T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 marca 2013, 09:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
U mnie jest już nowego typu rozrząd i miałem 18zębów i tak wychodzi serwisowo ale ze względu na zmianę konstrukcyjna pompy zalecają montaż pompy 20zębów to samo tyczy się starszych silników


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 marca 2013, 11:45 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
to ciekawe po jakiego grzyba są dalej dostępne pompy z 18-toma zębami


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 marca 2013, 01:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
pacark napisał(a):
to ciekawe po jakiego grzyba są dalej dostępne pompy z 18-toma zębami
Takie pytanie to do producentów


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 13:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
u mnie stukneło 220tys i przyszla pora na rozrzad. Pasek lux, ale jedna roleczka popiskuje czasami i zreszta jjuz chyba pora. Silnik AVT 2002r.
Co powinno byc w pełnym komplecie?
Ustaliłem, ze zestaw ma numer 074 198 119 M i w komplecie jest pasek ( czy dwa? ) rolka napinajaca i sruba z podkładka.
Potrzeba oczywiscie jeszcze pompe wody. W serwisie mi powiedzili, ze jak oddam stara to za regenerowana dopłace jakies 200PLN+, ale nie wiem czy chce miec regenerowana, chyba nowe sa za tanie ( nie w serwisie ), żeby oszczędzac
Coś jeszcze się wymienia?


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 sierpnia 2015, 14:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 27 marca 2013, 12:53
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
model: Passat
silnik: 1.8
ostrzeżenia: 2

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przeciętna pompa wody kosztuje +/- 100 - 150zł, lepsza to koszt rzędu 200zł ale masz gwarancję, że jest sprawna bo z regenerowanymi częściami to różnie bywa. Oczywiście wybór należy do Ciebie. Jak byś chciał się zorientować w cenach to proszę:
Wymoderowano


Ostatnio edytowano wtorek, 18 sierpnia 2015, 15:13 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Usunięto komercyjny link


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 sierpnia 2015, 14:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
iparts napisał(a):
Przeciętna pompa wody kosztuje +/- 100 - 150zł, lepsza to koszt rzędu 200zł ale masz gwarancję, że jest sprawna bo z regenerowanymi częściami to różnie bywa. Oczywiście wybór należy do Ciebie. Jak byś chciał się zorientować w cenach to proszę:
Wymoderowano



dziekuje kolego za linka. rozrząd mam jeszcze nie wymieniony i już za chwile będę musiał wrócic do tematu


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 sierpnia 2015, 14:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Widzę, że mamy cichego komercyjnego użytkownika na forum :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 grudnia 2021, 18:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2021, 11:53
Posty: 44
model: T4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie przepraszam ,ze odgrzewam kotleta po tylu latach .Mam problem ,ktory jest poruszony w tym wątku .Przy wymianie rozrządu z braku wiedzy została zamontowana pompa cieczy z 20 ząbkami zamiast 18toma..Rozrząd złozony wszystko działa ale nie daje mi to spokoju .Z tego co widze to nie jestem pierwszy z tym problemem .Co robic ?znowu wszystko rozgrzebywac ?czy moze jezdzic I po prostu troche szybciej zrobic nastepna wymiane ?Poradzcie cos ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 grudnia 2021, 20:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
A czy wirniki pomp były identyczne? Bo z mojego doświadczenia,co prawda przy silnikach Fiata były różne rodzaje wirników co powodowało zmianę wydajności pompy, jeżeli tak jest w tym przypadku, że pompa z mniejszą ilością zębów ma inny wirnik niż ta z większą, to jest szansa że są tak samo wydajne przy tych samych obrotach silnika. Jeżeli nie to będzie problem z przegrzewaniem się silnika przy wyższej temperaturze otoczenia, albo problem z ogrzewaniem na wolnych obrotach szczególnie w samochodach z dwoma nagrzewnicami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 grudnia 2021, 20:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2021, 11:53
Posty: 44
model: T4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Stara miała 6 a nowa 7 łopatek wiec wydajnosc powinna byc ok .Bardziej martwi mnie fakt , ze te dodatkowe 2 ząbki spowodują nadmierne napięcie paska I co zatym idzie szybsze zuzycie łozysk pompy I rolek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 grudnia 2021, 21:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Według mnie kolo o tym samym module zęba i jego większej ilości musi mieć większą średnicę, co za tym idzie mniejsze obroty wpłyną na mniejsze zużycie łożyska, a większą średnica korzystniej wpływa na pasek rozrządu bo promień gięcia jest większy. Co do napięcia paska to powinno być takie same w obydwu przypadkach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 grudnia 2021, 21:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2021, 11:53
Posty: 44
model: T4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki , jestem troche spokojniejszy .Pojezdze troche I bede patrzec I nasluchiwac czy nic sie nie dzieje złego .Takie info jeszcze znalazlem https://truckfocus.pl/technika/21564/pr ... vw-lt-i-t4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 grudnia 2021, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
To jest to dokładnie to o czym pisałem, zmian koła pasowego na większe i wydajniejszy wirnik są rozwiązaniem, które odciążają układ rozrządu i zapewniają mu dłuższą żywotność. W wielu przypadkach spotkałem się, producenci wprowadzają zmiany w podespolach, aby poprawić ich sprawność.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 grudnia 2021, 23:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2021, 11:53
Posty: 44
model: T4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No ja rozumiem tylko , ze :

Przy demontażu pompy wody z 18 zębami na kole pasowym (65465) podczas montażu nowej wersji z 20 zębami (65467) należy koniecznie wymienić także koło wałka rozrządu. Numer części oryginalnej: 023 109 111 D .

A u mnie koło pasowe wałka rozrządu zostało stare a pompa jest nowa (20z) .Ruszac juz tego narazie nie bede ,niech sie dzieje wola nieba.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Rozrzad
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 grudnia 2021, 23:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 21 maja 2021, 19:32
Posty: 53
Lokalizacja: Toruń
model: Multivan 94'
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Przełożenie rozrządu zawsze musi pozostać w stosunku 2:1 więc nie możliwa jest wymiana tylko jednego kola rozrządu. Myślę że wszystko będzie w porządku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB