T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 22:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2011, 09:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Witajcie.
Postanowiłem założyć nowy temat - przenieść rozmowę z "Mój zły dzień".
"Miałem ostatnio kilka długich tras i się przeraziłem - 20l/100 pb i około 24l/100 lpg - nawet mocno go nie dusiłem, prędkości tak w okolicach 110-120 i większość to poza miastem, przy tych cenach na stacjach to naprawdę zły dzień "

Trochę już przy tym dłubałem ale nic ciekawego nie wymyśliłem.
Jeżeli chodzi o parownik LPG to jest praktycznie nowy, około 1500 przebiegu.
Z innych rzeczy, które mogły by mieć wpływ a zostały już wymienione (nie koniecznie przy tej usterce ale i przy wcześniejszych, można założyć, że to co piszę było robione w okolicach 2500 tyś km a części od zapłonu 5tyś)
- filtr paliwa
- pompa paliwa nowa
- listwa wtryskowa nowa
- świece
- kopułka
- palec
- przewody zapłonowe (2 krotnie)
- cewka
- komp ma masę <55>
- rozrząd sprawdzany wszystko ok
- ciśnienie na cylindrach sprawdzone ok
- sonda lambda nowa
- czujnik przepływu na dolocie do przepustnicy nowy
To by było na tyle, jeżeli chodzi o sprawy mechaniczne.
Z dodatkowych objawów to czasami po odpaleniu zanim silnik się rozgrzeje czuć delikatne przerywanie i szarpnięcia, takie jakby na ułamek sekundy odciąć dopływ paliwa (bez różnicy czy są to wolne obroty czy okolice 2 tyś) podobny objaw pojawia się czasami na LPG ale tu już tylko w zakresie wysokich obrotów (jazda z wciśniętym pedałem gazu i nagle takie delikatne szarpanie, wystarczy zdjąć nogę z pedału i z powrotem wcisnąć problem ustępuje). Problemy z PB i LPG nie występują regularnie.
Po podłączeniu VAG'a sporadycznie pojawia się komunikat o spalaniu stukowym, jak się go skasuje to nic więcej nie wyskakuje, błąd pojawia się w momencie nierównej pracy silnika na pb.
Wysokie spalanie pojawiło się mniej więcej w czasie kiedy zacząłem rejestrować problemy z pracą silnika. W tym czasie nic nie było przy autku robione.
Jak ktoś ma pomysł to proszę się podzielić. <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2011, 18:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Z twojej wypowiedzi wychodzi że stukówka ci nawala,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2011, 19:31 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
No właśnie nie do końca mi to pasuje, generalnie jak silnik zaczyna przerywać to czujnik informuje o spalaniu stukowym - dobrze rozumiem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2011, 00:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Stukowy ma odpowiednio zapłonem regulować, i podejrzewam ze w tym masz problem , albo masz duzy nagar na tłokach i to on powoduje stukowe spalanie, jaką miałes kompresję


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2011, 09:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Kompresja nie wiele się różni od poprzednich pomiarów, od 15,1 do 15,8.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2011, 17:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Podłączyłem jeszcze raz VAG'a i mam 2 błędy, które można wykasować ale za moment się pojawiają.
00740 cyl.1 recognition sesnor gl45 no signal - wydawało mi się, że to chodzi o czujnik spalania stukowego ale równie dobrze z opisów może to być czujnik położenia wału.
00519 intake manifold pressure sensor g71 no signal intermittent - a to chyba czujnik podciśnienia w kompie, wężyki sprawdzone czy nie ma nieszczelności - walnięty komp?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2011, 19:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
wedlug viaken blad 740 -czujnik identyfikacji cylindra 1
blad 519 czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym G71,czujnik MAP poza zasiegiem,czujnik MAP niskie napiecie,czujnik MAP wysokie napiecie

tu masz rozpiske bledow http://wyslijplik.pl/download.php?sid=B8JNcrd5


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2011, 19:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
kurol napisał(a):
wedlug viaken blad 740 -czujnik identyfikacji cylindra 1
blad 519 czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym G71,czujnik MAP poza zasiegiem,czujnik MAP niskie napiecie,czujnik MAP wysokie napiecie

tu masz rozpiske bledow http://wyslijplik.pl/download.php?sid=B8JNcrd5


Ja już przeglądałem opisy błędów i tak:
Czujnika w kolektorze nie posiadam, w moim G71 jest w kompie - http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G71_(Saugrohrdruck,_Benzinmotor)
A co do -czujnik identyfikacji cylindra 1 - to takiego nie posiadam, mam tylko czujnik spalania stukowego i także pod tym opisem występuje. ;(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2011, 19:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Mi tez sie wydawalo ze w moim nie ma takich czujnikow ale od mojego to moga byc tylko nowsze modele wiec myslalem ze u ciebie beda


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2011, 20:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
No i się pomyliłeś :)
Jeżeli chodzi o silnik to mam tylko, ten w kompie, stukowego, położenia wału, temperatury w dolocie powietrza, halla i ciśnienia oleju.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 21:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 31 sierpnia 2011, 14:50
Posty: 96
Lokalizacja: Kalisz
opis: ONLY T4
model: Transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
wyciągnij i rozłóż parownik ,wyczyść go tak aby się błyszczał i wymień membramę bo jest pewnie już twarda. A poźniej zatankuj minimum 40 litrów benzyny,wlej do tego butelkę STP aby ładnie się wyczyściły zawory,bo pewnie był tylko jeżdżony na gazie i przez to się tak porobiło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 21:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
VWT4 napisał(a):
wyciągnij i rozłóż parownik ,wyczyść go tak aby się błyszczał i wymień membramę bo jest pewnie już twarda.

tylko po co skoro
olek napisał(a):
Jeżeli chodzi o parownik LPG to jest praktycznie nowy, około 1500 przebiegu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 21:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
A kolega czytal ze instalacja ma przejechane 1500 km od nowosci?
Ja tyram swojego na gazie juz jako trzeci wlasciciel i jeszcze zadnego specyfiku na leczenie zaworow nie wlewalem,chodz nie powiem moj tez sobie lubi popalic lecz do Olkowego mu troche brakuje

edit
Kenobi byl szybszy


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2011, 12:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Śmigane jak trzeba czyli na PB, lpg przełącza przy 90s, od czasu do czasu leci także na pb w trasie - tak dla zdrowotności. Myślę, że wywalanie membrany czy parownika to raczej nie ma sensu, czyszczenie wtrysków też nie za bardzo bo są nowe:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 listopada 2011, 20:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
olek mogę ci powiedzieć wczoraj zrobiłem trasę ( a dokładnie siostra kierowała) Kraków-Łódz spalanie 19l lpg prędkość na autostradzie piotrkowskiej 150-160km/h a po trasie około 120-130 i często na 4-biegu bo siostra zapominała zmienić na 5-bieg, droga z powrotem założenie nie przekraczać 130km/h średnie spalanie 16l lpg przy czym instalacja nie regulowana na słabych podzespołach


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 listopada 2011, 23:54 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Ja już nie mam pojęcia co dalej dłubać, wszystko co mogłem to teoretycznie mam zrobione. A jak palił jak czołg tak dalej pali. Twoje spalanie wydaje się ok, gdybyś trochę podregulował byłoby jeszcze lepiej.
Teraz planuję podmienić kompa od silnika bo to jedyne co jeszcze może mieć wpływ, wymienię i zobaczymy co będzie dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2011, 23:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Niepotrzebnie wydałem kasę na kompa, niestety nic się nie zmieniło ;(
W akcie desperacji chyba zacznę wszystko od nowa wymieniać;(;(;(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 00:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 22 października 2011, 22:05
Posty: 64
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
model: Multivan T4 FL
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
A przepływomierz może mieć coś z tym wspólnego??


_________________
Jeżdżę szybko, ale bezpiecznie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 01:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Nie mam takiego :P ale czujnik, który jest w rurze dolotowej wymieniałem, jest nowy i do tego nowy krokowiec.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 grudnia 2011, 11:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 13 kwietnia 2011, 19:49
Posty: 428
Lokalizacja: Chełmno
opis: Niestety już nie t4.
model: Highline 4Motion
silnik: 2.0 TSI

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 7 razy
Witam po długim czasie.
Problem ze spalaniem sam się rozwiązał, po prostu zaczął palić normalnie, tak jak wcześniej bez powodu ;(
Natomiast objaw szarpania pozostał. Rano zimno i na pb delikatnie przerywa do puki się nie rozgrzeje. Objaw taki jak wielokrotnie już na forum było opisywane - na sekundę jakby nie dostawał paliwa, jak się rozgrzeje już jest ok. Na lpg ten problem nie występuje. Dla sprawdzenia ustawiłem w kompie odpalanie na lpg " od razu" i nawet na zimnym silniku jest ok, trochę "rzuca" silnikiem ale to normalne przy pracy na lpg na zimnym silniku. Czasami, powiedzmy 1 raz na 60-70 uruchomień, nie chce zapalić, tak jakby nie dostawał paliwa, chwilę pokręcę albo wyjmę kluczyk ze stacyjki i przekręcę jeszcze raz i jest ok.
Zaczynam mieć już serdecznie dość tej niemieckiej myśli technicznej. Ciągle coś się dzieje. VAG oczywiście milczy, czasami tylko pokazuje spalanie stukowe ale to bardzo sporadycznie.
Przychodzą mi do głowy 2 rozwiązania sprzedać albo wyzłomować :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB