T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 02:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
WITAM użytkowników tego portalu .Chcę wymienić silnik 2,5 gaz automat na 2,4 d manual czy mocowania pasują .Jeśli ktoś to przerabiał to proszę o radę .POZDRAWIAM SYMPATYKÓW T-4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 sierpnia 2010, 23:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
tomek napisał(a):
WITAM użytkowników tego portalu .Chcę wymienić silnik 2,5 gaz automat na 2,4 d manual czy mocowania pasują .Jeśli ktoś to przerabiał to proszę o radę .POZDRAWIAM SYMPATYKÓW T-4.



automat ma całkiem inne mocowania od manuala to po pierwsze

po drugie w nadwoziu masz wszystkie potrzebne otwory do takiej przeróbki

jezeli kupisz 2,4 d to musi być kpl z mocowaniami dodatkowym problemem będzie skrzynia jeśli chcesz ją zostawić to nie da rady z kilku powodów

po1 auto będzie wolniejsze (disel)
po2 trzpień skrzyni (automat ma inną średnice od manual ) ale to jeszcze można przeskoczyć
po 3 mocowanie rozrusznika

jak co to pytaj


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 sierpnia 2010, 23:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
A nie lepiej założyć manuala do benzyny? No, chyba że masz wykończony motor. Ale jeśli silnik jest OK, to czemu chcesz robić sobie z przyjemnego autka "muła bagiennego"?


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 08:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Dzięki za pierwsze rady .Kupiłem już drugiego T-4 2,4d manual po parkowaniu w rowie w celu przekładki .W benzynie silnik kręci paliwo podaje [może zbyt mocno ], ale nie odpala .poprzedni właściciel twierdzi że do wymiany jest listwa wtrysku -czekam na diagnostę żeby to potwierdził.Raz udało się odpalić wtedy automat szarpał i ciężko miał pod górkę [ jechałem tylko po podwórku ] .Czy wymiana oleju i filtra coś pomoże , może dolać wystarczy ,niewiem jaki jest stan i czy można mieszać oleje .Autko kupiłem jako uszkodzone z zamiarem przekładki. ............................................................................................. Gość wykasował błędy ,ale nieodpalił .Pogrzebaliśmy z szwagrem przy świeczkach ,kablach , zapłonie i pali ,ale nierówno na wolnych , słabo na gazie i strzela w filtr pow.jeszcze raz podłącze pod kompa co pokaże .Automat prawdopodobnie w porządku .JUŻ NIEMOGĘ SIĘ DOCZEKAĆ PŁYNNEJ JAZDY <55>


Ostatnio edytowano wtorek, 17 sierpnia 2010, 00:25 przez tomek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 22:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
tomek napisał(a):
Dzięki za pierwsze rady .Kupiłem już drugiego T-4 2,4d manual po parkowaniu w rowie w celu przekładki .W benzynie silnik kręci paliwo podaje [może zbyt mocno ], ale nie odpala .poprzedni właściciel twierdzi że do wymiany jest listwa wtrysku -czekam na diagnostę żeby to potwierdził.Raz udało się odpalić wtedy automat szarpał i ciężko miał pod górkę [ jechałem tylko po podwórku ] .Czy wymiana oleju i filtra coś pomoże , może dolać wystarczy ,niewiem jaki jest stan i czy można mieszać oleje .Autko kupiłem jako uszkodzone z zamiarem przekładki.



czyli najpierw silnik benzyna do uruchomienia potem masz do sprawdzenia automat stan oleju ważne bez tego się nie da diagnozować czy automat oki no a na LPG próbowałeś odpalić ?

oleju w skrzyni nie mieszamy <33> <33> <33>


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 sierpnia 2010, 00:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
na gazie strzela ,benzyna na wolnych nierówno .Automat po krótkiej jezdzie raczej dobrze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 sierpnia 2010, 08:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
tomek napisał(a):
na gazie strzela ,benzyna na wolnych nierówno .Automat po krótkiej jezdzie raczej dobrze.


wychodzi na zapłon nowe przewody,świece, kopółka, palec sprawdz ustawienie rozrządu możesz sobie sprawdzić ciśnienia


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 sierpnia 2010, 09:02 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
spokojnie zrób porządek z silnikiem, sprawdź olej w ASB na zagrzanym i chodzącym silniku, olej w automacie powinien byc czysty i klarowny oraz nie powinien śmierdzieć wstęchlizną, jesli nie znasz przebiegu oleju w skrzyni wymień razem z filtrem i uszczelka miski (tylko oryginał inne twardnieją i puszczaja przy wiekszej temperaturze)

jak wszystko bedzie pracowało jak powinno, uwierz mi że nie bedziesz chciał jakiegoś diesla w manualu <55>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 sierpnia 2010, 12:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Kable i świece wyglądają na nowe ,kopułka i palec nienajgorzej .Ustawialiśmy na słuch pracy silnika .jest lepiej lecz nadal nierówno na wolnych i nie chce się wkręcać powyżej 2500 ,świece okopcone.Co do automatu to autko ma przebieg orginalny 270 tyś w tym do 220tyś serwisowane w niemczech [auto policyjne ]. 2 lata w kraju ,brak papieru na serwis.Czy jeśli będzie płynnie przerzucać i stan oleju będzie dobry to czy warto wymieniać ,ile może kosztować orginalna uszczelka ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 sierpnia 2010, 17:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
jakiesbłędy na VAGu?
cięzko jakos nakierować, bo przyczyn moze byc wiele, posprawdzaj dokładnie cała elektrykę wszystkie masy a zwłaszcza ta co jest do ecu, cewka zapłonowa :!:
mój tez sie kiedys nie wkręcał jak sie katalizator skończył, bez kata zap.....la <brawo>
pompa paliwa tez do przeglądu, ktos jeździł na lpg mógł mieć zero w baku i stąd problemy
co do uszczelki to chyba cos koło 60pln
jesli nie znasz przebiegu oleju w skrzyni wymień, ja tak zrobiłem
pamietaj że w naszych T4 przy wymianie oleju w ASB nie ma mozliwości spuszczenia całego, niestety zostaje trochę w sprzegle hydrokinetycznym, jesli skrzynia ma pracowac długo i bezproblemowo trzeba po wymianie wszystkiego (olej, filtr, uszczelka) zrobic ok 1kkm i wymienić sam olej, wtedy spokój na nastepne 60kkm, nie mówiąc o odpowiedniej eksploatacji takiej skrzyni


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 sierpnia 2010, 17:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
tomek napisał(a):
Kable i świece wyglądają na nowe ,kopułka i palec nienajgorzej .Ustawialiśmy na słuch pracy silnika .jest lepiej lecz nadal nierówno na wolnych i nie chce się wkręcać powyżej 2500 ,świece okopcone.Co do automatu to autko ma przebieg orginalny 270 tyś w tym do 220tyś serwisowane w niemczech [auto policyjne ]. 2 lata w kraju ,brak papieru na serwis.Czy jeśli będzie płynnie przerzucać i stan oleju będzie dobry to czy warto wymieniać ,ile może kosztować orginalna uszczelka ?




sprawdz masy jak kolega radzi komputer najlepiej dodatkowa masa tam gdzie jest przykręcany do nadwozia brak macy na kompie moze dawać też takie objawy typu kopcenie na czarno nie chce się wkręcać na obroty

to akurat wiem z własnego doświadczenia a juz chciałem wtryski kupować


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 14:17 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
po2 trzpień skrzyni (automat ma inną średnice od manual ) ale to jeszcze można przeskoczyć


Napisz więcej proszę - właśnie się z tym zmagam - wydłubałem tulejkę z wału, ale nie mogę nigdzie dostać odpowiedniej do manuala :-( Czy ona tam musi wogóle być ? Pasowanie przecież jest luźne zupełnie....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 21:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
Viking napisał(a):
po2 trzpień skrzyni (automat ma inną średnice od manual ) ale to jeszcze można przeskoczyć


Napisz więcej proszę - właśnie się z tym zmagam - wydłubałem tulejkę z wału, ale nie mogę nigdzie dostać odpowiedniej do manuala :-( Czy ona tam musi w ogóle być ? Pasowanie przecież jest luźne zupełnie....



ta tulejka jest mosieżna i dziala jak łożysko ślizgowe (podpora pod wałek skrzyni) najprostszym rozwiazaniem jest dorobić jednak bez tej tulejki tez będzie działać pierwsze łozysko w skrzyni będzie bardziej cierpiało

co skróci jego żywotność nic więcej

jak co to pytaj dalej


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 sierpnia 2010, 23:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
A czy sprawdzałeś ten patent kontrolujący przepływ powietrza ?
Tam powinna być taka grzałka, którą chłodzi przepływające powietrze.
Chyba, że się mylę, bo w VW nie grzebałem za wiele.
Masz jeszcze dwie rzeczy do sprawdzenia - obie przerabiałem:
1. Pasek rozrządu przeskoczył o ząbek - czasem sobie strzeli, problem z uruchomieniem silnika, nierówna praca.
2. Wypalona uszczelka głowicy między cylindrami - nie ubywa cieczy chłodzącej, nie przepala oleju, ale zapalana mieszanka przedostaje się do cylindra z otwartym zaworem ssącym stąd strzelanie w kolektor ssący. Auto szarpie, silnik pracuje nierówno, 2 świece są czarne. Problem z odpaleniem silnika.
Co do pierwszego to sprawdzenie jest proste, co do drugiego to polecam pomiar ciśnienia na cylindrach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 sierpnia 2010, 09:05 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
andrewa1 napisał(a):
ta tulejka jest mosieżna i dziala jak łożysko ślizgowe (podpora pod wałek skrzyni) najprostszym rozwiazaniem jest dorobić jednak bez tej tulejki tez będzie działać pierwsze łozysko w skrzyni będzie bardziej cierpiało

co skróci jego żywotność nic więcej


A widzisz, też tak to rozumiałem, dopóki organoleptycznie :-) nie sprawdziłem, że zarówno w 2.5 i (była automat) , jak i 1.9 td (się mi poniewiera po zapodaniu do drugiego busa tdi) miejsce osadzenia wałka sprzęgłowego w wale korbowym silnika jest...stalowe


czyli pasowanie musi być luźne i zaczynam podejrzewać że służy tylko do ułatwienia montażu skrzyni....

Wiesz na pewno, że u Ciebie w 2.0 i ta cholera jest mosiężna ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 sierpnia 2010, 20:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
Viking napisał(a):
andrewa1 napisał(a):
ta tulejka jest mosieżna i dziala jak łożysko ślizgowe (podpora pod wałek skrzyni) najprostszym rozwiazaniem jest dorobić jednak bez tej tulejki tez będzie działać pierwsze łozysko w skrzyni będzie bardziej cierpiało

co skróci jego żywotność nic więcej


A widzisz, też tak to rozumiałem, dopóki organoleptycznie :-) nie sprawdziłem, że zarówno w 2.5 i (była automat) , jak i 1.9 td (się mi poniewiera po zapodaniu do drugiego busa tdi) miejsce osadzenia wałka sprzęgłowego w wale korbowym silnika jest...stalowe


czyli pasowanie musi być luźne i zaczynam podejrzewać że służy tylko do ułatwienia montażu skrzyni....

Wiesz na pewno, że u Ciebie w 2.0 i ta cholera jest mosiężna ?



za mosiądz głowy nie dam niemniej jednak w kazdym bądz razie z miekiego metalu aby wałka nie scierał a sam mógł się wytrzeć


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 sierpnia 2010, 11:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Nadal staram się aby uniknąć wymiany na diesla .Chyba tańszy koszt ,a silnik W 2.4 i skrzynię bez problemu sprzedam . Wymieniłem kopułkę , która najbardziej mi podpadała -nie pomogło .Przy podłączeniu do kompa jest brak komunikacji z silnikiem gdy pracuje [masy sprawdzone ] inne błędy wykasowane.Wczoraj zaprowadziłem do warsztatu.Dzisiaj mają robić .Nieznam więc narazie tematu wymiany zbyt dobrze .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 sierpnia 2010, 20:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
Kilka postów wcześniej pisałem abyś sprawdził ustawienie zapłonu

Kolego przestawienie zapłonu złe ustawienie paska tak jak przedmówca pisze może skutkować takimi

Objawami wydmuchanie uszczelki to już bardzo sporadyczny przypadek


Jeżeli już masy ,świece ,przewody ,i inne drobiazgi posprawdzałeś to trzeba poszukać przy pasku lub
Ciśnienia
A jeszcze jedno cewka (masa ) na nią lubi sobie tam rdza poszaleć


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 sierpnia 2010, 22:58 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Odebrałem z warsztatu i pod względem elektrycznym wszystko w porządku ,sprawdziłem ciśnienie 1-16,0 ; 2-15,5 ; 3-15,8 ; 4-16,0 ; 5-16,0 pozostał rozrząd ,dzisiaj nie mogłem znaleść znaków na kole od wałka . Elektryk sugerował że może ciągnąć też fałszywe powietrze z pod kolektora . jakich znaków szukać ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 sierpnia 2010, 16:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Co do znaków to ci nie pomogę. Co do lewego powietrza to najczęściej wiąże się to z takim objawem jak niespodziewany wzrost obrotów albo nagle gaśnie i nie potrafi utrzymać wolnych obrotów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB