja 2011, 22:03)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 października 2010, 22:29 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za odzew . Chodzi mi o jaką czyli BRC czy Lovato itp , która najlepiej sięnadaje do mojego silnika?

Dziś dotarłem do goscia , który ma mi założyć gaz .Dostałem namiary od znajomego .Podobno SUPER MECHANIOR - powiedział że zmontuje mi zestaw taki , żeby grał jak najlepiej . Jak odbiorę autko to opiszę i wstawię fotki. Pozdawiam

edytuj posty kolego a nie piszesz jeden pod drugim


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 października 2010, 23:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
Lovato teraz tez będę taką zakładal do swojego 2.0l


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 października 2010, 08:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Moja najstarsza t4 2,0l jezdziła na gazie super a gośc który kupił ode mnie jeżdzi do dziś i bardzo sobie chwali .Wczoraj wieczorem odprowadziłem autko do warsztatu . na pierwszy rzut oka to słabo wyglądało ale gościu wie co mówi i co robi . Warsztat ma w przebudowie ze starych budynków ale ma fach w ręku -chyba zobaczymy jak odbiorę. Pozdrowionka


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 października 2010, 12:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
IV gen to jest sekwencja
jesli chodzi o instalkę to nie daj sie namówić na nic taniego, co do lovato to po lekturze lpg forum odpusc sobie
BRC może być, tylko ważne jest jeszcze dobranie reduktora i wtrysków
po swoich doświadczeniach z sekwencja, znajomości rynku i lekturze lpgforum.pl jesli do takiego VR6 miałbym załozyć konkretną instalacje lpg to minimum założyłbym:
elektronika Stag 300plus
Wtryskiwacze HANA H2000 lub Matrix HS lub ew. taniej MagicJet (wszystkie pojedyńcze montowane jak najbliżej wkrętek od kolektora na równych wężykach)
Reduktor Magic III lub 2x ZavoliZetaN

jeśli chciałbym mieć najlepsza instalke na rynku to założyłbym:

elektronika Landi Renzo Omegas
Reduktor IG1 Magg
wtryski Med Czarne (średnie)

instalka w takiej T4 połaczona miedzią fi 8, na pewno kolektor ma byc sciagany do nawiertów!!!! podłączona lambda do elektroniki lpg aby kontrolować instalkę, nie wiem czy czasami nie trzeba zastosować długich dysz żeby gaz wtryskany był bezposrednio pod zawór, butla w miejsce koła zapasowego najwieksza po drobnych modyfikacjach wchodzi bodajże 96l (jak chcesz to podam linka z fotkami), mam zamontowana 53l wchodzi 50l i to troche mało
szkoda że nie podałeś skąd jesteś to poleciłbym Tobie sprawdzonego gazownika który założyłby bezproblemowo instalkę, bo najważniejszy przy montowaniu lpg jest On!!!!! bo jeśli coś bedzie źle dobrane lub spieprzone to rozjedzie Tobie adaptacje krótko i długoterminowe sterownika pb, wtedy bedziesz wołał pomocy
pamietaj, że przy instalacji lpg NIE MA TANIO I DOBRZE, droższa, lepsza instalka, szybciej sie zwróci z racji mniejszego spalania!!!!

kilka fotek VRa
ObrazekObrazekObrazek

po montażu zapodaj fotki to zweryfikujemy



Za ten wpis autor pacark podziękował: Rafalsto (sobota, 7 maja 2011, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 października 2010, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedz z tego co mówił mi mechanik to coś o tej listwie magica ale jutro dopytam . Pozdrowionka
A sorki jestem z okolic Piaseczna pod Warszawą
No gdzie to moje wychowanie na pytania się odpowiada.


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 października 2010, 23:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
wtryski Magic Jet są to wtryski w dobrej cenie, niestety mają jedną wadę, są bardzo czułe na brud co objawia sie szarpaniem w niskich temperaturach, lubią ciepło, w razie czego są do nich tanie zestawy naprawcze ale po wymianie takiego zestawu trzeba je ponownie skalibrować a tu pojawia sie problem
żeby działały one bezproblemowo:
-tankowanie na sprawdzonych stacjach, nie typu NO NAME
-powinny być zamontowane w pionie
-musi byc zastosowany b.dobry filtr FL (faza lotna), aktualnie polecane sa filtry firmy Czaja o symbolu FL02 lub FL03, oraz firmy Certools F-779-B
i teraz żeby nie było łatwo to ten FL02 trzeba zakupić z ulepszoną podstawą filtra bo oryginalna generuje za duże spadki ciśnienia gazu, takie filtry juz z poprawioną podstawą (oraz inne akcesoria lpg w dobrej cenie) dostaniesz tutaj http://www.pitec.pl/
FL03 jest ok ale lepszy jest ten Certoolsa ze wzgledu iż ma dodatkowo wkład z włókna szklanego który to filtruje najlepiej
-sterownik lpg z funkcją podgrzewania wtrysków, co pozwala na obniżenie temp przełaczania na lpg bez szarpnięć, przy magikach to ważne
- kumaty gazownik

najlepszy sprawdzony warsztat montujacy lpg obok Ciebie to http://www.migaz-s.com.pl/index.html tam bym dał do zagazowania

jeszcze jakieś pytania to dawaj, jak bede wiedział to odpowiem



Za ten wpis autor pacark podziękował: Rafalsto (sobota, 7 maja 2011, 22:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 października 2010, 23:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki wielkie wydrukuję sobie to bo nie zapamiętam wszystkiego i pogadam z moim mechanikiem . Pozdrawiam


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 października 2010, 00:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
hehehe
jak sie bedziesz wymądrzał to Cię podwójnie skasuje albo pogoni, pamietaj że wiekszośc gazowników chce zalozyć instalkę szybko a to nie idzie w parze z dokładnością
ale generalnie oprócz dobrych komponentów jeszcze:
-na kazym węzu lpg opaski zaciskowe
-instalacja poukładana, nie spaghetti pod maska
-po zamontowaniu instalki autokalibracja i ustawianie mnoznika na trasie z lapkiem na kolanach, oraz na autostradzie test pełen buut od startu do max i sprawdzenie jakie spadki cisnienia gazu wystepują (wzorowo do 0.2 bara, dopuszczalnie do 0,4 wiecej to drutteam i poprawiamy instalke), czy nie ma zapetleń wtrysku (nie powinny być), sprawdzamy wskazania sondy lambda na WOT (jesli ubogo to drutteam do poprawki)
-jesli gazownik jest dobry i niczego sie nie boi, niech da screeny z ustawień i jesli zamontujesz Staga to poproś o plik OSC z jazdy z butem w podłodze, wszystko jest do sprawdzenia

P.S.
bo moze nie wszyscy wiedzą, WOT czyli wide open throttle znaczy tyle co: przepustnica całkowicie otwarta


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 października 2010, 21:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Autko będę miał do odbioru we wtorek ale wieczorem. Chyba pojadę w środę rano to ocenię za widoku jak wykonana jest cała instalacja. Prosiłem żeby zabezpieczyli miejsca ciecia czy wiercenia antykorozyjnie. Podobno robią to w standardzie przy każdej instalacji. Mam nadzieję że tym razem to będzie super auto w przeciwieństwie do bordowego. O nim pisałem w dziale Mój VW Pozdrowionka


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 listopada 2010, 10:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
zagazowany?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 listopada 2010, 13:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Zagazowany wieczorem coś opiszę. Pozdrowionka

Muszę wymienić przewody bo jak wracałem padał deszcz i trochę iskra skakała . Poprzedni właściciel wymienił świece ale przewodów nie - oczywiście powiedział mi o tym przed sprzedażą . Myślałem że nie będę musiał narazie wymieniać ale jednak . Założę przewody Beru tak mi polecił mechanik bo podobno są zakładane na pierwszy montaż . Muszę jeszcze sondę wymienić ponieważ już schodzi parametrami za nisko . Reszta bez skazy. W środę spiszę co mam założone pod maską i porobię fotki. Pozdrowionka

kolego - edytuj posty a nie piszesz jeden pod drugim


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 listopada 2010, 23:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
oprócz fotek napisz jak to jezdz z lpg ...


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 19:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam po przerwie
Po pierwsze nie wymieniłłem jeszcze przewodów , ale od początku.
Mam listwę Magica reduktor i komp KAMA.Na początku się trochę przeraziłem ponieważ przejechanie 100km na gazie kosztowało mnie 59pln / cykl miejski Warszawa tzn 25km w 2h/ ekonowizer wskazywał 20,7l/100km.
Wymieniłem sondę na nową / orginał / i już jest lepiej ponieważ teraz wskazuje 17,9l/100km. Mam nadzieję że jak zrobię regulację czyli skrócę czas wtrysku to jeszcze trochę spadnie .
Generalnie nie ma różnicy w jeżdzie na gazie czy na benzynie to fakt
Tylko to spalanie mnie martwi troszkę i mam wrażenie że trochę mi sięślizgają biegi 2 i 3 / automat /,ale dam radę to zwalczyć maksymalny koszt naprawy automatycznej skrzyni to 3500pln - przyjemność z jazdy BEZCENNA
Pozdrawiam Wszystkich

Witam
Ostatnio pojeżdziłem po mieście ale nie w korkach i spalanie jest na poziomie 13,5l/100km uważam to za dobry wynik . Jeżeli możecie to napiszcie jak u Was ze spalaniem . Pozdrawiam Rafał


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 grudnia 2010, 11:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
17,9l po mieście z ASB to normalny wynik
później coś małe te spalanie a benzyny nie ubywa (możesz sprawdzic jak to będzie, kiedy wyciągniesz podczas jazdy na lpg przekaźnik od pompy, to zweryfikuje na początek ustawienie Twojej instalki)
piersze słyszę o jakiejś KAMie
może chodzi o KME?
jak możesz daj fotki instalacji a jak sie uda ustawień z kompa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 grudnia 2010, 21:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 24 grudnia 2010, 21:07
Posty: 2
model: T4
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam kolegów, posiadam VR6 z 1998 roku z założonym gazem STAG 300-6, w mieście pali mi do 15 litrów, a na trasie do 13- do 120km/h.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 grudnia 2010, 18:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
jak dla mnie to coś mało, tyle to powinien palić Tobie PB


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 grudnia 2010, 21:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 września 2010, 22:36
Posty: 61
model: T4 Caravella
silnik: 2,8 VR6

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Napewno to KME tylko ja coś pokręciłem . To niskie spalanie to dlatego iż nie przekraczałem 2,5tys obrotów. Ślisko jest więc może tu jest haczyk . Fotki wyślę za parę dni , Pozdrawiam


_________________
1. T4 2,0 benz +lpg 1991r - sprzedany
2. T4 2,5 benzyna lpg automat long 1992r - sprzedany
3 .T4 2,8 VR6 benz +lpg automat lift 1997r - aktualny
Nie zrobisz kariery bez T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 grudnia 2010, 11:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
to ja wrzucę filmik z jazdy po sniegu na lpg, może za bardzo depcze dlatego tyle mi pali <55>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB