T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 10:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 sierpnia 2010, 19:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 22:12
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: T4
silnik: 2.5 lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
pietjawawa napisał(a):
Wychodzi na to że pali ci między 12,9-14,2L/100km ale miasto czy trasa?



głównie trasa. połowa trasy na pusto, połowa z 1-1,5t.

co do spalania 2.0 vs 2.5 to różnic nie ma:

oryginalna instrukcja do t4 podaje spalanie - dla busow czyli kastenwageny PKW
przy 90km/h - 2.0b 9.5 l/100 - 2.5b 9.4 l/100
przy 120km/h - 2.0b 13.9 l/100 - 2.5b 13.4 l/100
cykl miejski - 2.0b 14.6 l/100 - 2.5b 15.7 l/100


_________________
T4 ACU, MB 512d Vario, K1200R, Jeep V8, Tundra 5.7 - Big Bad & Black


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 sierpnia 2010, 22:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
pit373 - zauważ że 2.5 ma dłuższą skrzynię jak 2.0B. 2.5 ze skrzynią z 2.0 paliłby jak smok, z kolei 2.0 ze skrzynią z 2.5 nie jechałby wogóle.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 sierpnia 2010, 12:23 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
pietjawawa napisał(a):
Trzy dni temu stałem się posiadaczem Długiego Caravelle GL 2.5 Manual Benzyna/Gaz 93r. mam do was pytanko w sprawie zużycia gazu w mieście. Zatankowałem 33L Gazu i przejechałem na tym 184km wychodzi na to że zjada 17,8L/100km.


katalogowo po mieście 15,7+20% wychodzi ze powinno palić 18,84l lpg
moja z ASB na sekwencji paliła po mieście ok 13,5l pb teraz pali ok 16-18l lpg (czyli teoretycznie ok 20% więcej)
druga sprawa to wiele zalezy od jakosci gazu
jeśli masz gaz II gen i tyle pali to jest ok
jest do uzyskania przyrost spalania lpg na sekwencji rzędu 10-15% wiecej niz pb, ale do tego trzeba porządnej sekwencji i kumatego gazownika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 sierpnia 2010, 13:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
pietjawawa napisał(a):
co do instalacji to małą wiedzę mam na ten temat ale opiszę mniej więcej jak ona wygląda. Instalacja jest na śrubę ale z komputerem, przełączenie na gaz następuje samoczynnie po przekroczeniu 2tyś obr/min



Zapodaj foto <33> moja instalacja przełącza się przy 1,5 tyś obr/min ale jest to kwestia ustawienia


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 sierpnia 2010, 01:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 sierpnia 2010, 14:53
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Caravelle GL
silnik: 2.5 Pb/LPG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
http://img576.imageshack.us/i/snc00013c.jpg/
http://img823.imageshack.us/i/snc00014.jpg/
http://img706.imageshack.us/i/snc00015h.jpg/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2010, 08:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 283

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 30 razy
andrewa1 napisał(a):
kiepsko

Obrazek

blossa mam od początku prawie nie licząć 2 miesięcy walki z ...


więc monitor do lambdy i pokręć śrubkami :-)

Nie rozkręcaj parownika na max -to najczęstszy błąd powodujący chlanie....
Jaki masz parownik ?
Rury w dolocie oryginalne -nie za miękkie ? Przy pałowaniu nie "zapada" się dolot w okolicy blosa ?
Spokojnie - opanujmy to wspólnie forumowo :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2010, 13:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 sierpnia 2010, 14:53
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Caravelle GL
silnik: 2.5 Pb/LPG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Chyba się unormowało spalanie, 16,1L/100km LPG. Pierwsze tankowanie było na stacji "krzak" weszło mi 32L i zrobiłem na tym 184km (17,8L/100km). Drugie tankowanie na BP weszło 35L wynik 217km (16,1L/100km). Zatankuję dzisiaj jeszcze raz na BP i zobaczymy co się zmieni. Dodam że styl jazdy za pierwszym razem to było pałowanie 3-5tyś RPM, za drugim razem już łagodniej 1,5-2,5tyś RPM jedynie pare razy buta dostał. Więc skoro dane fabryczne mówią o spalaniu 15,7Pb na 100km a mi spalił zaledwie o 0,4L LPG więcej to jestem zadowolony z tego wyniku. <38>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2010, 21:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
BP ma dobry gaz, robie na nim najwiecej km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 września 2010, 21:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
pacark napisał(a):
BP ma dobry gaz, robię na nim najwięcej km


Może i tak jednak 0,21gr droższy na 1 l to przy 30l ile litrów więcej masz ?

byłem wczoraj w trasie Częstochowa-Warszawa -Częstochowa LPG po 2,01 -2,03 na tych mniejszych stacjach BP 2,24 Orlen 2,19


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 września 2010, 01:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 sierpnia 2010, 14:53
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Caravelle GL
silnik: 2.5 Pb/LPG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
U mnie na BP gaz po 2.12 co śmieszniejsze dookoła sporo stacji prywatnych z LPG i gaz w cenie 2.10. 217km po mieście kosztuje mnie 74,2zł. Ciekaw jestem ile spalił by mi w trasie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 września 2010, 08:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 kwietnia 2010, 22:07
Posty: 82
Lokalizacja: Władysławowo
model: t4
silnik: 2.0 ACC

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
witam, u mnie spalanie 2.0 benzyna/lpg po ustawieniu i sprawdzeniu wszystkiego, po wymianie parownika i regulacji na trasie schodzi do 11,8litra jeżeli nie szaleję a w mieście do 15 litrów, 6 osób i bagaże, instalacja 1 generacji,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 września 2010, 08:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 22:12
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: T4
silnik: 2.5 lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Moja 2.5 najmniej spaliła 9,17 l /100 gazu. Jazda autostradą w DE non stop 90km/h równo z tirami.
Wynik nigdy nie powtórzony.


_________________
T4 ACU, MB 512d Vario, K1200R, Jeep V8, Tundra 5.7 - Big Bad & Black


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 września 2010, 10:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 14 września 2010, 18:49
Posty: 123
Lokalizacja: AUSTRIA
model: vw t5 multivan
silnik: 2.0 BTDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
witam ja tez mam mały problemik z moim multikiem zatankowałem ostatnio 37 l lpg i pp przejechaniu 187 km zaczeło mulic trza było dobic wychodzi jakies 19 l/100 km autko jest w automacie 2,5 benz zdaje mi sie ze powinno spalic kolo 15 lpg /100 a saplanie jazda odbywała sie głownie po miescie jakies 3 miesiace temu wymieniony był parownik i sterownik link pod spodem

http://yfrog.com/04pict0150jj
http://yfrog.com/0ipict0148bbj
http://yfrog.com/jupict0149cj


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 września 2010, 20:36 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
najbi
napisz jaką masz butle i jak zamontowana


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 września 2010, 21:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 14 września 2010, 18:49
Posty: 123
Lokalizacja: AUSTRIA
model: vw t5 multivan
silnik: 2.0 BTDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
zrobiłem zdjecia butli typ walec jest zamontowana z tyłu w zdłuz auta
http://my.imageshack.us/v_images.php


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 września 2010, 11:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
zdjęcie nie działa :/


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 września 2010, 09:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 14 września 2010, 18:49
Posty: 123
Lokalizacja: AUSTRIA
model: vw t5 multivan
silnik: 2.0 BTDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
http://yfrog.com/mrpict0151ij
ten powinien działac

a tu jeszcze jeden link

http://yfrog.com/mjpict0152rj


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 września 2010, 10:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
wygląda na butlę zamontowaną do jazdy na wstecznym
butla cylindryczna powinna byc zamontowana w poprzek samochodu
jeśli juz ma byc wzdłuż to wielozaworem z tyłu
u Ciebie wielozawór jest z przodu, kiedy masz mało lpg przy przyspieszaniu ciecz ucieka w tylna część więc wielozawór nie ma co pobierać, no chyba ze masz puszczona rurke w tylna część butli
ale bez paniki ja bym zostawił butlę pamietajac że nigdy nie wyjeżdżę gaz do końca, no chyba że na postoju
nie licz ile Tobie pali bo gaz sie kończy, tylko zatankuj do odbicia pojeżdzij trochę i znów zatankuj do odbicia, bedziesz miał pewny obraz

dla mnie najlepszym rozwiązaniem są takie butle
http://www.gaskutsche.de/images/lpg_syncro_micha_02.jpg
ciemniejsza ma 80l, druga 110l
montując nawet 2x80l, efektywnego tankowania jest 128l, po umiejetnym podgięciu pływaków wejdzie jakieś 150l, zasieg wychodzi prawie 1kkm, super na dalekie wycieczki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 września 2010, 20:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
pacark napisał(a):
wygląda na butlę zamontowaną do jazdy na wstecznym
butla cylindryczna powinna byc zamontowana w poprzek samochodu
jeśli juz ma byc wzdłuż to wielozaworem z tyłu
u Ciebie wielozawór jest z przodu, kiedy masz mało lpg przy przyspieszaniu ciecz ucieka w tylna część więc wielozawór nie ma co pobierać, no chyba ze masz puszczona rurke w tylna część butli
ale bez paniki ja bym zostawił butlę pamietajac że nigdy nie wyjeżdżę gaz do końca, no chyba że na postoju
nie licz ile Tobie pali bo gaz sie kończy, tylko zatankuj do odbicia pojeżdzij trochę i znów zatankuj do odbicia, bedziesz miał pewny obraz

dla mnie najlepszym rozwiązaniem są takie butle
http://www.gaskutsche.de/images/lpg_syncro_micha_02.jpg
ciemniejsza ma 80l, druga 110l
montując nawet 2x80l, efektywnego tankowania jest 128l, po umiejetnym podgięciu pływaków wejdzie jakieś 150l, zasieg wychodzi prawie 1kkm, super na dalekie wycieczki



zamontowanie butli nie ma wpływu

co do proponowanego rozwiązania wszystko pięknie właśnie pozbyłeś się przestrzeni bagażowej a po kolejne brak modyfikacji jak dla mnie dyskwalifikuje to co na fotce


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 września 2010, 07:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 14 września 2010, 18:49
Posty: 123
Lokalizacja: AUSTRIA
model: vw t5 multivan
silnik: 2.0 BTDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
ja mysle zeby zrobic tak, taka butla jak jest plus jeszcze zamiast koła zapasowego co myslicie o tym


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB