T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 21:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2011, 19:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam

Mam VW t4 AAC 93rok. benzyna 2.0+gazik. Pisze ponieważ mam problem z odpalaniem na benzynie. dzieje się tak od około 1,5 roku. Wymieniłem dużo czujników. Min 2 pin od temp silnika jak i 4 pin. czujnik Halla. Kopułkę oraz palec. świecę i kable. Zapłon ustawiony od lampy. Auto stojąc przez cała(chłodna) noc w garażu z rana jak jest zimne odpali na benzynie lecz gdy dostanie niewielkiej temp od razu gaśnie. Później nie ma opcji przez cały dzień by odpaliło na benzynie. pale awaryjnie na gazie. Gdy wyciągnę wtyczkę od bodajże 2 pina(nie jestem pewien czy 2 czy 4 pina) zapali na benzynie lecz chodzi bardzo nierówno. przy dodaniu gazu dusi go. Masa jest ok sprawdzone 3 razy. Nie kopci na benzyniaku. jest to model z sonda lambda.
P.S jak silnik się zagrzeje żarzą się diody od oleju i temp. wskaźnik temperatury silnika nie pokazuje nic.!!!
Proszę o propozycje co jeszcze zrobić by było ok nie pakując w to mnóstwo kasy. mechanicy jak zawsze proponują wymianę połowy samochodu.

PZDR


Ostatnio edytowano poniedziałek, 26 grudnia 2011, 22:19 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
ort. i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 grudnia 2011, 19:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
kolego sporo na ten temat już jest na forum poszukaj

po 1 po wymianie czujników czy kasowałeś błędy ?

posprawdzaj przewody podciśnienia od kompa i masę na kompie

potem sprawdził bym czujnik halla ten w aparacie zapłonowym


ale może po VAG-u będzie wiadomo co go boli


za wolne obroty odpowiada silnik krokowy to tez był sprawdził profilaktycznie do benzyny na 24h nie zaszkodzi a może pomóc fotka by się przydała jak masz instalację podpiętą LPG


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 grudnia 2011, 15:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Błędow nie kasowałem niestety. Podjade na stacje kontroli i poprosze o skasowanie.

Masa i wezyki sa ok sprawdzałem chyba z 4 razy.

Czujnik halla w aparacie wymieniony jakies poł roku temu.

Juz kilku speców sprawdzało na Vag-u i nikt sobie nie moze poradzic. Jak bd na stacji przy kasowaniu błędów to zerkne w kompa co tam jeszcze jest nie tak

Z tym silnikiem krokowym pokombinuje moze akurat.

Fotki wrzuce jak bd troche czasu jakos po nowym roku.

Prosze o jeszcze jakies podpowiedzi co moge sprawdzic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 20:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
jak sprawdziłeś masę ? na kompie


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 20:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wziałem taka próbowke samochodowa na 12 v i podpiałem 1 koncówke do + na aku a 2 sprawdzałem prad na kompie. Swieciła sie dosc mocno. i oczywiscie sprawdziłęm kilka nastepnych połączen idac po ścieżkach.

Jest jakis lepszy sposób na sprawdzenie masy.

PS. Kiedys w kopie była naderwana sciezka od masy polutowałem ja ale to juz dawno temu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 20:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
sprawdz śrubki którymi jest komp przykręcony

napisałeś ze auto jak zimne to odpala jak się zagrzeje to gaśnie sprawdził bym czujnik halla

miałem podobny objaw z tym ze mogłem około 10km przejechać zanim zgasł potem musiał ostygnąć i znowu można był jechać to ze wymieniłeś nie znaczy ze dobry

doczytałem ze masz sondę czyli masz katalizator możliwe ze sonda padła lub przewód do niej

możliwe ze katalizator już jest do wymiany

ale jeszcze raz bym sprawdził podciśnienia wężyki na odpalonym silniku czy masz podciśnienie w układzie

no i ten silniczek krokowy on jest mocowany do kolektora na oring gumowy może jest pękniety tez mogą być takie objawy


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 stycznia 2012, 22:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za podpowiedzi jak ogarne temat dam znac.

PZDR

A czy podcisnienie wyczuje normalnie przytykajac palec??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2012, 13:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam

Powracam do tematu.
Węzyki wszystkie wymieniłem od podcisnienia, nowa masa na kompa bezposrednio z aku. Z tego co wyczytałem w moim modelu przy wymianie czujnika temp silnika nie trzeba kasowac błędów, był odpiety na 5 a nawet wiecej sekund. Mysle ze katalizator jest ok bo jak odpale z gazu to na benzynie pracuje w miare normalnie. Jest opcja np regulowania wolnych obrotów na benzynie czy to jedynie przez kompa???.
Niestety nie wiem jak sprawdzic krokowca. odrazu do benzyny na 24??? czy da sie inaczej sprwdzic??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2012, 13:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

bezpiecznik nr 15 masz napewno dobry?
on miedzy innymi jest odpowiedzialny za prace krokowca przynajmniej w AAF


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2012, 16:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 20:56
Posty: 41
model: T4
silnik: 2.0 benzyna AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Na listwie z wtyskami jest tam taki wtyk 2 pinowy do sterowania. Jakie powinno byc na nim napiecie i czy powinno to bys jakies napiecie ktore pulsuje włączajac wtryski czy konkretne napiecie utrzymujace sie cały czas??? I od czego jest zaraz obok niego taki sam 2 pinowy wtyk. Jakąs fotke ew moge wrzucic.

Sprawdziłem ta srubke do regulacji paliwa i wydaje mi sie ze jej nie ma czy jest opcja ze mogła wykrecic sie lub jest dokrecona "na fula"???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB