T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 29 kwietnia 2024, 09:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 00:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 09:10
Posty: 100
model: Caravelle GL
silnik: 2.0 Pb+LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam
Kupiłem głowicę do silnika i mam pytanie czy ona będzie pasowała do 2.0 silnika AAC
oto link do zakupionej głowicy:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2013977815
Chcę ją sobie zregenerować i w razie potrzeby wymienić a potrzeba będzie na wiosnę :-)
Moja nie jest w najlepszej kondycji i uszczelniacze są do wymiany i pewnie prowadnice zaworowe też.
O ile mi wiadomo blok silnika w tych autach był ten sam ale nie wiem jak podejścia pod kolektory i cała reszta.

Pozdrawiam
Daniel


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 01:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Czytałem gdzieś, że silnik AAC miał więcej wspólnego z VWejowskim 1.8 z osobówek niż 2.0 o kodzie 2E. Podrążę jutro temat tej głowicy - tak z ciekawości czystej...


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 09:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 09:10
Posty: 100
model: Caravelle GL
silnik: 2.0 Pb+LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
b8tz napisał(a):
Czytałem gdzieś, że silnik AAC miał więcej wspólnego z VWejowskim 1.8 z osobówek niż 2.0 o kodzie 2E. Podrążę jutro temat tej głowicy - tak z ciekawości czystej...


Mam nadzieje,że ta głowica będzie pasowała do tego auta a ja sobie jeszcze zadzwonię do mojego byłego pracodawcy który zajmuje się regeneracją głowic i też zaciągnę opinię.
Może zakupić uszczelkę pod głowicę do mojego auta i porównać otwory zanim zacznę regenerację.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 12:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Będzie pasowała.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 14:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
FocusMED jesteś pewien?
Wyszperane w internecie więc nie wiem czy to prawda, ale
Cytuj:
silnik 2.0 z transportera T4, dość nietypowy bo pojemność 2.0 uzyskana jest przez zwiększenie skoku tłoka silnika 1.8(ta sama średnica cylindra co w 1.8- motory 2.0 typu 2E,ADY,AGG był zarówno większy skok jak i średnica cylindra)


Silnik 2E
Pojemność 1984
średnica cylindra 82,5
Skok tłoka 92,8

Silnik AAC
Pojemność 1968
średnica cylindra 81
Skok tłoka 95,5

Silniki 1.8 mają średnicę cylindra 81 - taką samą jak AAC. Podejrzewam, że bardziej spasowałaby głowica z 1.8...


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 15:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Trzeba by było przyłożyć uszczelkę od AAC i zobaczyć czy się pokryje.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 15:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 09:10
Posty: 100
model: Caravelle GL
silnik: 2.0 Pb+LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
FocusMED napisał(a):
Trzeba by było przyłożyć uszczelkę od AAC i zobaczyć czy się pokryje.



I tak też będę chciał zrobić.Jeśli się pokryje to ok ale i tak powierzchnia głowicy powinna być taka sama.Musiałbym tylko załatwić sobie uszczelkę bo nie chcę specjalnie kupować nowej na tą chwilę.Jeśli nie znajdę to kupię nową.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 15:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Teoretycznie według Etki głowica do AAC szła tylko i wyłącznie do AAC, ale spróbuj trzeba by porównać wystawanie tłoków i grubość uszczelki między 2E a AAC skoro różnią się skokiem tłoka.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 grudnia 2011, 17:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Uszczelka ma nr VW 044103383D, występuje tylko w jednej grubości 1.75mm. Stosowana w silnikach 1.8 (kod PD) i 2.0 (AAC) w T4 i tylko w T4.
najlepiej przyłożyć uszczelkę od T4 i sprawdzić.

EDIT - chociaż dalej kopię w ETCE i widzę że ten silnik 2.0 AAC to jakiś zlepek... Jak myślicie? Tłoki są takie jak w 1.8 PD czy 2.0 2E? Nic podobnego.... tłoki mają nr katalogowy taki sam jak benzyna 2.5 AAF...


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB