T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 19:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2012, 18:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 2 lutego 2012, 15:39
Posty: 6
model: t4
silnik: 2.5 81kW

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
To mój pierwszy post na tym forum więc serdecznie witam bywalców.

Mam problem z moją "czwórką". Wczoraj rano przestawiałem samochód na podwórku i po przejechaniu kilku metrów pojawił się bardzo duży wyciek oleju. Bliższe oględziny wykazały, że olej cieknie z czegoś co w posiadanej przeze mnie książce jest opisane jako "wspornik filtru oleju". Na początku liczyłem, że pękł przewód łączący ten wspornik z blokiem silnika. Jednak po dokładniejszych oględzinach okazało się, że wyciek jest na górze wspomnianego wspornika. Miejsce to jest bardzo trudno dostępne, praktycznie ledwo daję radę sięgnąć do tego elementu wsuwając rękę między gródź silnika i kolektor dolotowy, nie ma mowy o operowaniu żadnymi narzędziami. Czy żeby zdiagnozować i naprawić ten wyciek muszę wymontować cały silnik? Jak dostać się do tego miejsca? Czy ktoś z forumowiczów walczył z tym tematem?

2.5l KAT 1993r. (5cyl)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2012, 18:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Musisz się tam dostać z kanału. TU napisałem co z tym zrobić.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2012, 18:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 stycznia 2011, 18:58
Posty: 81
Lokalizacja: KOL
model: CARAVELLE
silnik: 102/150

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Jeżeli masz tam chłodniczkę oleju, może cieknąć z pod niej, kiedyś miałem coś takiego w golfie, wymieniłem tą uszczelkę gumową, i po temacie, ta chłodniczka jest między tym wspornikiem a filtrem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2012, 20:51 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
na pewno cieknie chłodnica oleju, pewnie puściła uszczelka, dostęp tylko od spodu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lutego 2012, 21:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 2 lutego 2012, 15:39
Posty: 6
model: t4
silnik: 2.5 81kW

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za szybką reakcję :D. Jutro od rana włążę pod auto i rozpoczynam walkę ;). Wieczorem opiszę efekty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 lutego 2012, 16:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 2 lutego 2012, 15:39
Posty: 6
model: t4
silnik: 2.5 81kW

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Udało mi się ściągnąć chłodniczkę, była bardzo lekko przykręcona - mam podejrzenia, że śruba się poluzowała i stąd ten wyciek. Ale mam pytanie czy na górze, pomiędzy chłodniczką a wspornikiem filtra powinna być jakaś uszczelka? U mnie nie ma śladu po niej. Jeśli tak to może ktoś zna parametry tego oringa, żebym mógł coś podebrać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 lutego 2012, 20:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
TU masz zdjęcie jak wygląda oring, do kupienia w inter carsie za 17pln
nr z Febiego 18776
nr z Elringa 634.380
nr VW 038 117 070 A


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2012, 11:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 lutego 2012, 22:25
Posty: 1
model: t4
silnik: 2.5benz

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam . , Jakaś epidemia? Przedwczoraj to samo w moim t4 2.5 syncro, w śniegu, -20 C,
Przód podniosłem, jutro odkręcę filtr i wg podręcznika Etzolda VW Transporter Sam naprawiam
str.85 po odkręceniu nakrętki, wyjmę pierściń uszczelniający, może się uda, ciasno. Boję sie
czy nie będę musiał odkręcić wspornik filtra bo tam też jest uszczelniacz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lutego 2012, 14:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 stycznia 2011, 18:58
Posty: 81
Lokalizacja: KOL
model: CARAVELLE
silnik: 102/150

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
temperatury powodują że wszystkie uszczelki mają sprawdzian wytrzymałości, a ci co maja sprawne Webasto mokre wiedza co to za luksus dla nich i silnika w takich temperaturach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB