T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 05:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 czerwca 2011, 00:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
tomex napisał(a):
No to z tego co piszesz ANDREWA 1 wychodzi na to że to może sam sobie jestem winien ? Raczej po wymianie uszczelki , silnika nie oszczędzałem i to jest fakt <35> Nie wiedziałem że po wymianie uszczelki też trzeba dotrzeć silnik (majster nic nie mówił ) jutro pogadam z nim na ten temat .Jak odkręci głowicę to zobaczę jak wygląda głowica ,blok silnika i uszczelka . <44>



zobaczymy co mechanik powie

ale jesli jest tak jak piszerz to to jest przyczyna bo nowa uszczelka musi siąść czyli ułożyć się <england> a na to potrzeba troszkę czasu czli przejechanych kilometrów i spokojnej jazdy

chemik211
opisałem tylko objawy wszystko z autopsji

co do temperatury to akurat tez przetestowałem na moim 2,0 i dokładnie wiem jak sie zachowuje przy róznych ustawieniach mieszanki <england>


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Ostatnio edytowano poniedziałek, 27 czerwca 2011, 00:08 przez andrewa1, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 czerwca 2011, 00:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Dziękuje kolegom , jutro zdam relacje co i jak <up>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 czerwca 2011, 00:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Andrzeju to sprawdź jeszcze raz , silnik zalany(mieszanka bogata) spalanie o mniejszej temperaturze , silnik na ubogiej spalanie o większej temperaturze, fizyki czy tam chemii nie oszukasz


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: tomex (środa, 29 czerwca 2011, 01:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 czerwca 2011, 18:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Dzisiaj nic jeszcze nie wiem majster jeszcze nie rozebrał ,jutro da radę muszę poczekać w kolejce <szok>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 czerwca 2011, 23:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Dla zainteresowanych - może warto zajrzeć: http://www.ekag1.de/pdf/1_motorschaden/ ... den_pl.pdf


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.



Za ten wpis autor b8tz podziękowali: 2 andrewa1 (wtorek, 28 czerwca 2011, 23:12) • tomex (wtorek, 28 czerwca 2011, 02:07)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 czerwca 2011, 00:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Wieczorem udało się zdemontować głowicę . Blok silnika jest raczej ok głowica tez równiutka ,szczelność była sprawdzana jak miesiąc temu poszła ta sama uszczelka.Wydmuchało ja miedzy pierwszym a drugim cylindrem patrząc na silnik z przodu z lewej strony .Uszczelka firmy GLASER . Zastanawia mnie to wszystko dlatego że jakiś czas temu pękł kolektor wydechowy (którego nigdzie nie mogę dostać ale zrobiłem dzisiaj zdjęcia i mam numery)dzisiaj zauważyłem że wydmuchało jeszcze uszczelkę między kolektorem a głowicą. To wszystko mi się nie podoba ,wygląda na to że za wysoka temperatura spalania gazu robi taką rewolucje w silniku . I co koledzy na to ???? <up>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 czerwca 2011, 19:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Pisałem że gaz to może powodować


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 czerwca 2011, 23:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
tomex napisał(a):
,wygląda na to że za wysoka temperatura spalania gazu robi taką rewolucje w silniku . I co koledzy na to ???? <up>


kolega chemik211 juz na ten temat pisał , ja zresztą tez coś nie coś

pytanie teraz czy na lpg masz wyrazny przyrost temperatury na wskazniku? jeśli tak to być może jeśli wskaznik na pb i lpg utrzymuje tą samą tęperaturę to napewno nie problem lpg

i jeszcze jedno masz nowe śruby do dokręcenia głowicy czy starymi przykręcasz jeśli tak to problem wróci przeczytałem link b8tz i właśnie sobie ten drobiazg uświadomiłem,że śruby do głowicy są jednorazowe


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie



Za ten wpis autor andrewa1 podziękował: tomex (środa, 29 czerwca 2011, 01:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2011, 00:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Witam <england> . No to teraz mogę zdać relacje jak to wygląda, okazało się że głowica jest walnięta między tłokami . Nie zdecydowałem się na spawanie bo pewno na długo by to nie starczyło no a kasowo to też by mało nie wyszło.Podzwoniłem trochę i znalazłem głowicę na moje oko dobra . Głowica jest kompletna z wałkiem rozrządu zaworami ,kolektorem ssącym,wtryskiwaczami, Mam nadzieje że majster z dwóch poskłada całość, bo niedawno wymieniałem popychacze a i tak silnik sobie tykał. Jak z andrewą rozmawiałem w Boszkowie to mówił że to może być wałek rozrządu ,no to teraz będzie inny. Może będzie dobrze, nie wiem tylko czy przekładać popychacze czy wsadzić całość tak jak jest po czyszczeniu i wymianie uszczelniaczy.kupiłem też kolektor wydechowy który szukałem już kupę czasu <31> . Po zrobieniu auta jadę sprawdzić ustawienia gazu. Co szanowni koledzy na to ,jak to najlepiej poskładać do kupy żeby było dobrze <56> Apropo śrub to jutro się dowiem czy zakłada nowe czy idzie na starych.
ADREWA 1 temperaturę mam zawsze stała nie ma różnicy czy gaz czy pb ,nigdy nie idzie wyżej niż 70 * C nawet w upały. tak ma być?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2011, 10:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Stare śruby dają radę, powinno się je zmieniać na nowe ale ja mam na starych i żadnych problemów z tego powodu z głowicą ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2011, 00:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Witam , probe041 dzięki za zainteresowanie. dzisiaj udało się splanować głowicę wymyć , docieranie zaworów przygotowanie itd do montażu .Śruby zostaną te co były w zakupionej głowicy.orientuje się ktoś jak ustawić instalację lpg (chodzi mi o konkretne parametry) .o parametrach mojej instalacji pisałem wcześniej , żeby nie powtórzyła się ta sama historia z kolektorem . może niech więcej pali lpg niż pali głowicę. niestety głowica na pierwszy rzut oka pasowała ale nic z tego nie pasuje i nikt nie wie co to za cudo ? . Jak tylko bedę mógł to wstawię zdjęcia głowicy ,może ktoś coś takiego widział a może posiada <dzięki>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2011, 11:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Jesteś pewnien że to głowica od 2.0 z T4? a nie z osobówki 2.0? Bo to inne silniki były. Daj nr części to sprawdzimy w ETCE.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2011, 21:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
tomex napisał(a):

ADREWA 1 temperaturę mam zawsze stała nie ma różnicy czy gaz czy pb ,nigdy nie idzie wyżej niż 70 * C nawet w upały. tak ma być?


<szok> termostat do wymiany i to szybciutko temperatura pracy silnika to 90*C

a sam termostat otwiera obieg przy 82-86*C jeśli masz zawsze 70stpni znaczy ze jest cały czas otwarty lub go brak bo takie przypadki tez znam lepiej po wymianie głowicy aby silnik złapał pełną temperaturę co za tym idzie mniejsze spalanie lpg i pb.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2011, 21:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Albo stabilizator czy jak to się zwie w liczniku padnięte


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2011, 21:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
chemik211 napisał(a):
Albo stabilizator czy jak to się zwie w liczniku padnięte



ma rozkręcony silnik bez płynu sprawdzenie termostatu to 5 minut w tej sytuacji


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2011, 22:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Witam , Niestety numerów nie spisałem ale raczej powinno być wszystko ok gdyż gościu u którego ją kupiłem ma dużo części t4 ,wykonuje remonty silników i skrzyń biegów .Zawory po docierane , wszystko pomyte, jutro ma być składane jak dobrze pójdzie to na wieczór ma być gotowy. Jak będę miał możliwość podjechać rano to sprawdzę te numery z tą starą głowica, Mam nadzieje że teraz zapomnę na jakiś czas o silniku a może nawet przestanie tykać jeżeli to była wina wałka rozrządu bo będzie inny. <31> Oto numery kolektora wydechowego którego tak poszukuje bo mój już kiepsko wygląda; NISICR 3632 MON 4 044033H najgorsze jest to że nikt takiego kolektora nie widział . gościu u którego kupowałem głowicę ma podobne ale nie pasują.Wiem że termostat kiedyś był sprawdzany ale poproszę majstra że by go przetestował to będzie wiadomo bo może licznik mi żle pokazuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2011, 22:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
andrewa1 napisał(a):
tomex napisał(a):

ADREWA 1 temperaturę mam zawsze stała nie ma różnicy czy gaz czy pb ,nigdy nie idzie wyżej niż 70 * C nawet w upały. tak ma być?


<szok> termostat do wymiany i to szybciutko temperatura pracy silnika to 90*C

a sam termostat otwiera obieg przy 82-86*C jeśli maszzawsze 70stpni znaczy ze jest cały czasotwarty lub go brak bo takie przypadki tez znam lepiej po wymianie głowicy aby silnik złapał pełną temperaturę co za tym idzie mniejsze spalanie lpg i pb


Czy temperatura jeżeli była by 70 C to mogło spowodować uszkodzenie głowicy ,czy raczej źle wyregulowany gaz. Na pewno wentylator się załączał bo jak było ciepło to po przyjeździe wentylator chodził jeszcze chwile.


Ostatnio edytowano sobota, 2 lipca 2011, 00:39 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2011, 22:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
tomex przeczytaj mój wcześniejszy post


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2011, 23:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
Kilka fotek min innymi moja stara głowica, nowa po splanowaniu, zdjęcia kolektora którego poszukuje , wypalonej uszczelki i jedno zdjęcie ciekawostka .KOMENTOWAĆ koledzy



Zdjęcia po kliknięciu tutaj


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 czerwca 2011, 23:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 23:10
Posty: 372
Lokalizacja: WSCHOWA lubuskie
opis: 42 l
model: vw t4 2.0 B multivan
silnik: AAC 2,O

Podziękował: 50 razy
Pomógł: 5 razy
chemik211 napisał(a):
tomex przeczytaj mój wcześniejszy post

Czy tą pierdołkę idzie dostać czy cały licznik by wymieniac


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB