T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 16 kwietnia 2024, 07:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2012, 22:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 29 sierpnia 2011, 09:35
Posty: 79
model: vw t4,1993r
silnik: 2.5 benzyna AAF

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.Mam pytanie.Ile na dzien dzisiejszy kosztuje w polsce wymiana rozrzadu?Mechanik mi krzyknal 300,a za montaz i demontaz skrzyni biegow 600.To mala czy dyzo bo nie jestem w temacie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2012, 22:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Rozrząd w 2,5b 200-250zł sprzęgło 300-500zł, ja robię za te mniejsze stawki


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2012, 22:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 29 sierpnia 2011, 09:35
Posty: 79
model: vw t4,1993r
silnik: 2.5 benzyna AAF

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki.Nie znam cen i chcialem sie zorientowac jakie stawki.Szkoda ze ty i wiekszosc chlopakow z forum daleko mieszkacie.Gdyby bylo inaczej to podjechalbym.Jezeli mozesz to podpowiedz jakiej firmy najlepiej kupic rozrzad?Mi krzykneli 450 za komplet


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2012, 23:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
A gdzie mieszkasz?
Rozrząd jakies lepszej firmy ,nie oszczedzaj na tym.Ja zakładam paski tylko GATES ,rolki/napinacze INA,Ruville.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2012, 23:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 29 sierpnia 2011, 09:35
Posty: 79
model: vw t4,1993r
silnik: 2.5 benzyna AAF

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 0 razy
Jak w polsce jestem to szczecin,rejon swinoujscia i kamien pomorski.Nie mam zamiaru oszczedzac bo wiem jak to sie moze skonczyc.Chcialbym sam kupic i dac mech do zalozenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 marca 2012, 23:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Zakup zestaw INA bardzo dobrą cenę mają do 2,5b i pompę wody SKF, maks cena jakieś 300-350zł, paska Gates odradzam


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: lopez66 (niedziela, 1 kwietnia 2012, 09:28)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 kwietnia 2012, 07:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Montuje Gatesa od zawsze i jest ok ,conti juz 2 znajomym sie zerwał po niecałym 1k km.Zresztą Sterciu też kupił paski Gates w pudełku SKFa ,a pompy tej firmy odradza.Pompa SKF kosztuje ,a np DOLTZa ma dobrą cene i też dobra.Ostatnio zmieniałem rozrząd z pompą HEPU i po 60K było słychac łożysko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 kwietnia 2012, 09:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 29 sierpnia 2011, 09:35
Posty: 79
model: vw t4,1993r
silnik: 2.5 benzyna AAF

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki wam za pomoc.Juz teraz mam jakies pojecie co kupic.Pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 lutego 2013, 16:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 754
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
aktualizuje ceny, niestety nie mam za dużych zniżek na części, ale orientacyjnie podam
w serwisie VW Szczecin ul. Madalińskiego:
zestaw rozrządu kosztuje 470pln (tydzień oczekiwania), natomiast pompa wody 300pln (jest na miejscu) przy oddaniu starej oryginalnej.
w IC:
pasek rozrządu CONTITECH 105pln
rolka napinająca RUVILLE 177pln
pompa wody HEPU 144pln



Za ten wpis autor pacark podziękował: lopez66 (środa, 13 lutego 2013, 13:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 lutego 2013, 23:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja mam dobrze przetestowane paski Dayco a rolki jak powyżej INA, Ruville (Skf podobno ostatnio szfankuje - takie mam informacje o kolegi ze sklepu z częściami) Ponoć Flenor to poddostawca markowych firm typu Gates mozna kupić niedrogo ale nie miałem okazji przetestować


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lutego 2013, 17:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 754
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
podziele się swoją wiedzą odnośnie rozrządu w T4, bo włąśnie jestem po jego wymianie, konkretnie w silniku bena ACU (tu uwaga), silnik ten posiada 2 rodzaje zestawu rozrządu!!!
do nr silnika (patrz naklejka z kodem kreskowym na górnej części osłony rozrządu) 019 149 w zestawie jest : PASEK, ROLKA PROWADZĄCA, NAPINACZ
od nr silnika 019 150 w zestawie jest: PASEK, ROLKA NAPINAJĄCA
pomijam fakt że na pasku chodzi też POMPA WODNA

mój nr silnika to 014 830 czyli droższa wersja

do rzeczy, moja T4 posiada książkę serwisową z której wynikało że rozrząd robiony był w serwisie przy 120kkm, więc należało go wymienić po nastepnych 120kkm czyli stan licznika miał wynosić 240kkm, przy tym przebiegu jako że żadnych niepokojących odgłosów nie słyszałem postanowiłem jeździć dalej i jeździłbym dłużej gdyby nie cieknąca pompa wody, wymiana nastąpiła przy stanie licznika 290kkm, tak więc na ORYGINALNYM VW-ejowskim zestawie rozrządu zostało zrobione 170kkm!!! w tym ja zrobiłem 100kkm

jak wygląda on po takim przebiegu i konkretnie jakiej firmy części były użyte, proszę bardzo

1 rolka prowadząca to INA nie ma znaczka VW, łożysko delikatnie szumi na sucho

Obrazek

2 napinacz, widoczny znak VW, na obudowie łożyska symbol NTN z tyłu LITENS made in canada, pierwsze słysze o takiej firmie, łożysko także zużyte

ObrazekObrazek

4 pompa wody, 94 rok produkcji (czyli wyjechała razem z autem z fabryki), na obudowie wytłoczone LBH, AUDI oraz made in germany, na sworzniu wybite INA, żadnych luzów łożyska czy głośnej pracy, tylko wyciek

ObrazekObrazek

5 pasek rozrządu, znaczek VW AUDI made in germany firmy CONTITECH, po 170 000km nie wygląda na zmęczony

ObrazekObrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lutego 2013, 21:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9357
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
To ze tyle przejechales na tym rozrządzie to jest głównie kwestia szczęscia , ostatnio wymienialismy u kolegi rozrząd w 2,5tdi i miał przebieg jak dobrze policzylismy około 140kkm na starym a powinien miec zmieniony po 60kkm w/g naklejki która byla naklejona w 2007 roku przy wymianie. Rolki juz szumialy (na wszystkim bity rok produkcji czyli 07) , najbardziej jedna od małego paska , pompa wody ciekła juz i łozyska szumiały dośc mocno w niej, pasek głowny Contitech , popękany juz przy niektorzych zebach , pasek maly Dayco , poprzecierany jzu do płotna wzmacniającego. Ale jakby sie uparl to moze jeszcze z 10kkm by zrobil zanim by sie to nie rozsypało wszystko , i wszystko zamienniki juz a nie oryginal.

Firma Litens to jest dośc znana firma , glownie ona robi napinacze do wielu marek na pierwszy montaz, a NTN to jest łozysko wykorzystane tylko z tej firmy do napinacza. Grupa VAG głownie sie opiera na pierwszy mozntaz na firmie Litens Canada.

Ja u siebie mialem pompę wody oryginal i przebieg 285kkm przy wymianie , pompa nie ciekła jeszcze aczkolwiek lozyska juz miala szumiace mocno.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lutego 2013, 21:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Arek a nowa po0mpa wody miała 18 czy juz 20zabków??


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 marca 2013, 16:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 754
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
Sterciu napisał(a):
To ze tyle przejechales na tym rozrządzie to jest głównie kwestia szczęscia


chciałem wymienić rozrząd przy przebiegu 250kkm, rozebraliśmy z kolegą obudowe, pasek był w b.dobrej kondycji, łozyska nie wyły, pompa nie ciekła więc wymianę odpuściłem
może się mylę ale skrzynia automat też w jakimś stopniu przyczynia się do wolniejszego zużycia rozrządu po przez bardziej płynniejszą pracę silnika niż w manualu

chemik211 napisał(a):
Arek a nowa po0mpa wody miała 18 czy juz 20zabków??


założyłem pompę HEPU P536, 20 ząbków i 7 łopatek do wody, czyli powiedzmy że wolniej sie kręci ale jest bardziej wydajna hehe




jeszcze dla informacji


parę postów wyżej <up> pisałem że w silniku ACU była zmiana konstrukcyjna rozrządu w 95roku, od razu napiszę bo dostałem właśnie email, że w serwisie VW nie można już dostać (nie jest już produkowany) zestawu do starszego typu rozrządu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 marca 2013, 22:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Czyli koło na wałku rozrządu też zmieniłeś??? http://motofocus.pl/technika/4540/wskaz ... pompy-wody


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 marca 2013, 23:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 754
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
niestety, nie zmieniałem, bo nie wiedziałem :roll:
wszystko pasowało bez problemu,ale... jeśli to poważny błąd montażowy, to trzeba będzie zmienić :evil:
rozumiem że przez wieksze kółko na pompie wody, pasek jest bardziej napięty i w tym problem?
czym się będzie różniło koło zębate wałka rozrządu pasujące do pompy wody z 20ma ząbkami?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 marca 2013, 23:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Powiem szczerze że nie wiem u siebie też zostawiłem stare, podejrzewam jedynie że troszku profil zęba bedzie inny, bede zmieniał w okolicach maja bo będe głowicę robił i zmieniał wałek


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 marca 2013, 00:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 754
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
przy bardziej napiętym pasku pewnie pierwsza poleci pompa wody (hepu ma zdecydowanie cieńszy sworzeń na którym osadzona jest zębatka a niżeli w pompie org INA)
2 lata gwarancji, jak zacznie wyć to trzeba będzie zakasać rękawy i zmienić na prawidłową 18 zęb


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 marca 2013, 00:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Prawidłowa to ma 20zębów gdyz to jest zmiana konstrukcyjna która miala na celu jakąś tam poprawę


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 marca 2013, 01:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 754
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
żebym wcześniej wiedział mój nr silnika (naklejka na obudowie rozrządu) to miałbym na pewno pompę 18 zebów,
może jest tak w benzynie, że po 95rr jak na pasku masz tylko napinacz i pompę to ma ona 20z, do 95r kiedy jest napinacz, zębatka i pompa, to ma ona 18zęb


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB